Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne? Har hørt at den skal være mer effektiv enn de dyrere midlene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har prøvd denne? Har hørt at den skal være mer effektiv enn de dyrere midlene.

Den hjalp verken meg eller søsteren min. Den bare svir og i begynnelsen tørker den ut huden også gjør den ikke det mer. Virket ikke på meg i allefall. Det eneste du kan prøve er å rense huden din hver morgen og kveld og ta på en krem beregnet for kvisehud og ALDRI bruk foundation! Bruker du det slutt med engang - jeg gjorde det også ut som ett pizzatryne - men jeg klarte å slutte og jeg ble så og si kvisefri.

Skrevet

Jeg har prøvd den. Den tørker ut kvisa, men jeg har fått enkelte skorper og arr etter at jeg har brukt den. Har vært mer fornøyd med et annet kvisemiddel kjøpt på apoteket.. som jeg aldri husker navnet på..

Skrevet

Den tørker ut kviser, men ikke over natten akkurat... Min hud ble helt rød og flassete av den, -veldgig- tørr, selv etter lang tids bruk. Å gå rundt og flasse i trynet er ikke så mye bedre enn å ha kviser, kviser kan man i det minste sparkle godt over med dekkstift om det kniper på.

Skrevet

Men det er jo kun meninga at man skal smøre direkte på kvisa, ikke i hele ansiktet? Det hadde ialfall ikke jeg turt, og da skjønner jeg godt at man blir rød og flassete...

Skrevet

Tea-tree er best! Særlig effektiv er den lille "lipgloss-flaska" med gele fra Body Shop.

Skrevet
Den hjalp verken meg eller søsteren min. Den bare svir og i begynnelsen tørker den ut huden også gjør den ikke det mer. Virket ikke på meg i allefall. Det eneste du kan prøve er å rense huden din hver morgen og kveld og ta på en krem beregnet for kvisehud og ALDRI bruk foundation! Bruker du det slutt med engang - jeg gjorde det også ut som ett pizzatryne - men jeg klarte å slutte og jeg ble så og si kvisefri.

Et alternativ til å ikke bruke foundation er mineralfoundation.

Skrevet

Basiron funket ikke på meg. Ei heller tea tree gel fra body shop.

Det eneste som holder ansiktshuden min sånn noenlunde i sjakk er gode renseprodukter, ansiktsmaske og skrubb beregnet for min hud.

Av make up bruker jeg kun mineral make up.

Skrevet
Et alternativ til å ikke bruke foundation er mineralfoundation.

Yup jeg vet det :) men de hadde ikke det for 2 år siden. Prøvde å få tak i det i dag, men det er jo utsolgt overalt! ;)

Skrevet

Brukte det for noen år siden, men tørket bare ut huden min og gjorde den mye verre...

Skrevet
Men det er jo kun meninga at man skal smøre direkte på kvisa, ikke i hele ansiktet? Det hadde ialfall ikke jeg turt, og da skjønner jeg godt at man blir rød og flassete...

Smører ikke i hele ansiktet, men bare på kvisen. Men det blir rødt og flassete rundt kvisen. Når jeg har masse småkviser over hele t-sonen så blir jo -hele- t-sonen flassete og jævlig..

Skrevet

Det hjalp på kviser etter en periode, men jeg følte huden min ble mer sensibel og ikke minst tørr, så jeg sluttet. Har brukt mer effektive midler som ikke har noen "bivirkninger", men, prisen tatt i betraktning, så er det et helt greit produkt. Koster jo ingenting for en tube, så det er jo bare å prøve...

Skrevet

Har tørr og sensibel hud men ikke noe kviser normalt sett. Får jeg noen så smører jeg masse basiron på kvisa (etter at jeg har vaska huden og tatt på fuktighetskrem i hele ansiktet) og kremen størkner på en måte slik at det ser ut som jeg har en hvit flekk i ansiktet. Men morgenen etter er kvisa somregel mye mindre el nesten borte. Så har alltid med meg basiron når jeg reiser el situasjoner hvor huden av og til slår seg helt vrang

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
Brukte det for noen år siden, men tørket bare ut huden min og gjorde den mye verre...

Har dere lest bruksanvisnungen? det er faktisk slik at de fleste blir røde å flassete i huden etter noen dagers bruk, da skal man bar ta en pause og ikke bruke basiron! :kaffe:

Etter at disse flassete og røde områdene har forsvunnet kan man bruke basiron igjen!

Det tar faktisk tid å behandle kviser.

Med basiron må du vente minst 2-4 uker før du ser best resulttat :gjeiper:

Gjest ekskvisa
Skrevet

Jeg fikk tips her inne om MD skin renewal serum, og den er det eneste som har hjulpet meg å bli kvitt alle kvisene. Verdt pengene!

Gjest lillagubban
Skrevet

Det funker litt på meg, men er ikke noe vidundermiddel. Jeg bruker Vichy Normaderm rens, dagkrem og foundation utenom.

• 5 uker senere...
Gjest gjest gutt21
Skrevet

veldig mye negativt om basiron her...dere har tydligvis ikke vært innpå acne.org.. for det første så anbefalles det 2.5 % BP...irriterer huden mindre men e like effektiv...i tillegg ska du bruke en clenser og fuktighetskrem..de har jo også da et eget system du ska følge! kan enda ikke si at basiron funker siden jeg bare har brukt det i en uke... bruker det bare i pannen, men flasset noe sinnsykt på haken... så tok eg på nivea creme og flasset ble borte over natten... no ska eg bruke det i 8+ uker så ser vi om det funker eller ikke.. har veldig stor tro på at det blir bra!

her e linken til bildet http://www.wetalkshop.com/blog/wp-content/...nivea_creme.jpg

koster vel ikke mer enn 30-40 kr...hadde en liggende hjemme selv, får jo kjøpt det overalt...

Ellers vil jeg anbefalle alle de med store røde kviser om å bruke Natusen baby zink...ta det på selve kvisen, ikke smør det ut... Bruk det f.eks før du legger deg..holder å ha det på i noen timer per dag...Kvisene blir vekke så og si over natten..har brukt det siste 4 årene..( har fått vekk 100-vis store røde feite kviser ) hadde vel ikke klart meg uten...

Den tar bare vekk eksisterende kviser, forhindrer ikke at nye danner seg, og du sitter igjen med røde merker som ikke e noe å gjøre med uanset..eller er jo grunnen til at jeg bruker basiron no..for å få vekk de røde merkene fra pannen..

Bilde av Natusan baby zink http://www.torvet.dk/products/productinfo....;MenuItemID=212

vil også legge til at jeg ikke bruker natusan baby zink no mens jeg bruker basiron..er vel ikke lurt å blande forskjellige produkter..så ikke gjør den feilen!

lykke til da.. hilsen en gutt fra Bergen

Skrevet

Basiron funket heller ikke på meg. Jeg fulgte bruksanvisningen, og brukte den i vel 8 uker. Ingen effekt.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd basiron men jeg har begynt med SebaMed sin serie for uren hud, og jeg er kjempefornøyd! Den anbefales, bruk hele serien, såpe, tonic og krem sammen, det er best. I tillegg bruker jeg Vicky sin spot-treatment rett på kviser, men jeg husker ikke navnet på den. (Fransk...) og den koster 145 på apoteket. Det er den verdt! De kvisene som begynner å komme blir helt borte etter 1-2 dager.

Skrevet

Ja, det er mye negativt om Basiron her, men jeg vet mange får hjelp av den. Forøvrig er vel ikke acne.org en vitenskapelig side, men en side med tips og råd, samt salg. Det er nok mange tips som funker for mange på den siden, og den har mye fin info, men det er en gang slik at for noen vil ikke gitte produkter ha effekt. ;)

Selv sitter jeg i dag og knasker Roaccutan, så det var en god grunn til at Basironen ikke funket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...