Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen ca ett halvt åt, men vi har kjent hverandre "halve" livet og vet derfor mye om fortiden ol til hverandre. Min kjære har vært alene de siste 6-7 årene, bare med kortere "flings", mens jeg har vært i ett langvarig samboerskap. Han har alltid hatt profiler på div sjekkesteder (blink, spray, sukker ol.) og til tider truffet endel av de jentene, men tror de siste årene det har dreiet seg om chatting (og web sex???). I tillegg har han hengt mye på et "in" sted i byen, kjenner eierene og han og kompisgjengen har godt med penger, er spandable og treffer mange jenter på den måten. Han har nok truffet endel sexpartnere på den måten, men de siste årene har han ikke "giddet" det heller, bare flørtet og dratt hjem. (dette vet jeg fordi jeg i mange tilfeller har vært der, og kjenner jo mange av kompisene hans og skjedde lenge før vi hadde begynt å tenke på at det var noe mellom oss, og er ikke noe jeg har problemer med). Vi brukte lang tid på å bli sammen, og begge føler at det er "it". Sjokket var derfor stort da jeg (via en veninne) fikk høre at han fortsatt hadde profil på sjekkesider, og var aktivt innom. Jeg sjekket det ut selv, og jada, der stor han med bilde, som singel og oppfordret til å ta kontakt. Jeg fant ut at jeg hadde to valg, enten å lage en fake profil og finne ut hva han sier eller å konferere han med det. Jeg valgte det siste, og fortalte han at jeg synes det er helt uakseptabel oppførsel. Han mener det bare er tøys og tull (bruker det bare som tidsfordriv) og en gammel vane, men så også at det kunne oppfattes feil, og lovet å slette den... For en tid tilbake registrerte jeg meg (endelig..) på facebook, og ser at han står som singel der også... Jeg setter meg som in a relationship og legger til han, som han så må bekrefte. Da det ikke skjer, spør jeg han om det. Han sier oi, da skal jeg gjøre det. Så går tiden, det skjer ikke. Vi vi snakker om det igjen, han ber meg minne han på det, prøver å gjøre det, ingen ting skjer. Prøver å hinte noen ganger, han velger å overse det. Så i går spurte jeg han helt konkret på msn om han kunne endre det, og da klikka han helt. SÅ ble det masse dritt og en ordentlig krangel. Han mener det bare er perifere venner han har kontakt med på facebook, og at de ikke har noe behov for å vite at han har kjæreste og at han ikke orker å svare på masse sørsmål om når og hvor og sånn. Jeg mener motsatt, jeg har ikke noe behov for at folk jeg kjenner fra div steder skal vite at jeg er singel, når jeg ikke er det. Jeg har i tillegg sett ett par msn samtaler han har hatt med disse "perifere" bekjentskapene, og de er ikke sånn man prater med veninner. Har konferert han med dette også, samme unnskyldningen, gammel vane og at han har vært så lenge singel, men skal slutt med det. Det var utrolig sårende, men jeg valgte å forsøke å glemme og å tilgi, fordi jeg kjenner han så godt, og vet hvordan han er. Men nettopp derfor er det også så viktig for meg at han tør å stå som kjæresten min på facebook, for det er der han har kontakt med disse "perifere" damene som ikke betyr noe. Og når han heller vil slette profilen på facebook enn å si at han er sammen med meg, hva skal jeg tro da?
SunC@t Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jeg hadde ikke trodd på han, for å si det enkelt. Hvis han er så opptatt av å fremstå som singel, så kanskje det er greiest om han også er det, så spiller han iallfall med åpne kort.
Gjest =tentacle= Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Han mener det bare er perifere venner han har kontakt med på facebook, og at de ikke har noe behov for å vite at han har kjæreste og at han ikke orker å svare på masse sørsmål om når og hvor og sånn. Jeg mener motsatt, jeg har ikke noe behov for at folk jeg kjenner fra div steder skal vite at jeg er singel, når jeg ikke er det. Og når han heller vil slette profilen på facebook enn å si at han er sammen med meg, hva skal jeg tro da? At det er ugler i mosen et sted.
suzie Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Huff - dette hadde ikke jeg giddet - hadde nok gjort som deg og krevd en endring i dette. Det kommer til å bli utrolig slitsomt for deg etterhvert hvis du skal akseptere at han har "flørting med andre damer" som hobby og tidsfordriv... Hadde jeg ikke kommet noen veg med krav om endring hadde han nok bare måtte tatt ett valg; enten meg eller andre damer - tror ikke jeg ville delt, selv om det bare var på internett...
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Det er for han big deal å stå som "in a relationship"med deg på facebook?? Voldsomt som han prøvde å unngå det da Jeg hadde tatt hintet. Aller helst burde han annonsert det til hele verden om han følte det samme som deg, noe jeg neppe tror han gjør. Her er det en som vil ha mulighetene åpne....
Gjest milkyway Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Virker skummelt kjent det her. Eksen min hang på blink og darkdate (yeah!) og kalte seg singel. Jeg spurte om han ikke kunne forandre det, men det var visst for mye stress. Endte opp med at jeg lagde en falsk profil med et bilde jeg hentet fra deiligst.no og flørtet med han. Etter kun 4 meldinger utvekslet, skulle han hjem på besøk til henne. Jeg ga adressen til et gammelt ektepar på Lund, og jaggu hadde han ikke dradd og besøkt "henne". Håper ikke det er tilfellet for deg. Jeg hater mannfolk som vil ha i pose og sekk, og ikke gidder å gjøre det slutt før de løper ut og byr seg fram! Spark de i hjertet, hele gjengen!
wondergirl Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Hvis han så gjerne vil fremstå som singel, så synes jeg du bør sørge for at han blir singel. Du fortjener så mye bedre.
Firvill Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Han er ikke noe å spare på. Du kommer aldri til å stole på ham, selv om han faktisk skjerper seg - for han har jo løyet HELE veien, og du kan ikke vite om han lyver neste gang. Gjør det enkelt for deg selv. Bli kvitt ham, og fokuser på deg selv en stund. Sånn dritt trenger du ikke. Du burde egentlig ikke spørre en gang, for jeg er sikker på at du vet innerst inne hva du bør gjøre.
Gjest Mysticgirl Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Hiv han ut for godt! Slikt søppel trenger du ikke! Du trenger en mann som vil ha deg, kun deg og ingen andre!
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Det virker overhode ikke som at han egentlig er interessert i et forhold... Hadde jeg fått meg ny kjæreste hadde jeg annonsert det sånn at alle fikk vite det. Sorry, men jeg ville nok ikke satset på denne fyren...
aline Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg hadde ikke trodd på han, for å si det enkelt. Hvis han er så opptatt av å fremstå som singel, så kanskje det er greiest om han også er det, så spiller han iallfall med åpne kort. enig, vil han så gjerne fremstå som singel, så hadde jeg latt ham fremstå som singel, men da hadde han jammen meg vært singel også. En som tviholder så inderlig på sin status som singel, tror jeg ikke er klar til å være i noe forhold.
FrizzleSizzle Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Virker skummelt kjent det her. Eksen min hang på blink og darkdate (yeah!) og kalte seg singel. Jeg spurte om han ikke kunne forandre det, men det var visst for mye stress. Endte opp med at jeg lagde en falsk profil med et bilde jeg hentet fra deiligst.no og flørtet med han. Etter kun 4 meldinger utvekslet, skulle han hjem på besøk til henne. Jeg ga adressen til et gammelt ektepar på Lund, og jaggu hadde han ikke dradd og besøkt "henne". Sorry, svarer ikke på temaet nå egentlig, men DEN var god!
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Hei. Jeg og kjæresten har vært sammen ca ett halvt åt, men vi har kjent hverandre "halve" livet og vet derfor mye om fortiden ol til hverandre. Min kjære har vært alene de siste 6-7 årene, bare med kortere "flings", mens jeg har vært i ett langvarig samboerskap. Han har alltid hatt profiler på div sjekkesteder (blink, spray, sukker ol.) og til tider truffet endel av de jentene, men tror de siste årene det har dreiet seg om chatting (og web sex???). I tillegg har han hengt mye på et "in" sted i byen, kjenner eierene og han og kompisgjengen har godt med penger, er spandable og treffer mange jenter på den måten. Han har nok truffet endel sexpartnere på den måten, men de siste årene har han ikke "giddet" det heller, bare flørtet og dratt hjem. (dette vet jeg fordi jeg i mange tilfeller har vært der, og kjenner jo mange av kompisene hans og skjedde lenge før vi hadde begynt å tenke på at det var noe mellom oss, og er ikke noe jeg har problemer med). Vi brukte lang tid på å bli sammen, og begge føler at det er "it". Sjokket var derfor stort da jeg (via en veninne) fikk høre at han fortsatt hadde profil på sjekkesider, og var aktivt innom. Jeg sjekket det ut selv, og jada, der stor han med bilde, som singel og oppfordret til å ta kontakt. Jeg fant ut at jeg hadde to valg, enten å lage en fake profil og finne ut hva han sier eller å konferere han med det. Jeg valgte det siste, og fortalte han at jeg synes det er helt uakseptabel oppførsel. Han mener det bare er tøys og tull (bruker det bare som tidsfordriv) og en gammel vane, men så også at det kunne oppfattes feil, og lovet å slette den... For en tid tilbake registrerte jeg meg (endelig..) på facebook, og ser at han står som singel der også... Jeg setter meg som in a relationship og legger til han, som han så må bekrefte. Da det ikke skjer, spør jeg han om det. Han sier oi, da skal jeg gjøre det. Så går tiden, det skjer ikke. Vi vi snakker om det igjen, han ber meg minne han på det, prøver å gjøre det, ingen ting skjer. Prøver å hinte noen ganger, han velger å overse det. Så i går spurte jeg han helt konkret på msn om han kunne endre det, og da klikka han helt. SÅ ble det masse dritt og en ordentlig krangel. Han mener det bare er perifere venner han har kontakt med på facebook, og at de ikke har noe behov for å vite at han har kjæreste og at han ikke orker å svare på masse sørsmål om når og hvor og sånn. Jeg mener motsatt, jeg har ikke noe behov for at folk jeg kjenner fra div steder skal vite at jeg er singel, når jeg ikke er det. Jeg har i tillegg sett ett par msn samtaler han har hatt med disse "perifere" bekjentskapene, og de er ikke sånn man prater med veninner. Har konferert han med dette også, samme unnskyldningen, gammel vane og at han har vært så lenge singel, men skal slutt med det. Det var utrolig sårende, men jeg valgte å forsøke å glemme og å tilgi, fordi jeg kjenner han så godt, og vet hvordan han er. Men nettopp derfor er det også så viktig for meg at han tør å stå som kjæresten min på facebook, for det er der han har kontakt med disse "perifere" damene som ikke betyr noe. Og når han heller vil slette profilen på facebook enn å si at han er sammen med meg, hva skal jeg tro da? Vil bare gi degen stor for det første : Sånn oppførsel er ikke akseptabelt , etter min mening. I allefall ikke om dette er et seriøst forhold, noe jeg går utifra du mener det burde være. Kjenner igjen litt av problemet. Var tidligere sammen med en som ikke klarte løsrive seg fra singellivet. "måtte holde alle mulighetene åpne" virket det som, dette tiltross for at han sa at han elsket meg.. Dette gikk ikke for min del. En kan ikke få både i pose og sekk mener nå jeg.... jeg kunne ikke være sammen med en som ikke kunne vise omverden at han hadde kjæreste.....!!!!! Virker som om han ikke klarer løsrive seg helt fra singeltilværelsen. Muligheten og spenningen må være der. Kanskje han til og med føler han trenger "bekreftelse" fra andre kvinner, og derfor bruker disse nettsidene til å utfylle dette behovet? Når han ikke sier til andre at han har kjæreste, hvordan kan du da ha tillitt til han? Lyst å spørre deg hvor gamle dere er? Kanskje gutten du er sammen med rett og slett ikke er moden nok til noe forhold, desverre..... Er vanskelig skulle gi råd i slike situasjoner. Du er jo forelsket og han er sikkert svært glad i deg også. Men desverre utfyller ikke han alle krav en kjæreste bør utfylle. dette går utover deg! - noe du ikke kan akseptere. Nå høres det jo ut som om du har prøvd ta dette opp med han, men han virker ikke villig til å gjøre endringer - vil ikke forstå deg. Dette gjør det jo svært vanskelig. Dette vil ødelegge for deg etterhvert. og det er enkelt denne situasjonen kan være med på å bryte ned på selvtillitten din, samt tillitten til kjæresten. Om han ikke er villig til å endre på dettwså er vel nesten eneste løsningen å gå videre. Innse at han ikke er klar for å binde seg til en person. Hva tenker d uselv videre?
Gjest *nurket* Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Kan forsåvidt skjønne at han fortsatt ikke vil slette alle profiler... Nå vet ikke jeg hvilke steder det er snakk om... Men jeg er selv på nettby og facebook. På nettby har jeg ikke skrevet at jeg har kjæreste, og det har ikke kjæresten min heller... Men på facebook står vi in relationship med hverandre. Vi la ikke inn det med en gang, men vi ble enig om å gjøre det... På nettby derimot har jeg ikke noe ønske om å reklamere hvem jeg er kjæreste med siden alle medlemmer der kan se profilen min. Men hvis jeg får henvendelser fra noen som ønsker å bli bedre kjent, så sier jeg at jeg har kjæreste vel og merke... Rart at han ikke aksepterer "in relationship" når du har nevnt det flere ganger. Ugler i mosen et eller annet sted...
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Han vil vel ikke at disse perifere bekjentskapene skal se på ham som uaktuell da. Evt synes han vel ikke dere er så seriøse at han kan offentliggjøre det.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Så feigt av ham å ikke tørre å fortelle deg at han ikke ønsker kontakt. Istedet sier han ja og håper du skal ta hintet. Han er ikke interessert.
Gjest TS Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 Hei. Takk til alle som har svart. Han er 34 år, så han burde vel være klar for ett forhold... Vi har hatt en lang samtale og fått ordentlig pratet ut. Han er veldig bevisst på at han vil ha meg, bare meg og at det er oss. Er mer det at han ikke så hvor viktig det var for meg, han skjønner ikke at jeg gidder å bry meg. Men han frostod det nå, og alles in ordnung!! Takk til alle uansett
Gjest Jenna88 Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 For å være helt ærlig synes jeg det er ganske umodent å skylde på Facebook. Har forholdet et såpass tynt grunnlag at et nettsamfunn er nok til at den ene parten fremstår som hemmelighetsfull/utro, eller det oppstår intriger, har dette forholdet ganske lite grobunn i utgangspunktet. Mener jeg, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå