Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bredbånd fra Telenor, og har vanligvis en stasjonær pc koblet til internett. Nå kommer jeg avogtil til å bruke en laptop utenom og tenkte det hadde vært greitt å hatt internett tilgang til begge. Men det ser ikke ut som det er så enkelt, jeg får det nemlig ikke til. :sjenert:

Har kjøpt en switch på Clas ohlsson, og betjeningen anbefalte med dette da. Er ett adapter/switchen med en ledning som skal ha strøm, den er koblet til og lyser grønt, og så er det 5 innganger til nettkabler. Nettverks"boksen" fra Telenor, så går det jo bl.a en ledning som det står Lan/Pc på¨, og denne kabelen synest jeg det virker fornuftig og putte inn i denne switchen, samt en nettkabel som da går inn i laptopen. Da er 3 grønne lys i switchen, men ingen internett...Og jeg skjønner ikke noe...

Noen som vet hva jeg må gjøre? Noen innstillinger jeg må gjøre på pc`ene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den dingsen fra tullenor, er det en ruter eller er det ett modem ? Er det ett modem trenger du en ruter isteden for switch!

Skrevet

Hvis du bare har 2 innganger på ditt Telenor ADSL modem, så er det lite sansynelig at den har router funksjon, og vil virke direkte med switchen du har kjøpt deg.

Hvis du har muligheter for å returnere switchen, så ville jeg kjøpt en router med trådløs funksjon. Du får f.eks en Linksys med slike muligheter for 500-600 kroner. Da kan du koble til 4 maskiner via kabel, og enda fler via trådløst. :)

Skrevet
Hvis du bare har 2 innganger på ditt Telenor ADSL modem, så er det lite sansynelig at den har router funksjon, og vil virke direkte med switchen du har kjøpt deg.

Hvis du har muligheter for å returnere switchen, så ville jeg kjøpt en router med trådløs funksjon. Du får f.eks en Linksys med slike muligheter for 500-600 kroner. Da kan du koble til 4 maskiner via kabel, og enda fler via trådløst. :)

Hmm... sier du det ja... Tror jeg skal sende Telenor en mail, om hva de sier.. De vet kanskje hva de har solgt meg en gang i tiden... Jeg har tatt vare på embalasjen så jeg vil anta jeg skal få byttet det, tross alt var det de som anbefalte meg produktet, ja, de på Clas Ohlsson altså.

Skrevet
Hmm... sier du det ja... Tror jeg skal sende Telenor en mail, om hva de sier.. De vet kanskje hva de har solgt meg en gang i tiden... Jeg har tatt vare på embalasjen så jeg vil anta jeg skal få byttet det, tross alt var det de som anbefalte meg produktet, ja, de på Clas Ohlsson altså.

Telenor har en liten veiledning på det der.. (rutermodem = ruter, og bridgemodem = modem)

I det hele tatt, telenor har veiledninger for det meste !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...