Ce'Nedra Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Jeg er deltidsstudent og mottar 4500 av Lånekassen i måneden. I mars ble jeg syk, og kan derfor ikke jobbe for tiden. Er litt bedre, men ikke tilstrekkelig for å kunne arbeide. I mai ble jeg sagt opp fra jobben min (jeg hadde ikke fast kontrakt). Nå sliter jeg med å betale lege og fysio, og lurer derfor på om jeg har mulighet for å få arbeidsledighetstrygd eller annen form for stønad selv om jeg er student? Takknemlig for svar
Scorpina Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Sakset fra NAV'ssider: "Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: Som hovedregel skal ikke være skoleelev eller student"
Ce'Nedra Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Hm.. Det var kjipt.. Ingen muligheter for å få sykepenger heller vel, nå som jeg ikke har fast jobb lenger..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 En venninne av meg gikk 50% på videregående og fikk, i tillegg til halvt borteboerstipend, noe trygd. Så jeg tror de ser bort i fra den hovedregelen noen ganger. Kanskje det er best å snakke med legen sin om det og få ham til å kontakte nav om det?
Ce'Nedra Skrevet 12. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2007 En venninne av meg gikk 50% på videregående og fikk, i tillegg til halvt borteboerstipend, noe trygd. Så jeg tror de ser bort i fra den hovedregelen noen ganger. Kanskje det er best å snakke med legen sin om det og få ham til å kontakte nav om det? Takk for svar! Jeg har hørt med fysioterapeuten, men hun visste ikke noe. Men da skal jeg høre med legen min i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå