Tiqa Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Vanskelig å få en dekkende overskrift på dette. Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker å studere - har ett år der jeg må gjøre noe fornuftig. Har lyst til studere noe jeg kan bruke innen internasjonal jobb senere. Språk (hva er nyttig?), internasjonale forbindelser - spesielt interessert i dette som foregår nå om dagen, mellom den muslimske/kristne verden. Har dere noen ideer? Helst skal dette skje i Trondheim...
Junebug Skrevet 2. april 2003 #2 Skrevet 2. april 2003 Jøss - jeg satt i går og søkte på nettet på akkurat det samme. Har fått veldig lyst til å lære mer om midt-Østen. Dette fant jeg, men det er ved universitetet i Oslo: Midtøsten- og Nord-Afrikakunnskap: http://www.hf.uio.no/studier/fagsider/mona/
Missycat Skrevet 8. april 2003 #4 Skrevet 8. april 2003 Hei Tiqa Universitetet i Bergen har også Midtøsten-kunnskap såvidt jeg vet. Jeg har kjempelyst å begynne på det selv, men skal først ta bachelor i sos-antr for å på litt "kjøtt på beina" så får vi se hva som skjer men jeg er også veldig interessert i dette. Med tanke på internasjonalt arbeid senere er jo et år i utlandet ikke å forakte, og da lærer du jo i tillegg masse språk+masse om kulturer.. Statsvitenskap er jo også et kjempespennende fag, tror NTNU har Social change også, men det er vel en master tror jeg.. ta deg en tur inn på ntnu sine sider viss du ikke har vært der. lykke til uansett hva du velger!
Gjest Mel Skrevet 8. april 2003 #5 Skrevet 8. april 2003 Jeg hoppet ganske freidig inn i denne tråden, men har fortsatt lyst til å se nærmere på dette... Ingen av dere andre som har bestemt dere eller funnet ut noe mer eller?
Gjest sexysadie Skrevet 8. april 2003 #6 Skrevet 8. april 2003 Tror dere skal holde dere unna midt-østen for tiden! Av personlige sikkerhetsmessige grunner. d vil rett og slett ikke være så fedt for dere å være i pmrådet. Iallfall ikke hvis dere er av hunkjønn....
Solstrålen Skrevet 10. april 2003 #7 Skrevet 10. april 2003 Jeg har dette semesteret tatt Midtøstenkunnskap (MKU101) på Universitetet i Bergen.. Det er et fag som inngår i Bachlorgraden, men kan også tas utenom.. Jeg har ikke helt funnet min plass i dette faget.. Det ble rett og slett FOR teoretisk for meg.. Faget er delt opp i 3, Arkeologi, religionsvitenskap og sos.ant. Arkeologien handlet mest om tiden ca 5-3000BC, rel.vit var utrolig dårlig lagt opp og sos.ant var helt håpløs å få med seg. Grunnen er nok at med 5 forelesninger på hver komponent er det begrenset hvor mye man kan få med seg sånn rent faglig. Ellers så er det jo Midtøsten hstorie (HIM101 og 102) som med fordel kan tas sammen med MKU. De utfyller hverandre, og gir en bedre faglig forståelse. Jeg skal ikke gå videre på bachlorgraden, rett og slett fordi jeg ikke orker 3-4 semestre med arabisk.. Universitetet i Bergen er det uni i Norge som har det største tilbudet når det gjelder midtøsten-relaterte fag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå