Gå til innhold

Barn, nabobarn, tilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter her og er ganske forundret. Har selv 2 barn og har alltid hatt et åpent hjem for nabobarna. Starten av sommeren lot vi vår 5 åring være over hos nabojenta, hvorpå de alltid endte ut på veien. Dette har løst seg ved at barna våre og naboens nesten alltid er her, og de vet at de ikke får lov til å gå på veien.

I helgen sa jeg at kanskje de kunne være litt hos dem også, men at det bekymret meg at de gikk på veien. Hun svarte; "jeg gidder ikke å løpe etter dem der, det er greit at min datter får gå der".

Hagene våre grenser mot hverandre, og det er ikke mulig å se veien deres fra oss, eller veien vår fra dem. (ulike veier) Skal jeg slutte å stoppe hennes jente her når hun går ned til vår vei? Vi bor sentralt i en storby, så det er trafikk her, men ingen gangvei.

Det skal også sies at jenta kan være hos oss i 4-5 timer uten at foredrene gir lyd fra oss. Startet sommeren de var 3.

F

Endret av ferdinand
Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg ville hatt tilsyn med begge jentene i min hage, og hvis det blir for mye tilsyn ville jeg begrenset besøkene. Hadde ikke orket en alvorlig hendelse mens barnet var gjest hos oss.

Skrevet

Ja, det blir vel sånn, men kan ikke hjelpe for å føle meg litt overkjørt, synes sånt skal gå 2 veier. Synes jo også synd på jenta som får gå fritt, radiusen vil bli større og større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...