Frekja Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hva ønsket dere dere til bryllupet? Syns det er vanskelig å komme på lure ting i forskjellige prisklasser. I de bryllupene jeg har vært i syns jeg det har vært så greit med gavelister fra f.eks glasmagasinet... for da veit man at brudeparet får noe de ønsker seg og ikke noe alá de grusomme gavene det har stått litt om i div tråder;) Så jeg ønsker meg altså tips til lure ting som kan stå på ønskelista vår.. i alle prisklasser (for en stund siden var jeg nemlig i et bryllup der alt som stod på lista kosta fra 1400 og oppover... )
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hva ønsket dere dere til bryllupet? Syns det er vanskelig å komme på lure ting i forskjellige prisklasser. I de bryllupene jeg har vært i syns jeg det har vært så greit med gavelister fra f.eks glasmagasinet... for da veit man at brudeparet får noe de ønsker seg og ikke noe alá de grusomme gavene det har stått litt om i div tråder;) Så jeg ønsker meg altså tips til lure ting som kan stå på ønskelista vår.. i alle prisklasser (for en stund siden var jeg nemlig i et bryllup der alt som stod på lista kosta fra 1400 og oppover... ) Vet ikke hvor lenge dere har bodd sammen og hva dere trenger. Men det er nå masse som starter på en rimelig pris. Servisedeler, kjøkkenredskaper, barutstyr etc. Hvis dere har bodd sammen en stund og "har alt" kan dere, hvis dere skal på bryllupsreise, ønske dere ting som leiebil, en konsertopplevelse etc på reisen. Dette forutsetter kanskje at flere går sammen, avhengig av beløpet, men det går jo an å få noen til å gi et hint til gjestene om at dette er noe de kan gå sammen om. Ville uansett ønsket meg noen ting også, så ikke folk føler seg presset til å være med på spleiselag, er ofte folk har forskjellige tanker om hva som er korrekt å gi. Synes det blir litt i overkant å ønske seg bare ting til 1400 og oppover. Selv om gjestene som nevnt kan gå sammen er det jo ikke alle som kjenner noen det er naturlig å spleise med etc. Gavekort går jo også an å ønske seg? Eller penger? Vet om endel som liker mye bedre å gi ting, men da står folk i allefall helt fritt til hvor mye de vil gi.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Samler man bestikk kan jo en "fattig" giver kjøpe f.eks. 2 te-skjeer. Samler man på glass kan man kjøpe et glass. Sier man fra at man ønsker håndklær eller sengetøy så er jo dette gaver som fort kan bli rimelige. Det samme gjelder kjøkkenhåndklær. I et bryllup jeg var i var ønskelisten nok så skrapet når jeg skulle kjøpe gave, men jammen hadde de ikke ønsket seg en mengde praktiske kjøkkenredskaper (slikepott, bolle, boksåpner etc). Ellers er jeg enig med deg i at det er godt at det er gaver i mange prisklasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå