snups Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 jeg har et stort akvarium om er tomt men som står der pent og venter på nye innbyggere... men det skal en del til for å fylle opp... og fisker er dyrt, og studenter er ikke særlig rike..*ler* så hvor får man kjøpt litt rimeligere fisker? noen spesielle dyrebutikker som er rimeligere, eller annet?
Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Hvor i landet bor du da? Er jo en del lokale dyrebutikker som har tilbud som kanskje ikke hjelper deg hvis du bor i andre enden.
snups Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 bor i omkrets av hovedstaden:)
Gjest Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Ok, da er det liten vits å nevne dyrebutikken som nettopp har dukket opp på åssiden i drammen. Men hva med den som ligger nede ved pentagon i sentrum, husker ikke adressen, men vet det ligger en stor dyrebutikk i den gata der.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Hva med å kjøpe litt etterhvert? Kjøp først noen stim fisk (de pleier ikke være så dyre) og så fyller du på med litt etter litt?
Eføy Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Du bør jo uansett ikke kjøpe for mange fisker på en gang..kan fort føre til massedød. Hvorfor ikke kjøpe noen den ene måneden, for så å spe på med flere neste måned? Da får du delt litt på utgiftene. Du kan også sjekke på nettakvariet og akvaforum. Der er det ofte mye billig fisk å få kjøpt privat. Ellers så pleier jo de store kjedene å ha tilbud på "månedens fisk" og lignende..
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Bare kjøpe noen levendeføende, så blir det raskt flere skal du se. Jeg husker jeg første gang jeg kjøpte fist kjøpte en hunnplaty som allerede var drektig i butikken. Noen dager senere var akvariet helt fullt av baby-fisker. Du kan helt sikkert finne folk som gir bort levendefødende gratis, det kan lett bli et problem med for mange av dem. Les på annonsene på nettakvariet. Du kan også gå i akvarieklubben i nærheten av der du bor. Da kan du kjøpe fisk billig/gratis. Men selvsagt viktig å tenke på hvilke fisk man setter sammen i forhold til ulik beliggenhet i vannhøyden, funksjon samt hardheten på vannet.
Ut i det fri Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 jeg har et stort akvarium ... men det skal en del til for å fylle opp... Sitter her og lurer på hvor stort det karet kan være? Det er sikkert formulert litt morsomt, for det er jo ikke meningen å fylle et kar med Om karet står tomt og venter på innbyggere, må du fylle det opp og kjøre det inn før du begynner å kjøpe fisk. Etter 4-6 uker kan du begynne å sette inn noen, så vente en uke eller to og sette inn noen få nye osv. Om man plutselig har masse fisk i et kar vil filteret ikke klare med all forurensingen og du (og fiskene) har et problem..... På denne måten blir det heller ikke så dyrt for deg Om du oppgir hvor mange liter karet er på, får du sikkert tips om hvilke fisk som kan bo der. Lykke til iallefall.
snups Skrevet 12. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. september 2007 ikke no problem med kombinasjonen, hatt fisker i åresvis... men flyttet og derfor startet på nytt... joda akcvariumet har vel stått i snart 5 uker nå og er klar for innbyggere:)
Gjest celine Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 På lørdag er det maratonauksjon i Drammen Akvarieklubb. Les mer her. Mange muligheter for å gjøre et godt kupp her
Ut i det fri Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Du kan jo sjekke annonser fra ditt fylke på akvaforum.no
Bokormen Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Jeg ville sjekket akvaforum ja Har en haug med guppy-yngel jeg gjerne skulle blitt kvitt, men da jeg bor i Trondheim kan det bli litt vanskelig å få det til deg Får heller ta en tur innom dyrebutikken og la de få de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå