Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 Har hatt voldsom apetitt og søtsug de siste 14 dager. Tenker på mat hele tida og det begynner å bli virkelig slitsomt. Har overspist stort sett hver dag i de to ukene og klat å gå opp 4 kg!! Hva som skjer med meg?? Skjønner ingen ting. Idag spiste jeg 1000kcal til frokost og jeg var forsatt sulten.. Har dere noen gode ideer hva jeg kan gjøre med det?? Takk!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Tror du rett og slett bare må venne deg til mindre, og heller flere måltider. Dersom magen din blir vant til veldig mye mat på en gang, vil den etter hvert trenger store mengder mat for å føles mett. Du bør spise mindre måltider, og det bør aldri gå mer enn fire timer mellom hvert måltid. Dersom du spiser mye brødmat, velg fullkorn, det gjør at du føler deg mett lengre. Ikke småspis, da "tror" magen at det kommer mer mat, og du vil få en sultfølelse. Det samme skjer hvis du tygger tyggegummi har jeg merket. Drikk mye vann, det gir en metthetsfølelse. Du bør også venne deg til å spise sakte, ofte tar det litt tid før metthetsfølelsen kommer, så i prinsippet kan man nesten stappe i seg så mye mat man bare rekker på fem minutter, og ikke føle seg mett før ti minutter etterpå. Jeg er ingen ekspert på området akkurat, men dette er det jeg har lært meg ut fra erfaringer.
Gjest _sprettball Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 ..Kan høres ut som om du har problemer med stoffskiftet. Kanskje du bør sjekke det?
Supraspinatus Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Har sett "du er hva du spiser(sverige)" et par ganger. Det virker som hun ernæringsfysiologen setter sammen en diett basert på kun væske den første uken for å krympe magesekken (som ofte er skyld i at folk overspiser). Du må lære deg forskjell på nok næring, og full magesekk. Fordi magesekken ikke er full, så betyr det ikke at du har fått for lite næring. Lag en oversikt over hvor mye du skal spise per dag i energi kJ, eller kcal. Velg et inntak som er like mye som du forbruker. Ikke mer, og ikke mindre til å begynne med. Når du har funnet ut hvor mye du skal spise, så lager du deg tabeller med forskjellige dagsmenyer. Hold deg til disse. Og som de sier: når har gjort det i 21 dager, så har det blitt en vane. Du skal ikke ha gått opp i vekt i løpet av disse 21 dagene. I såfall er det enten vann i kroppen, eller du har jukset med planen din. Du kan så begynne å redusere inntaket med 2-300kcal per døgn. Du bør trene under hele perioden. Feks gåturer, sal-timer o.l.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Har du begynt på noenmedisiner? P-piller, antideppressiva osv?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Nei. Men nå har jeg begynt å ta krom tilskudd og dette hjelper!! Så kanksje det var det som manglet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå