Gå til innhold

kutte ut alt av snop og brus i hverdagen, vil det ha noen virkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en skikkelig godtemums!!! og da mener jeg skikkelig!

jeg står opp om morran og kan spise to loff skiver med masse pålegg og enda mer majones.

så starter dagen, ofte går det ned både en og to bokser med brus og innimellom måltider er det sjokolade, potetgull og kjeks og kake...

er jeg ute spiser jeg gjerne kake.

så er det lunsj med enda mer majones.

til middag er det en rikelig god posjon!

kvelds igjen gjerne noe godt eller loff med majones eller annet..

det må jo kunne la seg gjøre å kutte ut dette. ja det gjorde det. nå er det ikke noe brus eller godis, kjeks, potetgull eller kake i hverdagen. i helgen er lov! men i små små mengder. videre spiser jeg grov brød og kutter ut sen mat om kvelden og kutter ned på mengde. innimellom måltider er det frukt:)

dette må jo hjelpe masse. jeg skal ikke ned i vekt så mye, kanskje få en litt mindre oppblåst mage og strammes opp litt vha trening. men uansett må det jo synes litt.. men etter hvor lenge???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oioi, med dette kostholdet som utgangspunkt vil du nok fort merke noe ja. :jepp:

formen blir bedre, overskuddet kommer, i det hele tatt. du skal ikke ned så mye i vekt sier du... ok, man sier jo at 1/2 kg vekttap i uken er bra, og realistisk. så da er det bare å regne seg fram!

Skrevet

Hei.

En ting bare: vann! Masse masse vann!

Og det er umulig å si hvor lang tid det vil ta deg å komme dit du vil, men med en så radikal omlegging vil du ihvertfall merke forandringer etter bare et par dager.

Lykke til!

Skrevet

men vil i grunnen ikke henge meg opp i vekta, for det er ikke det jeg er intr i... kun intr i å se forandringene selv i speilet jeg og kunne kjenne meg bedre og ev litt strammere i fisken ettersom jeg tar en del trening i form av sit ups hjemme....

da er det lov å håpe.. du ga virkelig en oppløfter nå:) men hvor lenge tror du man må vente? jeg er av den sorten som ofte gir opp litt fort nrå jeg ikke ser resultater selv.

Skrevet

Du kommer fort til å merke at du blir mindre oppblåst, og du kommer til å få mindre vannannsamlinger i kroppen. Dette skjer sikkert i løpet av få dager. Samboern min kuttet ut sukkerbrus for et års tid siden (han kunne drikke over en liter om dagen...), og det tok ikke lang tid, bare dager, før magen var mindre og huden renere - og det uten andre kostholds- eller treningsendringer.

Du kommer kanskje til å ha litt sukkerabstinenser i starten, men om du står over fristelsene (og heller spiser noe sunt om du kjenner suget), tar det stort sett ikke lang til å komme over søthungeren.

Bare pass på å gjøre endringer som er mulige å fortsette å følge :) Det kan være litt vanskelig å legge seg til helt nye vaner over natta. Og enig i at det er bra å drikke masse vann.

Skrevet

så mye vann får jeg nok ikke i meg. det går dessverre i is te..det kan jeg ikke klare meg uten. men et må jo være bedre enn brus det.

ja jeg merker som dere sier at jeg føler meg ikke så stinn, heller ikke så oppblåst. men kan ikke si at jeg merker noe forskjell hverken i speilet eller i klærne. det har snart gått to uker.

vet dere hva? det var faktisk ikke så ille å komme over den søthungeren, var redd jeg skulle fråtse når helga kom, men det gikk greit. unte meg et par glass brus i løpet av helga og litte litte grann godis. men laaangt fra så mye som vanlig. kan ikke nekte meg selv, for da blir det ikke en livsstil jeg kan leve med..

Skrevet
så mye vann får jeg nok ikke i meg. det går dessverre i is te..det kan jeg ikke klare meg uten. men et må jo være bedre enn brus det.

Du kan jo kjøpe den sukkerfrie iste-saften :)

Skrevet

Jeg kuttet godteri og brus og begynte å leve sunt for 10 uker siden og merker kjempeforandring. Mest på vekta da. Talte kalorier de første ukene, men har sluttet nå.

Er mer våken, føler meg freshere. Huden er ikke like gusten. Spiser nesten ikke godteri i helgene en gang. Har ikke noe behov mer. (dessuten har jeg desverre begynt å sjekke kaloriinnholdet på det jeg kjøper. Da mister jeg ofte lysten)

Skrevet

oiii så bra!!!!!! 10 uker, da har du klart å legge det til som en livsstil!! bra!! stå på!!

jeg veier meg som sagt ikke, har et negativt forhold til denne dumme vekta. :ler: så jeg tar det på øyet... vel, jeg er fornøyd den dagen flere rundt meg sier: jøss nå synes det godt at du har gått ned et par kilo ol. da er jeg fornøyd. selv er jeg veeeldig kritisk og ser det ikke selv. jeg ser dessverre bare mine egne feil!

jeg teller heller ikke kalorier!! det orker jeg ikke. det blir så mye styr at da gir jeg opp istedenfor... tolmodig jeg nei... :fnise:

jeg lar det være slik det er. isteen min unner jeg meg tror jeg, det skal jo bli en livvstil og kan ikke være totalt gæren, for da gidder jeg ikke. ikke skal jeg ned så mange kilo heller. men vil ha en sunnere stil. uansett må et glass iste om dagen være bedre enn tre glass brus hver dag...

Skrevet

Jeg klarte bare å komme i gang med å telle kalorier jeg :ler: men det føles veldig bra. Masse friske grønsaker og salater. Byttet ut pasta med fullkornspasta og spiser bare mellomgrovt hjembakt brød. Byttet ut endel ris med villris også.

Gått ned 7,5 kilo nå, og jeg er ikke overvektig i utgangspunktet. Hadde bare litt ekstra lager etter at jeg var gravid.

Gjest Blondie65
Skrevet
oioi, med dette kostholdet som utgangspunkt vil du nok fort merke noe ja. :jepp:

formen blir bedre, overskuddet kommer, i det hele tatt. du skal ikke ned så mye i vekt sier du... ok, man sier jo at 1/2 kg vekttap i uken er bra, og realistisk. så da er det bare å regne seg fram!

Man går IKKE ned 0,5 kg i uken ved BARE å spise sunt. Man går ned 0,5 kg ved å kutte ned på inntaket eller øke aktiviteten eller en kombinasjon. På LANG sikt kan man gå ned ved å bytte ut usunne varianter med sunnere, men da snakker vi 0,5 kg pr to mnd eller så. Det er ikke noe galt med det - på ingen måte. Sakte ned gir langt mer varig resultat en fort ned og opp igjen.

Til trådstarter: hva er det som haster? Du la vel ikke på deg disse kiloene på et par uker, kanskje på et år? Så hvis du har samme innstilling til å få dem av igjen - de skal av i sakte fart - så har du et godt utgangspunkt med det du har gjort. Har du lyst på litt mer fart så må du også redusere mengden du spiser av vanlig mat daglig og/eller øke treningsmengden.

Min anbefaling er at du øker treningsmengden og vender deg til å spise sunn mat som skal være hverdagsregelen for resten av livet. Da vil du oppnå et flott og varig resultat.

Skrevet

ja det er nok sant dette du sier...bare jeg som er litt for ivrig til å ville se resulater med engang. men jeg ser poenget ditt....

jeg vil ikke ha denne treningen hengende over meg, jeg føler meg kvælt av å hele tiden tenke på mat i forhold til trening osv...derfor får jeg innfinne meg med at et sunnere kosthold, variert sunt kosthold er bedre enn ikke noe sunt i det hele tatt og bare store usunne porsjoner, og ikke minst all godis og brus... videre får jegbare ta det hele på sikt......

Skrevet

Blondie65: Vet du hva? Ved å forandre på det dårlige kostholdet, går hun glatt ned noe(n) kilo i måneden, UTEN å trene. Been there, done that.

Bare det med å spise frokost setter jo i gang forbrenninga. Og pøser hun på med jevne måltider gjennom dagen, så tror jeg hun vil oppleve ganske kjapp forandring.

Du vet det at det er mange filosofier der ute, noen mener maten er det avgjørende, mens andre ser på treningen. En kombinasjon er kanskje det beste.

Dessuten, hvis du leser godt etter, så ser du at hun ikke er ute etter å miste x antall kilo på kortest mulig tid, men at hun spør om hvor lenge hun kan forvente å se/merke resultater. Og jeg tror hun vil kjenne på forandringene etter kort tid!

Gjest Blondie65
Skrevet
Blondie65: Vet du hva? Ved å forandre på det dårlige kostholdet, går hun glatt ned noe(n) kilo i måneden, UTEN å trene. Been there, done that.

Bare det med å spise frokost setter jo i gang forbrenninga. Og pøser hun på med jevne måltider gjennom dagen, så tror jeg hun vil oppleve ganske kjapp forandring.

Du vet det at det er mange filosofier der ute, noen mener maten er det avgjørende, mens andre ser på treningen. En kombinasjon er kanskje det beste.

Dessuten, hvis du leser godt etter, så ser du at hun ikke er ute etter å miste x antall kilo på kortest mulig tid, men at hun spør om hvor lenge hun kan forvente å se/merke resultater. Og jeg tror hun vil kjenne på forandringene etter kort tid!

Jeg vil bare understreke at det å forvente å gå ned et halvt kilo i uken bare ved å endre kosthold er urealistisk. Det er mulig at hun går ned 2 kg første uken, og så var det slutt for en hel mnd. Det kan også være hun ikke går ned et eneste gram, men det forsvinner likevel en hel haug med cm. Jeg er helt enig i at det hjelper å endre kosthold, det vet jeg da selv. Men jeg tror ikke på en varig gjennomsnittlig nedgang på 0,5 kg pr uke ved "bare" å endre kosthold. Det er snakk om å være realistisk - og når noen spør "når kan jeg se resultater", "hvor mye kan jeg FORVENTE å gå ned" så bør man ikke sette listen for høyt.

Det var mitt poeng.

Trådstarter: Det er bra at du ikke er så opptatt av vekten. Vær opptatt av cm isteden. Men vær klar over at noen av dine venner ikke har lagt merke til at du har lagt på deg og de vil nok ei heller kommentere at du har tatt av. Men etterhvert som du er i gang med dette vil buksestørrelsene minke - og det merker du etterhvert som du prøver ut stadig nye hull på beltespennen. Så jeg tror du er i gang med noe positivt som du snart vil merke resultatene av.

Skrevet

:danse: blir så fornøyd når jeg leser sånt.. da får man enda mer lyst til å kjøre på..

holdt på i to uker på mandagen og synes jeg kanskje burdte merke noe da.. i grunnen tok jeg på meg en bukse idag som faktisk satt litt løsere, men jeg mistenker at det ikke er pga cm, men dårlig kvalitet på buksa, for det har nemlig skjedd for med dette merket... hehehe :ler:

men jeg skal nok heller tenke på cm ja.... og ikke vekta..jeg prøver så godt jeg kan...

et annet mål er å få ned den lille kulen på magen min, oppblåsthet. den er faktisk minsket litt, men er der fortsatt i form av en liten kul...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...