Lola83 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 kan den brukes i ansiktet? den fjerner visst 99,9% av alle bakterier, så må jo vel være bra? MEN, består jo nesten bare av alkohol da......så??
Gjest Frk. Grønn Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Tror heller jeg ville brukt et renseprodukt med tetre-ingredienser, siden det også er antibakterielt. Alkohol tørker bare ut huden
Lola83 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Ja, ok..ble bare litt nyskjerrig, hehe.. *hygienefreak*
Oliven Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Ville ikke brukt den i ansiktet tror jeg. Bruker sånt på jobb og den er tilsatt lanolin eller noe annet fett slik at den ikke skal tørke ut huden. Har det til håndbruk og den tørker ikke ut hendene.
Umuriel Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Hadde aldri klint det der i ansiktet mitt. Bruker også mye sånt på jobb, men dersom jeg puster inn for mye av det får jeg skikkelig hodepine. Det er forresten tilsatt glyserol. Brukes mye i helsevesenet, hovedsakelig for å unngå å spre bakterier fra pasient til pasient, ser ikke helt vitsen med å ha det i ansiktet?
Gjest Kaya83 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Antibakteriell gele er genialt.. Jeg bruker det på hendene hele tiden, og jeg syns nesten de blir mykere av det.. Å bruke det for å fjerne bakterier i ansiktet derimot ser jeg ikke helt vitsen med? Kanskje litt rundt munnen, bare i tilfelle.. Jeg brukte det til å rense et infisert sår med og betennelsen gikk bort med en gang, fantastisk!!
Lola83 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 Antibakteriell gele er genialt.. Jeg bruker det på hendene hele tiden, og jeg syns nesten de blir mykere av det.. Å bruke det for å fjerne bakterier i ansiktet derimot ser jeg ikke helt vitsen med? Kanskje litt rundt munnen, bare i tilfelle.. Jeg brukte det til å rense et infisert sår med og betennelsen gikk bort med en gang, fantastisk!! Tosk! Hehe
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Har den geléen og den svidde skikkelig på mine såre hender, så jeg ville aldri i verden brukt den i ansiktet. Har en fra Oriflame og og den luktet i det minste godt.
Kraistin Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Kun i yrker som pålegger deg å bruke antibakteriell såpe bør du bruke det. Det forstyrrer bakteriefloraen. Husk at ikke alle bakterier er dårlig, de fleste er nødvendige for helsa di
Gjest Borghild Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Hadde en sånn en jeg også for mange år siden, men syns den var klissete og ekkel.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Den er ikke klissete, blir som sprit når den kommer på hendene.
Gjest Marit30 Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Hei. Jeg har denne alltid tilgjengelig i vesken, spesielt når jeg er ute på reise. Perfekt som rengjøring når såpe og vann ikke er tilgjengelig. Jeg er helt avhengig av håndkrem etter vanlig vask med såpe, men med Rene Hender blir hendene faktisk så mye at jeg ikke trenger det. Supert produkt. Anbefaler det til alle!
Parfumfreek Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Jeg bruker den også på reiser - klarer meg ikke uten! Har vært på endel reiser hvor god håndhygiene ikke er så enkelt bestandig, og hvor smittsomme sykdommer er ganske utbredt. Jeg anbefaler også på det varmeste, men mener også at antibakterielle produkter ikke skal brukes unødvendig
Gjest Ta til vett! Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 Ville aldri brukt slik såpe, eller antibakteriell Salo for den del, eller tannkrem med triclosan.. Hvorfor ? Jo, økt risiko for resistens ! Vi har fått bakterier som er resistente mot antibiotika, som jo er ett helvetes problem, og pga av den hodeløse bruken av desinfeksjonsmidler til privatbruk, så er vi på god vei til å få bakterier som er resistente mot desinfeksjonsmidler.. Det som skjer når en "flokk" bakterier utsettes for for eksempel antibiotika, er at de bakteriene som ikke tåler stoffet dør (som regel mesteparten), mens noen bare blir svekket/blir lite påvirket. Situasjonen for de overlevende bakteriene er veldig lys på dette tidspunktet, samme mengde mat som før, men det er svært liten konkurranse ! Så de resistende bakteriene kan fråtse, og formere seg omtrent uhemmet ! Egentlig er det feil å snakke om resistens, det er egentlig snakk om utilsiktet massiv fremdyrking av en type bakterier, som vi ikke har noen effektive bekjempelsesmidler mot.. Det som er enda skumlere er at det syns å være en kobling mellom resistens mot antibiotika og resistens mot desinfeksjonsmidler !! Jeg fatter ikke at dere tør å fortsette med å bruke disse antibakterielle midlene, jeg håper det bare er av uvitenhet.. ?
Parfumfreek Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 Ville aldri brukt slik såpe, eller antibakteriell Salo for den del, eller tannkrem med triclosan.. Hvorfor ? Jo, økt risiko for resistens ! Vi har fått bakterier som er resistente mot antibiotika, som jo er ett helvetes problem, og pga av den hodeløse bruken av desinfeksjonsmidler til privatbruk, så er vi på god vei til å få bakterier som er resistente mot desinfeksjonsmidler.. Det som skjer når en "flokk" bakterier utsettes for for eksempel antibiotika, er at de bakteriene som ikke tåler stoffet dør (som regel mesteparten), mens noen bare blir svekket/blir lite påvirket. Situasjonen for de overlevende bakteriene er veldig lys på dette tidspunktet, samme mengde mat som før, men det er svært liten konkurranse ! Så de resistende bakteriene kan fråtse, og formere seg omtrent uhemmet ! Egentlig er det feil å snakke om resistens, det er egentlig snakk om utilsiktet massiv fremdyrking av en type bakterier, som vi ikke har noen effektive bekjempelsesmidler mot.. Det som er enda skumlere er at det syns å være en kobling mellom resistens mot antibiotika og resistens mot desinfeksjonsmidler !! Jeg fatter ikke at dere tør å fortsette med å bruke disse antibakterielle midlene, jeg håper det bare er av uvitenhet.. ? Da har du nok ikke lest godt nok .. Vi snakker ikke om såpe her, men en antibakteriell gele som brukes i nødstilfelle eller som en nødvendighet hvis man jobber i helsevesenet. Hvis man er på reise i et land hvor det ikke er en selvfølge å finne et egnet sted å vaske hendene - er det ikke veldig fristende å putte mat i munnen uten å rense hendene først. Vi snakker altså om et slags førstehjelp for å unngå smittsomme sykdommer ...
Miel Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 Da har du nok ikke lest godt nok .. Vi snakker ikke om såpe her, men en antibakteriell gele som brukes i nødstilfelle eller som en nødvendighet hvis man jobber i helsevesenet. Hvis man er på reise i et land hvor det ikke er en selvfølge å finne et egnet sted å vaske hendene - er det ikke veldig fristende å putte mat i munnen uten å rense hendene først. Vi snakker altså om et slags førstehjelp for å unngå smittsomme sykdommer ... Jeg tror ikke du har lest godt nok. Lola83 spør jo om hun kan bruke den i ansiktet...
Bokormen Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 Ville aldri brukt slik såpe, eller antibakteriell Salo for den del, eller tannkrem med triclosan.. Hvorfor ? Jo, økt risiko for resistens ! Vi har fått bakterier som er resistente mot antibiotika, som jo er ett helvetes problem, og pga av den hodeløse bruken av desinfeksjonsmidler til privatbruk, så er vi på god vei til å få bakterier som er resistente mot desinfeksjonsmidler.. Det som skjer når en "flokk" bakterier utsettes for for eksempel antibiotika, er at de bakteriene som ikke tåler stoffet dør (som regel mesteparten), mens noen bare blir svekket/blir lite påvirket. Situasjonen for de overlevende bakteriene er veldig lys på dette tidspunktet, samme mengde mat som før, men det er svært liten konkurranse ! Så de resistende bakteriene kan fråtse, og formere seg omtrent uhemmet ! Egentlig er det feil å snakke om resistens, det er egentlig snakk om utilsiktet massiv fremdyrking av en type bakterier, som vi ikke har noen effektive bekjempelsesmidler mot.. Det som er enda skumlere er at det syns å være en kobling mellom resistens mot antibiotika og resistens mot desinfeksjonsmidler !! Jeg fatter ikke at dere tør å fortsette med å bruke disse antibakterielle midlene, jeg håper det bare er av uvitenhet.. ? Helt riktig at triclosan o.l. øker faren for resistens, men det gjør IKKE denne geleen. Den inneholder ikke spor etter antibiotika engang, den inneholder bare sprit som tar knekken på bakteriene. Det er viktig å huske på at bakterier IKKE blir resistente mot sprit! (Men spriten fjerner også de "gode" bakteriene, derfor bør man begrense bruken, som nevnt over her). Unødvendig å skape et "resistanse-hysteri" når dette faktisk er en umulighet.
Parfumfreek Skrevet 17. september 2007 #19 Skrevet 17. september 2007 (endret) Jeg tror ikke du har lest godt nok. Lola83 spør jo om hun kan bruke den i ansiktet... Joda, jeg har lest alt sammen. Alle har jo frarådet henne å bruke den i ansiktet ...Vi som anbefaler den, mener den skal brukes som en nødløsning på HENDENE ved f.eks reiser Og Bokormen - godt sagt! Endret 17. september 2007 av Parfumfreek
Gjest Kaya83 Skrevet 18. september 2007 #20 Skrevet 18. september 2007 Tosk! Hehe Hihi, jeg tøysa ikke.. Det er virkelig helt genialt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå