caso Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 (endret) Som tittelen sier, hva er horoskop godt for? Jeg skjønner at det på et vis skal spå fremtiden. Hororskopforfatterene er jo nødt til å treffe på en eller annen difus måte av og til, men vil anta at det oftest er feil, - så lenge man ikke lever etter horoskopet. Er det noen som tar dette seriøst? Jeg syns både aviser og blader legger mye i disse greiene... Edit: God norsk i emnet er aldri å forakte Ta vekk en 's' og sett inn en 'r' den som ønsker Endret 10. september 2007 av caso
Gjest Elfrida Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Ren underholdning for meg - hvis jeg i det hele tatt gidder å lese det. Syns aldri det klaffer.
Tabris Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Det spørs hva du mener med horoskop - individuelt fødselshoroskop satt opp og tolket av en astrolog, eller ukeshoroskop i Familien og Hjemmet som skal dekke over alle Skorpioner og Skytter pr. uke?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Horoskop er svindel på linje med Marthas engleskole
caso Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Det spørs hva du mener med horoskop - individuelt fødselshoroskop satt opp og tolket av en astrolog, eller ukeshoroskop i Familien og Hjemmet som skal dekke over alle Skorpioner og Skytter pr. uke? Ser ikke så stor forskjell på de to jeg da, annet enn kort og lang versjon. Har forstått at de vanlige ukebladene bruker en base med horoskop som rullerer på de forskjellige stjernetegn, og kun er for underholdning. Men jeg syns kanskje de som er satt opp av astrologer kun er for underholdning også... ? Kan forøvrig legge til at jeg fikk et horoskop laget av en astrolog som gave en gang i tiden (syk pris forresten) der det sto litt om planetbaner og diverse, men det står lite som stemmer med virkeligheten til syvende og sist. Jeg syns det er en religiøs undertone på det muligens, man må tro på det for å ha utbytte av det. Men det kan jo hende det bare er slik til meg...
Tabris Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Ser ikke så stor forskjell på de to jeg da, annet enn kort og lang versjon. Har forstått at de vanlige ukebladene bruker en base med horoskop som rullerer på de forskjellige stjernetegn, og kun er for underholdning. Men jeg syns kanskje de som er satt opp av astrologer kun er for underholdning også... ? Det er en rimelig stor forskjell på dem, ja. Som sagt så er det ene ment å skulle dekke alle som hører til et stjernetegn i løpet av en uke. Det sier seg selv at det ikke går. (Jeg våger å betvile om det er satt opp seriøst også, mange av dem). Det er ren underholdning. Det som er satt opp av astrologer er et individuelt fødselshoroskop som er unikt for deg. Det er ikke ment som underholdning, men som opplysende og veiledende for de som ønsker å benytte seg av det.
Gjest Gjest_John_* Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Som tittelen sier, hva er horoskop godt for? Horeskop er en bykikkert som brukes for å finne prostituerte.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Som tittelen sier, hva er horoskop godt for? Fordi mange liker oppmerksomhet til sin person. Alle har jo et stjernetegn ut fra når de er født. Mennesket er vel oppmerksomhetssøkende og mange liker å lese om det de tenker kan dreie seg om dem - direkte eller indirekte. Da kan de drømme seg bort i en liten guidance som handler om deres liv. Hva er vel mer spennende enn det, tenker de sikkert da, vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå