Gjest Vaskegutten Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har en Electrolux EWF14580W vaskemaskin. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...50AAAEOtuI03xiL Når den begynner å sentrifugere rister den noe helt sinnsykt, går ut av posisjon og kræsjer i veggen. Vibrerer og rister helt vanvittig. Jeg har fulgt installasjonspunktene. Jeg har justert posisjonsføttene helt i vater (med profesjonelt laser-vater), allikevel hopper den ut av posisjon, og rister noe helt sinnsykt. Noe som har opplevd det samme? Kan tøyet være ufordelt? Må man tenke nøye gjennom når man legger inn tøyet i trommelen? Jeg har tidligere bare slengt inn alt i trommelen, og satt den i gang og alt har fungert topp. Men med denne nye går det ikke. Jeg må holde hele maskinen med begge hender når den begynner å sentrifugere. SÅ mye rister den.
Usikker Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Mangler liksom bare at den hopper ut i hagen, og henger opp tøyet Slik gjør min maskin også............. Mulig at hvis jeg gidder å justere de "føttene" så gir den seg altså. Får kanskje prøve det en dag
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Har du vatret den opp både på toppen og langs sidene? Høres veldig skummelt ut. Har ikke opplevd noe sånt. Jeg slenger også bare inn i maskinen. Selv når jeg vasker store og tunge ting (i våt tilstand) så hopper den iallfall ikke ut av posisjon.
Drua Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Prøv å vatre den på nytt, og ikke fyll maskina full. Hvis det ikke hjelper noe særlig kan du prøve å sentrifugere på halv fart, da blir tøyet litt våtere, men du slipper kanskje en hoppende vaskemaskin.
Gjest _Leela_ Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Har du fjernet transportsperren? Det samme tenkte jeg, husker utleier glemte dette da han kjøpte ny vaskemaskin til leiligheta. Den hoppet avgårde og var på god vei i retning trappa...
Gjest Vaskegutten Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Det samme tenkte jeg, husker utleier glemte dette da han kjøpte ny vaskemaskin til leiligheta. Den hoppet avgårde og var på god vei i retning trappa... JA jeg har selvfølgelig vatret den. Hvis dere leste innlegget så dere det. Og ja, jeg har selvfølgelig tatt ut transportsperren. Fulgt installasjonsguiden til punkt og prikke. Skjønner ikke hva som er gærli
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Hva slags gulv er det der maskinen står? Vi bodde i loftsetasjen i en eldre bygård der gulvet lå på trebjelker. Dette likte vår nye maskin (1600 omdr.) dårlig og ristet/beveget seg veldig. Det hjalp en god del med sånne gummiføtter man setter maskinen på. Nå har vi flyttet til ny leilighet og maskinen står dønn stille, ikke behov for gummiføttene lengre!
Umuriel Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Det hjalp en god del med sånne gummiføtter man setter maskinen på. Vår maskin ble "rolig" når vi satte gummiknotter under. Og helt rolig når vi satte tørketrommel på toppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå