Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne her, men fikk bare lyst til a skrive et innlegg her å se hva andre tenker om situasjonen min..

Jeg er en mann på 26 år som var i et forhold frem til fjor sommer, som hadde vart i nesten 4 år. Var sammen med en dame som jeg på alle måter har respekt for, og jeg tenker fortsatt på at hun egentlig har alt som jeg er ute etter, men forelskelsen og tiltrekningen forsvant, og ønskene våre for hvor vi skulle bo osv. gjorde at det ble slutt. Det ser jeg i også i ettertid var det rette.

Ca. 2 måneder etter at det ble slutt møtte jeg en ny dame, og selv om jeg var bestemt på å ikke kaste meg inn i noe nytt, fikk jeg fort følelser for denne nye damen.

Hun var i samme situasjon som meg, og hadde nettopp flyttet ut fra samboer gjennom 3år. Måten det hadde skjedd på var at hun fersket han i seng med en annen.. Så det var på alle måter en værre sak.

Det viste seg desverre fort at hun ikke var ferdig med eksen..for selv om hun var opptatt av meg, så gav hun aldri slipp på eksen, og forholdet mellom oss var liksom en "hemmelighet".

Hun holdt det meste skjult overfor venner og familie, og jeg møtte aldri noen av dem.

Dette førte til at "forholdet" mellom oss tok slutt, og hun flyttet etterhvert tilbake til han.(hun bodde aldri med meg!)Jeg hadde/har følelser for henne, og at hun hadde flyttet inn igjen til han, oppdaget jeg først etter at vi hadde brutt kontakten.

Det første jeg gjorde var å konfrontere henne med dette, og det ble starten på at vi tok opp igjen kontakten.

Selv om jeg vet at det er/var feil, så rettferdiggjorde jeg det med hva samboeren hennes hadde gjort, fordi jeg aldri ville gjort noe lignende med min samboer. :tristbla:

Det ble slutt mellom han og henne, og hun flyttet inn hos meg for en stund tilbake.. Det ble ikke noe suksess, og hun har mer eller mindre flyttet ut igjen. Uten at vi på noen måte har hatt noe "offisielt" forhold nå heller. Hun trengte tid for å komme over ting, og det forstår jeg jo.. hun har slik jeg føler det dårlig samvittighet ovenfor eksen.. Og kontakten dem imellom er tilbake igjen.. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger.. Jeg har forsøkt å være tolmodig, og egentlig tillatt henne det meste. Jeg kan bare ikke forstå meg på hva hun tenker lenger..

Det han gjorde mot henne, hva grunnen har hun for å gjennomta et forhold til han?

De stundene vi har hatt sammen har vi hatt utrolig god kjemi, med unntak av perioden nå.. Vi har kranglet, og hun har opptrådt veldig ustabilt.. Og jeg må vel innrømme at det har gjort mye med meg også..

uten at det betyr noe for følelser, så har jeg slik jeg ser det, mer en han å tilby. Jeg er i fast god jobb, har egen leilighet, bil. Jeg er ærlig, og gavmild. Og utseendemessig kommer jeg hvertfall ikke dårligere ut en han..

Ser at jeg er i en situasjon jeg aldri trodde jeg ville komme i, men har fulgt følelsene mine for henne... Skal jeg droppe alt? Skal jeg gi slipp på det.. Føler meg tom av å ha gitt av meg selv så lenge.. For å bare ende med kjærlighetssorg..

Får ikke frem alt her.. Men har vel forklart det meste fra mitt ståsted..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter hva du skriver her, høres det ut som hun bruker deg. Glem henne, finn en bedre dame i stedet. :)

En annen ting som slo meg, du har på en måte blitt til henne. Hun ble hos en kjæreste som behandler henne som en dritt, du blir hos en "kjæreste" som behandler deg som en dritt.

Slik vil du vel ikke ha det?

Endret av Pax
Skrevet

Takker for svar:)

Jeg vet det vel kanskje så alt for godt selv også..

Men har ikke peiling på hvordan jeg skal komme over alt dette.

Regner med at jeg må bare slite meg gjennom det, og og bare bli vant til livet som "helt" singel igjen.

Det kan bli en utfordring. Har bare lyst til å nyte livet, og drive med tingene som jeg liker. Men vil heller ikke gjøre det alene. Har hatt en jobb som krevd at jeg har ofret en del av det sosiale den siste tiden også.

Det som faktisk må tas inn i saken her, er at jeg har stort sett bare venner i forhold. Og at jeg har møtt damer som jeg vet har mer å by på, men ingen interresserer meg...

Føler meg som sagt helt tom om dagen.. :kaffe:

Alt jeg ønsker i øyeblikket er vel bare fått sjansen til å ha et forhold til henne og vist at det finnes annet en dritsekker i verden..

Skrevet
Alt jeg ønsker i øyeblikket er vel bare fått sjansen til å ha et forhold til henne og vist at det finnes annet en dritsekker i verden..

Jeg forstår. :klem: Men noen mennesker er slik at de vil ha en drittsekk. Forstå det den som kan.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Skal jeg gi slipp på det..

Ja. Hun holder ikke fast på deg, men på en annen. Husk at kjærligheten faller like lett på en lort som på en lilje, du kan ikke vinne henne ved å være en bedre mann. Blir det en gang endelig slutt mellom dem, finner hun en annen enn deg.

Skrevet
Ja. Hun holder ikke fast på deg, men på en annen. Husk at kjærligheten faller like lett på en lort som på en lilje, du kan ikke vinne henne ved å være en bedre mann. Blir det en gang endelig slutt mellom dem, finner hun en annen enn deg.

Det er vel noe av problemet.. Hun holder på et vis fast på meg også.. For jeg har sagt til henne hva jeg føler, og har fra min side kuttet kontakten, uten at jeg har klart det når hun har oppsøkt meg.. Så det er vel mer at hun holder meg på gresset :tristbla:

Hun godtar ikke at jeg kutter det med å bare være "kald".. Vet ikke om hun prøver å rettferdiggjøre sine egne valg eller hva det er..

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det er vel noe av problemet.. Hun holder på et vis fast på meg også.. For jeg har sagt til henne hva jeg føler, og har fra min side kuttet kontakten, uten at jeg har klart det når hun har oppsøkt meg.. Så det er vel mer at hun holder meg på gresset :tristbla:

Hun godtar ikke at jeg kutter det med å bare være "kald".. Vet ikke om hun prøver å rettferdiggjøre sine egne valg eller hva det er..

Det er lettere for henne å holde på et håpløst forhold til en dust når hun har deg som sikkerhetsnett. Den dagen dusten er helt ute, måler hun deg opp mot andre ting/menn hun har lyst på. Da trenger hun deg mindre, ikke mer.

Du blir bare brukt her, og når du gir etter forteller du henne at det er greit å ikke behandle deg med respekt.

Skrevet
Det er lettere for henne å holde på et håpløst forhold til en dust når hun har deg som sikkerhetsnett. Den dagen dusten er helt ute, måler hun deg opp mot andre ting/menn hun har lyst på. Da trenger hun deg mindre, ikke mer.

Du blir bare brukt her, og når du gir etter forteller du henne at det er greit å ikke behandle deg med respekt.

Tar opp igjen denne her.. Har hendt mye i de siste ukene som jeg ikke orker å legge ut i det vide og det brede her. Men etter at hun nå er ute, så har jeg bestemt meg for å bryte all kontakt.

Konkluderer med at jeg er blitt en erfaring rikere, og at jeg har evnen til å virkelig gi alt for noen jeg er glad i, på godt og vondt.

Håper bare det neste som dukker opp på min vei er en dame som er verdt det!

Noen damer her som er klar for en date? :fnise:

Gjest Gjestepus
Skrevet
Noen damer her som er klar for en date? :fnise:

:ler: Du virker ihvertfall som en mann som er reflektert og med masse gode verdier.

Får jeg anbefale en sjekkeprofil på nett?

Slik møtte jeg min mann. Fordelen er at man har mulighet til å bli ganske godt kjent før man hopper i noe mer.

Skrevet

Etter å ha (faktisk) lest gjennom alt her, vil jeg si at du faktisk vil ha det bedre om du kutter henne helt ut. Selv om kjærlighetssorg kan ta tid... Hun virker som en person som skal noe til for at det snur med henne, å du skal ikke behøve lide deg igjennom hennes ignorante måte å tulle slik på... Nei, Move on, be strong ! Lykke til :jepp:

Skrevet
:ler: Du virker ihvertfall som en mann som er reflektert og med masse gode verdier.

Får jeg anbefale en sjekkeprofil på nett?

Slik møtte jeg min mann. Fordelen er at man har mulighet til å bli ganske godt kjent før man hopper i noe mer.

Hei, takker for alle råd. Er vel sånn at en sitter som oftes med svaret selv, men greit at noen "sparker litt"! hehe

Når det gjelder sjekkeprofil på nettet.. Føler meg ikke helt komfortabel med det heller.. Er jo alltid et sinnsykt flertal menn innpå der! så for min del liker jeg ikke å bare være en av massen viss du forstår:)

Men om jeg nå går å legger inn en profil, hvordan fanger man oppmerksomheten til en dame man kan finne interressant? Dere får vel tusen meldinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...