Gå til innhold

hvilken bank bruker du og samboer til felleskonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal bli samboere og har planlagt å lage en felleskonto for matutgifter o.l, vi skal sette inn et fast beløp i mnd og ha hvert sitt kort til denne kontoen, hvilken bak bruker dere til dette?

Hva er best?

tenker på lave gebyr og årsavgift o.l

Skrevet

Bruker postbanken, har lån der og det går kjapt å overføre fram og tilbake mellom kontoer, også har vi to kort og det var vel den første banken vi fant i farten som hadde den muligheten.

Skrevet

Vi bruker handelsbanken. Eneste grunnen er at jeg har boliglånet + bsu der. Vi kommer trolig til å flytt kontoen da det hver måned trekkes en drøy hundrings i gebyrer noe som irriterer meg voldsomt.

Jeg vil helst ha felleskontoen i skandiabanken, der har jeg brukskontoen min. Men siden sambo og jeg ikke har samme folkeregistrerte adresse går ikke det.

Skrevet

Vi bruker den lokale sparebanken fordi vi har alt av lån der. Men har selvfølgelig planer om å bytte til Skandiabanken, det må jo være det lureste.

Skrevet

Skandiabanken. Før vi fikk felles adresse så hadde jeg to kort i mitt navn!

Elsker det at det ikke koster en krone å bruke!

Skrevet
Skandiabanken - fordi den er gratis å bruke!

Vi og!

• 3 uker senere...
Skrevet

Er det slik å forstå at dere har konto i begges navn i Skandiabanken? Har nettop denne uken bestilt to kort i mitt navn fordi jeg fikk beskjed om at de ikke opererte med felleskonto.

Jeg er gift og vi har felles folkeregistrert adresse..

Skrevet

Vi har ikke konto i begges navn. Gikk ikke i Sparebank1 heller. Men vi har en konto med disposisjonsrett for den andre. To kort, med eget bilde og navn på hvert vårt kort. Vi har Visa Electron da. Sikkert svindyre gebyrer.. :P Har ikke giddet å tenke på det.

Skrevet
Er det slik å forstå at dere har konto i begges navn i Skandiabanken? Har nettop denne uken bestilt to kort i mitt navn fordi jeg fikk beskjed om at de ikke opererte med felleskonto.

Jeg er gift og vi har felles folkeregistrert adresse..

Det er mitt navn kontoene er registrert på, men så lenge man har folkeregistrert adresse som er lik så kan man bestille kort til den personen også. Så du kan få kort til mannen din, med hans navn på.

Skrevet

Har felleskonto i Storebrand nå, siden de ikke tar gebyr på kortbruk. Hadde felleskonto i DNB NOR, men de tar (tok?) altså gebyr, så vi har byttet bank begge to.

Kontoen er registrert på meg, men han har kort og bruksrett til kontoen. Det er forsåvidt greit. Han får se denne kontoen i sin nettbank, men kan ikke betale regninger. (Tror jeg?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...