Gå til innhold

Til Minnie og Tristessa

Gjest Pjusk

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk

Hva er egentlig kroniske/notoriske småbarnsmødre?

Betyr det at man har babyer/små barn heeeele tiden? Eller betyr det å være slik som jeg sikkert blir: Passer f.eks. på at benglene har på skjerf til langt ut på sommeren - også etter at de har forlatt redet??

Burde jeg bli lei meg for å bli sett på som en notorisk/kronisk småbarnsmor? Pinlig berørt? Stolt? Gråte en skvett??

Eller bare le litt??? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nivvy

Kanskje de tenker på de mødre/kvinner som hele tiden, uansett i hvilken sammenheng, ender opp med å tenke på/snakke om/referere til/osv sine små barn, eventuelt voksne barn, eller bare barn i det hele tatt.

Det er iallefall det JEG tenker når jeg hører ordet "kroniske småbarnsmødre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Det har du sikkert rett i, Birthe!!

Det er faktisk veldig irriterende. Jeg har en venninne som snakker om to ting: Jobb og alt (!) barnet foretar seg.

Snakker nok mye barn jeg også, men da mer i naturlige sammenhenger (- håper jeg)! Jeg prøver iallefall å holde dette på et minimum når jeg snakker med barnløse venninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Birthe, det er rett definisjon! Kroniske og notoriske småbarnsmødre kan kun snakke om ungene sine, og lever sitt (ofte noe amupterte og store deler av tiden sosiale-) liv gjennom dem. Dette er en mennesketype jeg ikke kan fordra, da de rett og slett, i mine øyne, mangler perspektiv på saker og ting. Dette er jo selvfølgelig kun Tristessadefinisjonen på et Tristessabegrep, og de fleste som kjenner meg, vet at Tristessa har en manglende evne til å tenke objektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Det er ikke så mange av disse, men de finnes! Og hold dere fast: Selv "normale" mødre finner dette irriterende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nivvy

Jeg kan med sikkerhet si at jeg selv IKKE kommer til å bli en kronisk småbarnsmor, jeg kommer nok heller til å bli en av dem som irriterer seg over de som er det. :)

Men skitt au, hver sin lyst !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Pjusk! Du må nok innse at du er en kronisk mor. Men kronisk småbarnsmor... Tror nok ikke det, lille venn'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...