forg@pa Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Nå sitter jeg her og har tenkt å skrive tale til min mann. Har en plan om å skrive eventyr - form, men kommer jo ikke i gang! Noen som kan hjelpe meg? Noen som har skrivet en slik tale eller sett en slik tale noen gang? Jeg stresser og får det ikke til!!! :gråte:
Gjest Gjest_Marihøna_* Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Nå sitter jeg her og har tenkt å skrive tale til min mann. Har en plan om å skrive eventyr - form, men kommer jo ikke i gang! Noen som kan hjelpe meg? Noen som har skrivet en slik tale eller sett en slik tale noen gang? Jeg stresser og får det ikke til!!! :gråte: Du må iallefall begynne med:" det var en gang..... kanskje: " det var en gang en vakker/snill/morsom... mann Eller: " det var en gang, en veldig spesiell dag/kveld... Tenker da på da dere møttes første gang. Er det noen hendelser der du kan lage noen metaforer f.eks? Kan du blande flere eventyr, ta utgangspunkt i et eventyr og lage ditt eget? Google norske eventyr, eller noe annet du vil ha. Skal dere være prins og prinsesse der han vant halve kongerike /eller kjærlighetsrike osv Prøv å les noen eventyr så er jeg helt sikker på at du kommer på noe;) Håper det var til hjelp. Om du sitter mer fast og har no mer info kan jeg jo saktens hjelpe deg litt mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå