Meaty Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg synes mange dyrevernorganisasjoner gjør en fantastisk jobb, og det er vel ikke tvil om at de redder mange dyr fra et plagsomt liv. Men når jeg leser på sidene deres så sier de alltid at de jobber for å stoppe hvalfangst. Men jeg kan ikke finne ut hvorfor de er imot dette. Er det verre å drepe hval enn f.eks. svin og okse? Kan noen opplyse meg?
Kosemose Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 (endret) J Endret 2. april 2008 av Kosemose
teklype Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 (endret) Naa vet ikke jeg noe om hvalfangst (og spiser med glede hvalkjott), men kan det ha noe med om arten er utrydningstruet og hvor humant man klarer aa drepe hvalen? Men jeg vet som sagt ingenting om saken, det er bare forslag.. Endret 9. september 2007 av teklype
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Hvalfangst er ikke galt, og har aldri vært det (bortsett fra hos enkelte ekstreme dyrevernsorganisasjoner og kjendiser i Hollywood). De aller fleste, også dyrevernere, innser nødvendigheten av å regulere bestanden av hval, på samme måte som de ser nødvendigheten av å regulere bestanden av f.eks elg på landjorda. Men noen av metodene hvalfangerne har brukt (jeg vet ikke om metodene har endret seg nå) var ikke bra.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg vet heller ikke så mye om temaet, men det er i hvert fall som teklype sier - en del hvalarter er utrydningstruet (pga hvalfangst). Jeg tror det krangles om hvor få hvaler det skal være for at en art skal være utrydningstruet og hvilke hvalarter som igjen da kan få status som det.
Tabris Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Såvidt jeg har forstått så handler det om diskusjoner omkring hvorvidt de ulike hvalartene er utrydningstruet, og metodene som blir brukt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå