Gjest Sverre Skrevet 10. september 2007 #1 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg skal på blind date til helgen med en kjekk og hyggelig jente (håper jeg). Jeg vet at hun er med på litt av hvert av ekstreme ting, så kanskje en kaffe eller litt mat blir for normalt? Hun foreslo kaffe eller mat selv da, så det går vel kanskje an da. Men hva skal jeg liksom finne på? Jeg er ikke vant til å gå på slike tradisjonelle dater. Hvordan foregår en typisk date? Har datet før, men ikke på den måten. Og de jeg har vært ute med har jeg truffet en eller 2 ganger før, så jeg har kjent de litt bedre. Kan dere gi meg noen gode tips til hva jeg kan finne på, hva slags sted dere eventuelt kan anbefale å gå? Jeg kommer fra Bergen hvis det hjelper litt. Ja, vi begge er studenter så det må ikke være så alt for dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 10. september 2007 #2 Del Skrevet 10. september 2007 En tur i naturen med lønsj som du har laget selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #3 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg skal på blind date til helgen med en kjekk og hyggelig jente (håper jeg). Jeg vet at hun er med på litt av hvert av ekstreme ting, så kanskje en kaffe eller litt mat blir for normalt? Det er mye vanskeligere å lykkes med en "normal" date med kaffe og mat enn med en opplevelsesdate. Hvis dere begge er utenbysfra, kan du gjøre det så enkelt som å ta henne med på en eller annen turistgreie du likelvel må ha gjort før du vender nesen hjemover. F. eks. kan dere ta en tur på akvariet og gå på sushibar etterpå. Eller dere kan ta bussen ut til Griegs hjem på dagen og dra på punkkonsert om kvelden. Poenget er at du må gjøre noe du selv får noe ut av uavhengig av hvordan daten går. Da blir du ikke så nervøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 11. september 2007 #4 Del Skrevet 11. september 2007 Første date? Minst mulig avansert, hvis dere ikke trives i hverandres selskap, er det helt fryktelig å skulle leke sammen en hel dag. Selvsagt håper man at det er bra altså, men bare et kaldt-vann i blodet tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sverre Skrevet 11. september 2007 #5 Del Skrevet 11. september 2007 Er det dumt av meg å invitere på gourmet middag og vin hjemme hos meg første date? Eller sender det ut feile signaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 11. september 2007 #6 Del Skrevet 11. september 2007 Er det dumt av meg å invitere på gourmet middag og vin hjemme hos meg første date? Eller sender det ut feile signaler? det blir kanskje litt vel intimt...? da er det en mye større ice-breaker at dere drar et sted det finnes andre mennesker òg, som f eks cafè/restaurant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sverre Skrevet 11. september 2007 #7 Del Skrevet 11. september 2007 Hun hintet det vel egentlig fram selv inndirekte, men det kunne vel tolkes på flere måter. Men det vil ikke se ut som jeg har en baktanke med det? - det har jeg ikke nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #8 Del Skrevet 11. september 2007 Er det dumt av meg å invitere på gourmet middag og vin hjemme hos meg første date? Eller sender det ut feile signaler? Hvis det er en blind date antar jeg du mener at du ikke har møtt henne før. Jeg for min del ville aldri finne på å treffe en mann for første gang hjemme hos ham selv. Det opplegget høres i tillegg alt for "intimt" ut. Jeg vil heller anbefale å ta det på offentlig sted, og ikke gjøre det for "fancy". (Jeg hater ordet date - når jeg avtaler å treffe en mann er det bare nettopp det - å treffe et annet menneske). Jeg ville foretrukket en tur på kafé. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sverre Skrevet 11. september 2007 #9 Del Skrevet 11. september 2007 Det stemmer, har ikke møtt hun før... Bare snakket masse i telefon og på meldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #10 Del Skrevet 11. september 2007 Det stemmer, har ikke møtt hun før... Bare snakket masse i telefon og på meldinger. Da kan det for din egen del også være lurt å ta det utenfor hjemme. Selv om dere funker bra sammen på telefon så kan det hende at ting er veldig annerledes ansikt til ansikt og at du ikke kommer til å ha lyst til å ha noe særlig mer med henne å gjøre. Er litt lettere å si høflig takk for idag og ta en tidlig kveld når dere treffes ute enn hvis det er hjemme hos deg og du nærmest blir nødt til å kaste henne ut når du er lei henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #11 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har hatt mange blind date. Alle foregår på cafe. Jeg vil ikke bli med noen jeg ikke kjenner hjem eller på tur i skauen. Jeg velger alltid et offentlig sted. Jeg står vanligvis over middag, men et lett måltid på en cafe går greit. Poenget må være at dersom det ikke funker så slipper man å sitte der i evigheter før man kan gå. En kaffe blir man fort ferdig med. Jeg har hatt blind date som overhode ikke har funket og et par som har vart 5 timer. Mye kaffe du Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 12. september 2007 #12 Del Skrevet 12. september 2007 Hva jeg ikke ville gjort: - Spandere - Invitert henne på noe mer avansert enn te/kaffe - Kino (da blir man sittende der i 2 timer uten mulighet til å prate) Personlig synes jeg te/kaffe er enklest, uten at jeg noensinne ville finne på å kalle det "date". Grunnen til det er at ordet "date" bærer visse konnotasjoner og forventninger jeg i utgangspunktet ikke ser på som fruktbare når jeg skal bli kjent med en kvinne. Sitter man i ro har man god tid til å bli godt kjent, i motsetning til når man hele tiden beveger seg, som ofte blir distraherende. Fordelen er at man alltid har noe prate om dersom man for eksempel går å kikker på fisketorget eller noe i Bergen. Hvis du allerede har hatt masse kontakt med henne og hun ser ut til å nyte det har du egentlig bare med å fortsette med det du allerede gjør. Enjoy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #13 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har ikke lyst til å spise middag på den første daten..det er rett og slett litt "stress" for meg. Om jeg aldri har møtt ham før og snakket lite, så er det greit å møtes ute bare for å drikke litt kaffe/vin etc. Men av de gangene hvor jeg har snakket mye med ham enten på tlf, msn osv, da syns jeg det er heeelt fint å treffes hjemme hos en av oss Da er det passe avslappet stemning, og har funket like bra hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå