Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hva går egentlig yrket miljøterapeut ut på?

Hva gjør de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja.. det kommer vel helt ann på arbeidstedet tror jeg. F.eks kaller man vel folk med 3 årig høgskole (spl/vernepl) som jobber i bolig for funksjonshemmede,psykiatri, dagavdelinger, avlastingsboliger for unger/ ungdommer osv for miljøterapeuter. sikkert ofte folk med relevant videreutdanning også.

de tar seg vel ofte av medisiner, papirarbeid, som et bindeledd til lege, osv.

ser for meg at de har mindre pasientkontakt enn miljøarbeidere.

omsorgsarbeidere,hj.pl, ufaglærte osv på slike arbeidsteder kalles vel miljøarbeidere.

Nå skal ikke jeg si dette helt sikkert,men tror det er det miljøterapeuter er.

Skrevet

jeg er miljøterapeut... jeg jobber på en ungdomsinstitusjon...

Skrevet
jeg er miljøterapeut... jeg jobber på en ungdomsinstitusjon...

Og hva gjør du der?

Hva slags arbeidstider har du?

Skrevet

jobber i turnus... så tidene varierer...

jeg hjelper ungdommene med litt av hvert... det er egentlig som i et vanlig hus....

vekking, skyss til skole/jobb, middag, uteavtaler, litt klesvask, aktiviteter med ungdommene, samtaler med ungdommene.... å en den skrive arbeid da... ++++

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg er utdannet vernepleier,og jobber som miljøterapeut.Andre som jobber som miljøterapeuter kan være f.eks sykepleiere.Uansett arbeidssted tror jeg vi som oftest jobber i turnus innenfor psykiatri,psykisk utviklingshemmede,barnevern,rus o.l,og arbeidsoppgavene er nok like variert som arbeidsstedene.For å jobbe som miljøterapeut må du ta en bachleor i en helse og sosialfaglig utdanning,-fortrinnsvis vernepleie,sosionom eller barnevern.

Skrevet

Takk for svar :)

Trives dere i jobben? Hvordan syns dere det er å jobbe turnus? Hva tjener dere egentlig?

Mener å ha hørt at man som utdannet lærer kan få jobb som miljøterapeut... eller husker jeg feil?

Skrevet

jeg trives veldig godt i jobben jeg, liker også å gå turnus, kunne ikke tenke meg nå å gå tilbake til 9-4 man-fred jobb i det heletatt!!!

jeg tjener 350 000 i året... ca

jeg er ingen ekspert, men i allefall på ungdomsinstitusjon hadde du nok fått jobb, men du hadde nok fått betalt som assistent(uten relevant utdanning) men ta det med en klype salt for jeg er ikke helt sikker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...