Lilah Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg har forhørt meg om om pris på en brudebukett som denne: Bukett Fikk en ca-pris på 1500 kr. Er det ca normal pris?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 ja det er det.... de blomstene man bruker i en brudebukett er kvalitetsblomster ( ikke at man ikke bruker det ellers også, men) ofte er de spesial bestilt, da koster de mer, og en brudebukett kan ta noen timer å lage, så du må regne med en del i arbeidspenger på en slik bukett.... hvis du tenker deg om, hva skulle en rørlegger hatt for 2 timers arbeid?? vet at veldig mange reagerer på at brudebuketter er så dyre, men de tar mye lenger tid å lage enn en vanlig bukett siden de er stiftet.... hvis du dessuten sjekker hva en av de blomstene i den buketten koster og ganger det med antall, blir bare det ganske mye....i tillegg må jo butikken tjene noe på det....
Lilah Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Takk :D Neida, syns ikke det er dyrt, men jeg har absolutt ingen anelse om hva sånt koster, så jeg ville bare høre hva som var vanlig, sånn at jeg ikke ble lurt, hehe. da bestiller jeg :D
Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Jeg valgte en ikke-kjedebutikk på Torshov i Oslo og får en FANTASTISK brudebukett til 499,- Han som driver denne butikken lager brudebuketter fra 199,-, og han har mer "greie på" blomster enn mange jeg har hatt med å gjøre på Mester Grønn for å si det sånn...
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Hvilken butikk på Torshov var det? og hvordan blomster hadde du?
Gjest bella24 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Da er du heldig Der jeg har vert¨å hørt sier de, en plass mellom 2500 og 3000;( Tenkte jeg skulle lage min egen jeg;) Lykke til;) :love:
Bente:) Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Synes det var en grei pris jeg! Min bukett kom på 1150,-, men da jeg var rundt med "eksempelbildet" av hva jeg ville ha, så var det en blomsterhandler som sa at den ikke ville komme på under 2000... Det gjorde den jo med god margin! Så det lønner seg å forhøre seg flere steder!
rusketulla Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Spørs hvor du bor, men det er billig for meg! I Oslo-området fikk jeg beskjed om minst 1500,- og det er for de helt enkle
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Jeg valgte en ikke-kjedebutikk på Torshov i Oslo og får en FANTASTISK brudebukett til 499,- Han som driver denne butikken lager brudebuketter fra 199,-, og han har mer "greie på" blomster enn mange jeg har hatt med å gjøre på Mester Grønn for å si det sånn... hmm det hørtes merkelig ut, var den siftet eller var den håndbundet??? hvis jeg lager brudebuketter til familie eller venner og får kjøpt blomstene til innkjøpspris, og ikke tar noe for arbeidet, skal det mye til at det kommer under 500,- ganske enkelt fordi man gjerne bruker kvalitetes blomster siden de skal stiftes... dvs man kutter av stilkene, lager nye "stilker" av ståltråd og blomsterteip før man setter den sammen... hvis man ønsker en håndbundet bukett kan man helt klart få den ganske billig, det er jo bare å tenke på hva man betaler for en vanlig bukett i en blomsterbuktikk, men buketten, trådstarter ville ha er ikke mulig å lage uten å stifte den ,og de blomstene som er i den er gjerne dyre, dvs store kvalitetsroser, cala , orkideer osv, så jeg tviler sterkt på at du kan få den til 500,- for å si det sånn, da kan han umulig tjene noe som helst på det, og da blir jeg litt skeptisk jeg..... når det gjelder Mester Grønn er jeg helt enig... de har få blomsterdekoratører, og det blir ikke lagt opp til at de kan gjøre en god jobb... Poenget mitt er ikke at man ikke kan få en billig og fin bukett, selvsagt kan man det, men i de aller fleste tilfeller får man det man betaler for.... Hvis man ønsker seg en liten enkel bukett uten heng, så er jo det beste å kjøpe en håndbundet bukett, til 200-500,- men ønsker man noe med litt spesielle blomster, en spesiell form, osv må man faktisk regne med å betale for det... Jeg har skjønt at mange synes at brudebuketter er uforholdsmessig dyre, men jeg tror ikke man tenker over hvor mye arbeid det er med en brudebukett( de fleste) De fleste bruker mer penger på hår og sminke, selv om dette tar kortere tid enn å lage en brudebukett, er det buketten som er for dyr... hmmm.. Er ikke meningen å virke så grinete, men jeg har hørt dette en del ganger, og det virker nesten som om vi skulle ha dårlig samvittighet for å ville tjene på yrket vårt, vi som alle andre.... det er jo ikke det at vi vil bli rike på det, men hyggelig om folk forstod at man gjerne ville betale husleia også.....Uansett, håper trådstarter får en fantastisk bryllupsdag....
karamella Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Jeg har laget brudebuketter der innkjøpspris på blomster har blitt 600-700 kr. De bukettene jeg har sett på koster fra 3000-5000kr.... Heldigvis lager min flinke venninne den for under 2000...
rusketulla Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Ser Mester Grønn har blitt nevnt her, og de er ikke flinke. Heller ikke billige på brudebuketter. De skulle ha dobbelt så mye for min som Interflora skulle ha.
thumbalina Skrevet 29. mai 2008 #12 Skrevet 29. mai 2008 Jeg var innom på blomsterbutikk i går, og fikk fullstendig bakoversveis.... pris på bukett og to knapphullsblomster: ca 3500!! Hun sa det varierte ut fra hvilke blomster jeg valgte, så det kunne også bli mindre, eller dyrere ut fra hva jeg valgte selv.... og jeg skal ha en ganske liten bukett... syns dette var helt vilt dyrt! Tør ikke lage selv heller for jeg er ikke akkurat så flink med blomster... og vil jo at dette skal bli fint.. buketten er jo med på alle bilder....... men ble ordentlig i tvil nå... .buketten koster jo mer enn kjolen min!!
Rivella Skrevet 29. mai 2008 #13 Skrevet 29. mai 2008 Tusen takk til gjest for langt og utfyllende svar, fint å lære litt mer om hva som skiller en brudebukett fra en ordinær blomsterkvast. Takk skal du ha :-).
thumbalina Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Tusen takk til gjest for langt og utfyllende svar, fint å lære litt mer om hva som skiller en brudebukett fra en ordinær blomsterkvast. Takk skal du ha :-). Ja , enig her... er jo greit å vite at det faktisk er litt jobb for pengene, og at prisene ikke bare blir skrudd opp fordi det er i tilknytning til bryllup.... Men jeg skal sjekke prisene i nabobygda... tror jeg komemr billigere ut der.. bygda vår har ei veldig populær kirke, så de kan fint ha skrudd opp prisen her litt.. ettersom de er eneste blomsterbutikk her.. eller bygd og bygd.. bor over 10 000 her.. men by er det i alle fall ikke..
kelte Skrevet 29. mai 2008 #15 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har forhørt meg om om pris på en brudebukett som denne: Bukett Fikk en ca-pris på 1500 kr. Er det ca normal pris? Den buketten er nesten lik den jeg skal ha, men jeg skal ha offwithe roser i stedet for røde. Kjempe fin bukett. Jeg skal betale 1600.- for min
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har lyst på en bukett som ligner den *Emma* hadde. (Hun har linker til bilde av den i innleg 14 i denne tråden, ogi innlegg 8 i denne tråden. Den ligner på denne, men uten de små blomstene mellom rosene. Jeg vet jeg bare vil ha roser, men har ikke helt bestemt meg for farge ennå. Tror likevel kanskje det bli hvite roser. Er det noen som vet hva en slik bukett sånn cirka koster?
Gjest Same gjest som i innlegg 16 Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har lyst på en bukett som ligner den *Emma* hadde. (Hun har linker til bilde av den i innleg 14 i denne tråden, ogi innlegg 8 i denne tråden. Den ligner på denne, men uten de små blomstene mellom rosene. Jeg vet jeg bare vil ha roser, men har ikke helt bestemt meg for farge ennå. Tror likevel kanskje det bli hvite roser. Er det noen som vet hva en slik bukett sånn cirka koster? Ble visst samme link. *Emma*s bukett er linket til her i inlegg 8.
thumbalina Skrevet 30. mai 2008 #18 Skrevet 30. mai 2008 Var å sjekket prisen på min bukett i nabobyen nå... mindre by, så ikke så mye press der.... og der fikk jeg en pris på pluss minus 1500....!!! og i hjembygda var det 3500 pluss minus! Så det lønner seg å sjekke litt rundt!! Buketten jeg har valgt er mange hvite roser tett i tett, med noen hvite pioner i knopp, dråpeformet medium bukett, med grønne blader bak, og grønne strå sydd rundt dråpen.... og litt grønne strå som henger ned under... det skal også bli "sydd inn" blanke sølvperler og sølvtråd.. Ganske enkel bukett, men samtidig litt pynt på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå