Gå til innhold

Krydderhylle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt et sted å oppbevare krydder. Aller helst skulle jeg hatt sånne innlegg som de har på IKEA til å legge i skuffene, men disse var kjempedyre og jeg trenger jo noen. Finner ikke noe særlig utvalg i vanlige krydderhyller heller, men det har jeg egentlig ikke så god plass til heller. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har krydderglassene i en kurv som jeg oppbevarer i skapet over komfyren. På lokket har jeg skrevet hva som er i glasset, så er det enkelt å finne det man skal ha og slipper å ta opp alle glassa.

Synes krydderhylle er pes, spesielt hvis den skal stå/henge framme. Ikke er det noe spesielt dekorativt og det samler seg utrolig mye fett og støv på glassa. Så jeg er veldig fornøyd med min løsning.

Skrevet

Enig med Gulltopp i at det fort blir lite dekorativt med krydderhylle. Mitt problemer at jeg har så mye krydder at det ikke finnes noen krydderhylle som er stor nok, jeg har derfor helt enkelt bare et vanlig skap stappfullt av glass, krukker og bokser med krydder. Har en viss orden på dem slik at jeg lett finner det jeg skal ha. Har funnet ut at det er den beste løsningen for meg. :)

Skrevet (endret)

Jeg har krydderhylle på kjøkkenet, en skikkelig svær en som er like over 100 år gammel. Bygget i en tid da et godt utvalg av krydder på kjøkkenet var høystatus. Jeg har hyllen på motsatt side av komfyren for å unngå os og fett på glassene. Mamman min som er fingernem har malt navn på de små lufttette glassene.

Dyrker og tørker mye av mine egne urter. Kjempefint :)

Endret av Antoinette
Skrevet (endret)

Jeg har mine krydder i glass (en blanding av ansjos-, senneps-, kapersglass osv. og krydderglass som jeg har kjøpt på Åhléns) i en litt dyp skuff. Det er veldig praktisk, da krydderne står mørkt, samt at man har god oversikt over hva man har.

post-14100-1189529820_thumb.jpg

Endret av bada
Skrevet

Jeg har mine i en plastkurv i kjøkkenskapet. Synes det er veldig greit for jeg bare tar ut hele kurven når jeg skal finne noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...