Gjest Lei Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Etter å ha lurt en stund på om jeg skal fortsette i forholdet eller ikke, fant jeg idag ut at det ikke lenger er noe å satse på. Vi har vært samboere i nesten 6 år nå, har tilsasmmen 3 særkullsbarn, men bare mitt barn bor her på heltid. Det som i lang tid har vært grunn til at jeg lenge har villet bryte er at samboer drikker mye. Han jobber skift, å veldig ofte nåe han har fri midt i uka hender det at han begynner å drikke i 10 - 11 tia. Jeg må passe på at han er så full når det nermer seg skoleslutt at han har lagt seg når barnet mitt kommer hjem fra skolen. Jeg vil heller ikke at barnet mitt skal ha med seg venner hjem fra skolen de dagene han har fri siden det ofte betyr at han er beruset. Nå er jeg lei av at barnet mitt får disse begrensningene, å jeg er lei av å møte en overstadig beruset mann når jeg kommer fra jobb kl 15. Idag toppet det seg når jeg ikke dro avgårde for å stemme. Da mente han at jeg ikke gjorde min borgerplikt, å han har vist meg en kald skulder siden kl 18, og har hverken snakket med meg eller barnet mitt. Dette gjør han innimellom hvis han blir sur, ikke veldig ofte, men nok til at jeg ikke orker å ha det sånn lenger. Har nok bestemt meg nå for å bryte ut av forholdet både for min egen del og for barnet mitt sin del. Vil ikke lenger at alkohol skal være en hverdagsting for noen av oss mer.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Etter å ha lurt en stund på om jeg skal fortsette i forholdet eller ikke, fant jeg idag ut at det ikke lenger er noe å satse på. Vi har vært samboere i nesten 6 år nå, har tilsasmmen 3 særkullsbarn, men bare mitt barn bor her på heltid. Det som i lang tid har vært grunn til at jeg lenge har villet bryte er at samboer drikker mye. Han jobber skift, å veldig ofte nåe han har fri midt i uka hender det at han begynner å drikke i 10 - 11 tia. Jeg må passe på at han er så full når det nermer seg skoleslutt at han har lagt seg når barnet mitt kommer hjem fra skolen. Jeg vil heller ikke at barnet mitt skal ha med seg venner hjem fra skolen de dagene han har fri siden det ofte betyr at han er beruset. Nå er jeg lei av at barnet mitt får disse begrensningene, å jeg er lei av å møte en overstadig beruset mann når jeg kommer fra jobb kl 15. Idag toppet det seg når jeg ikke dro avgårde for å stemme. Da mente han at jeg ikke gjorde min borgerplikt, å han har vist meg en kald skulder siden kl 18, og har hverken snakket med meg eller barnet mitt. Dette gjør han innimellom hvis han blir sur, ikke veldig ofte, men nok til at jeg ikke orker å ha det sånn lenger. Har nok bestemt meg nå for å bryte ut av forholdet både for min egen del og for barnet mitt sin del. Vil ikke lenger at alkohol skal være en hverdagsting for noen av oss mer. Vel at du ikke gjorde din borgerplikt har vel ingenting med drikkeproblemet å gjøre? Han har ingen grunn til å bli sur men du må tåle å høre at at du ikke deltar i samfunnet og gjør din plikt som borger i dette landet. kan du ikke klager på hverken skatt, eldreomsorg etc. Men hvis du gjør det men lar være å stemme må du tåle å høre negative kommentarer. Så til din samboers drikkeproblem. Du har tatt en fornuftig avgjørelse, slike problemer blir som regel større etterhvert som årene går. Og det er ikke noe særlig for et barn å ikke vite hva ståa er når det kommer hjem fra skolen. Og de vil bli større og forstå mer og mer. Du har ikke godt av det livet du heller. Jeg ønsker deg lykke til videre med livet ditt, og håper du får det bra.
Gjest Lei Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Vel at du ikke gjorde din borgerplikt har vel ingenting med drikkeproblemet å gjøre? Han har ingen grunn til å bli sur men du må tåle å høre at at du ikke deltar i samfunnet og gjør din plikt som borger i dette landet. kan du ikke klager på hverken skatt, eldreomsorg etc. Men hvis du gjør det men lar være å stemme må du tåle å høre negative kommentarer. Så til din samboers drikkeproblem. Du har tatt en fornuftig avgjørelse, slike problemer blir som regel større etterhvert som årene går. Og det er ikke noe særlig for et barn å ikke vite hva ståa er når det kommer hjem fra skolen. Og de vil bli større og forstå mer og mer. Du har ikke godt av det livet du heller. Jeg ønsker deg lykke til videre med livet ditt, og håper du får det bra. Vet at jeg ikke gjorde min borgerplikt idag, å at det ikke har med samboers drikkeproblem. Dråpen som fikk begeret til å flyte over var at han viste meg en kald skulder, og ikke snakker til meg. Det er jo en bagatell i forhold til alkoholproblemet, men det er vel ofte sånne små ting som ofte kan få opp øynene til folk. Min største bekymring er mitt barn midt oppi dette. H*n sa til meg her om dagen at h*n var glad for at ikke jeg drikker alkohol, og det er grunn nok til å sette seg i tenkeboksen. Får vel holde meg langt unna menn heretter. Har hatt 4 samboere iløpet av 23 år, å 3 av de har drukket mye. Såpass mye at jeg mener at det er et problem. Alkoholen har vært grunnen til at jeg har gått fra de. Selv har jeg aldri hverken drukket mye eller hatt alkoholproblemer, så nå orker jeg ikke å bruke mer tid på andre som har det problemet. Jeg vil gi både min å barnet mitt sin hverdag uten alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå