Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Hei alle Tenkte at jeg skulle dele et tips som har hjulpet meg på kjærleikens mange arenaer. INGEN TENNING WHATSOEVER på opptatte personer, de er rett og slett ikke med i "vurderingen" i det hele tatt. Altså: Er personen du blir kjent med på NOENSOMHELSTMÅTE engasjert andre steder, så sett ett stort rødt kryss over denne personen. Funker utmerket for meg zloty
chimp Skrevet 2. april 2003 #2 Skrevet 2. april 2003 Hadde litt prpblemer m å skjønne budskapet her jeg..... :o
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #3 Skrevet 2. april 2003 Finnes jo tusenvis av opptatte mennesker som man kan falle for, her er jo rådet å på forhånd vite at man ikke skal tenke på det engang. lurt
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #4 Skrevet 2. april 2003 Er en person opptatt og du sjekker'n opp så bidrar du til enda et tilfelle av utroskap. Hvem som er skyld i utroskap kan man diskuterer. Det er vel personen som oppsøker spenningen hos andre. Men, jeg syns budskapet var utrolig bra. Hvorfor skal du være den som ødelegger et forhold? Dersom den personen du finner er på vei ut av forholdet, så vent til han/hun er helt ferdig med tidligere forhold da vel:-)
Elefantina Skrevet 2. april 2003 #5 Skrevet 2. april 2003 Men hvis man likevel blir forelsket i en som er opptatt, hva gjør man da? Det er jo ikke så lett å styre følelsene sine. OK at man ikke trenger å gjøre noe med det, men det er ikke lett...
Madison Skrevet 2. april 2003 #6 Skrevet 2. april 2003 Da bør man vise empati....og holde seg unna mannen.. tenk om du hadde vært HENNE..(altså kjæresten..) ikke gjør mot andre det du ikke vil de skal gjøre mot deg.. tenkom alle fulgte det...
Gjest Nabodama Skrevet 2. april 2003 #7 Skrevet 2. april 2003 Synes det er en flott leveregel, jeg! Sparer en selv for mye hjertevondt også. Før en blir forelsket i en opptatt person, har en som regel hatt mulighet til å snakke med vedkommende. Hvis da ikke den personen legger skjul på at han/hun er opptatt, er det bare å gå videre. Altså sette et "rødt kryss" over vedkommende som mulig partner. Det er faktisk mulig å styre følelsene sine på et så tidlig stadium, og poenget er jo at en da ikke skal la det gå videre til forelskelsesstadiet! Det fungerer ihvertfall for meg!
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #8 Skrevet 2. april 2003 Hmm.. ikke så dumt! er jo så typisk at man blir litt interessert i opptatte menn.. Lurt å bare blokkere den tanken fra dag 1 !!
Gjest Vega Skrevet 2. april 2003 #10 Skrevet 2. april 2003 Har den samme leveregelen. Dersom en flott fyr er opptatt, faller han betraktelig i mine øyne om han viser en viss type interesse for meg. Faktisk mister jeg interessen... og begynner å se på ham som en ganske umoden og uærlig fyr, som burde gå fra dama si om ikke forholdet er bra, FØR han begynner å snuse på andre damer. Vil ikke ha en fyr som lever sitt liv i slik uærlighet (verken for andre eller overfor seg selv). Dersom han var interessert i meg, og vil ha sjans, bør han sørge for å bli single først. (I neste omgang er det jo fare for at han har noe på gang med ytterligere en annen dame... men altså det er ikke derfor, det er fordi jeg mister respekten for den tidligere så flotte mannen.) :o
Gjest Tuie Skrevet 3. april 2003 #11 Skrevet 3. april 2003 Jeg faller ikke for opptatte. En opptatt som sjekker meg opp, er en drittsekk i mine øyne. Skulle jeg bli lurt og ikke vite om dette i begynnelsen, blir han en drittsekk uansett hvor betatt jeg er. En som bedrar konadama er feig, falsk og ego for meg. Kan ikke forelske meg i et slikt menneske. Er ikke ung og naiv ( 32 år) og er glad for at jeg er slik.
Tamara Skrevet 3. april 2003 #12 Skrevet 3. april 2003 Å holde seg unna mennesker som er opptatt på annet hold burde være en selvsagthet for ALLE, mener jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #13 Skrevet 4. april 2003 En helt grei leveregel det der, men hva i alle dager gjør man hvis det begynner som vennskap og før man aner det er man hodestups og dypt forelsket.? Livet er ikke så enkelt at man bare sier sånn og slik så er alt i orden liksom.
Lula Skrevet 4. april 2003 #14 Skrevet 4. april 2003 INGEN TENNING WHATSOEVER på opptatte personer, de er rett og slett ikke med i "vurderingen" i det hele tatt. Ja hadde det vært så enkelt ! Selvsagt mener jeg at man skal holde seg unna de som er opptatt på annet hold, men følelser lar seg ikke styre, og selv snille piker kan havne i en situasjon der de faller for en mann som er opptatt. Det gjør deg ikke til et dårlig menneske for det. Da bør man vise empati....og holde seg unna mannen.. tenk om du hadde vært HENNE..(altså kjæresten..) Enig i at det hadde vært ille å være den som blir bedratt. Den som er "den andre kvinnen/mannen" er ikke uten skyld, men det er heller ikke denne personen sitt ansvar å beskytte andre mot å bli bedratt. Det kan man nemlig ikke! For det er det den som er UTRO som avgjør. Sparer en selv for mye hjertevondt også. 100% enig!!!!. Ingen burde påføre seg selv så mye smerte som et forhold med en som er opptatt kan føre med seg.
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #15 Skrevet 4. april 2003 Det er klart at det ikke er mulig å følge denne "reglen" i alle tilfeller. De aller fleste kommer opp i situasjoner før eller siden, som de helt sikkert kunne håndtert annerledes. Det er da "tanken" kommer inn! Det er lettere å stå imot en fristelse om du har tenkt igjennom saken fra før. Dette gjelder på alle områder, ikke bare dette - ta dop for eksempel. Ungdom som har tenkt nøye gjennom dette, og bestemt seg for å si nei ved tilbud - har mye større sjanse for å gjennomføre dette. Derfor synes jeg det er en veldig god "regel". Det betyr ikke at det ikke finnes unntak, men det kan hjelpe deg til å unngå en hel del problematikk som du gjerne skulle vært uten. Når det gjelder opptatte menn som legger an på andre, er jo det noe av det minst attraktive jeg kan tenke meg. Helt uaktuelt. Problemet kommer jo inn, som noen har nevnt, om du skulle få følelser for en venn eller lignende. Da er det fint med opp-backing basert på eget hode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå