Gjest brud 08 Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Hjelp! Dette har jeg ikke gjort før, men prøver meg. Min mor mente visst at mange gode tips kunne komme fra slike forum. Jeg har bestilt en blomsterpikekjole til min lillesøster fra USA. Den er nydelig, hvit og masse tyll - skikkelig prinsessekjole. Har bestilt den med lilla bånd, da jeg hadde planer om lilla bukett selv. Etter mye styr, har jeg funnet kjole. Den er i ivory - en varm ivory... Hva gjør jeg nå? - Kjolen jeg har funnet, får jeg bare tak i denne fargen, og bestillingen til blomsterpikekjole lar seg visstnok ikke endre... Har noen et kreativt forslag til hvordan jeg kan forene hvit tyll, lilla og ivory? Er ikke poenget at meg og min tilkomne mann skal matche? Ikke nødvendigvis blomsterpiken, eller?
Saeria Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Jeg tror ikke at jeg ville brydd meg med om kjolen til brudepikene var hvite og din brudekjole en varm ivory. Ikke sikkert at jeg hadde reagert i det hele tatt. Du og blomsterpikene skal ikke være kliss oppi hverandre hele dagen og folk vil vel heller legge merke til hvor søte blomsterpikene er og hvor nydelig du er, enn en liten fargeforskjell.
Gjest Piper Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Jeg hadde solgt brudepikekjolen og kjøpt en ny i Ivory. Du kan risikere at din kjole ser skitten ut, for helt hvitt og Ivory passer fint lite sammen.
Gjest brud 08 Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Takk for svar... Blir litt forvirret, men må vel egentlig bare vente å se - hvordan de blir sammen. Går sikkert an å få en syerske til å endre midjebåndet til en ivory-farge. Falt liksom helt for den, fordi den akkurat så hvit! Så ren! Jeg tenkte også på å selge den, men har vært så styr å få tak i den, og dyr ble den også. Da er det kjeldelig, for man vil så gjerne at alt skal være perfekt... Lovet meg selv at selv om ikke ting ble helt som jeg tenkte - skulle jeg prøve å styre unna bridezilla-tendenser...
Branna Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Jeg tror jeg ville ventet til brudepikekjolen kom, og så lagt dem ved siden av hverandre for å se hvordan de passet sammen. Få venninner/familie til å komme med sine meninger også, de ser ofte ting litt annerledes enn deg. Hvis det skulle være slik at du ikke synes det ser bra ut sammen, så vil jeg råde deg til å kjøpe ny brudepikekjole, selv om den andre var dyr. Det viktigste er jo at du ikke går rundt og angrer på dagen din.
flickan Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jeg ville ikke tenkt så mye på det.. Vi hadde brudepiker, men de går jo ikke sammen med oss hele dagen. Vi har bare noen få bilder hvor både oss og brudepikene er sammen.. Blir kanskje annerledes hvis det er deres egne barn og de er veldi små.. Hovedbildene er jo av dere uansett vil jeg anta. Så OM de får din kjole til å se skitten ut, vil jo det bare være på de bildene av dere med brudebarna. Bilder som vi bare har i album og gitt til jentene selv.. Andre ville ha bilder av kun oss.. Jeg tror dessuten jeg som gjest aldri ville tenkt at kjolen din evt så skitten ut, men det kan hende det blir sånn på bilder..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Der skal vel ikke stå klin oppi hverandre hele dagen? Hadde bare bekymret meg om brudepiken skulle sittet på fanget hele tiden, ikke ellers.. Så kan du evt ha noen hvite blomster i din bukett for å få det til å henge sammen, hvis det tar seg bra ut sammen med resten. Bilder?
*Emma* Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg ville solgt brudepikekjolen og kjøpt en ny som var ivory. Dere skal sikkert ikke være så mye oppå hverandre i løpet av dagen, men det kommer til å synes godt på bildene. Har sett bilder hvor noe har vært ivory og noe kritthvitt og da har det som var ivory sett gult ut...ikke fint.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 hvitt og ivory kan være helt nydelig sammen. det er ingen "regel" som sier at det blir feil. det er knallfint! kanskje du heller kan gjøre et nummer ut av det - og inkludere flere nyanser av hvitt. vent til kjolen kommer, du! kanskje er det bare bittesmå justeringer på bånd eller bukett som skal til - så er du der!
Gjest nextlife Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Hva med å bytte det lilla båndet med ivory, samt la brudepiken ha en liten bukett i ivory, så tar du din bukett i hvitt?
Gjest brud 08 Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 (endret) Her er bilde av brudepikekjolen. Har ikke bilde av brudekjolen enda. Vedlegg fjernet, se Kvinneguidens regler om kopibeskyttet materiale. vimse-mod Endret 13. september 2007 av vimse
karamella Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Jeg mener det går helt fint. I den brudepike-kjolen finnes det mange ulike valører. Ville ikke brydd meg om fargene. Jeg har forresten pyntet til ganske mange bryllupper, og der har vi noen ganger lagt vekt på å bruke Ivory og hvitt, og det blir nydelig sammen. Hvite duker, Ivory middags-servietter og Hvite kaffe-servietter utenpå og Ivory lys, med Lilla blomster. (?)
Gjest brud 08 Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 Du har helt sikkert rett! Kommer til å prøve å gå for det! Blir så mye styr om jeg må selge kjolen og bestille ny... Snakket for øvrig med den på Eden Brud i dag (har kjøpt kjole der) og de mente at i verste fall var det ikke noe problem å få sydd på et tynt lag med "organsa" i ivory. Men, prøver først slik som du sier - kombinere det bevist. Jeg tror også at det kan bli nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå