Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Er en jente på 18 som er gravid i 7 mnd. Har ikke lagt på meg så mye, men jeg har en liten plan om å få meg en flat mage og få vekk side fleske som jeg kaller etter at jeg har fått ungen. Er d noen som har noen tips om trening, kosthold, hvor lenge jeg bør trene, hvor mye, hvor hardt osv?
Twigi Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Du skal i hvertfall ikke slanke deg mens du er gravid! Men det som er lurt å gjøre, er å leve sunt og fornuftig de to siste månedene av svangerskapet. Ikke dull deg bort i at du ikke har midje likevel, så da kan d bare stappe innpå med snop. (Jeg sier ikke at du er slik, men jeg var det, og det straffet seg! Jeg har strekkmerker som jeg fikk utelukkende fordi jeg la på meg for mye i svangerskapet.) Det er selvfølgelig vanskelig å si hvordan kroppen din vil reagere på svangerskap og fødsel, men da jeg ikk min første var jeg bare noen få år eldre enn du er. Min erfaring er at kroppen henter seg raskere inn etter svangerskapet når du er ung La kroppen hente seg inn etter fødselen, men spis sunt og få i deg nok næring. Når du er i form til det: Gå lange turer med barnevogn, det er mange som har gått av seg kiloene på den måten. Jeg anbefaler amming på det sterkeste: Jeg brukte 3 mnd etter fødselen på å komme til en lavere vekt enn det jeg hadde da jeg ble gravid. Ikke stress med mageøvelser for å bli slank, men bli med på barseltrening for å få en fornuftig start på trening av kjernemuskulatur - den er helt avgjørende for flat mage i fremtiden. Men både nå og etterpå: Spis sunt, få i deg nok grønnsaker, vann, fiber, vitaminer - det hjelper både deg og babyen, i tillegg til at du legger grunnlaget for en fornuftig vektreduksjon etterpå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå