Kylling Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Er redd v i har fått mus i hus. I sommer fikk mannen fanget en enkelt mus i stua uten forvarsel. Vi hadde altså ikke hørt eller sett noe dagene før. Etter halvannen måned hørte vi i underetasjen at det løp mus i himlinga, altså mellom taket i underetasjen og gulvet i overetasjen.. Det gav seg etter noen dager. I dag har vi hørt lyden igjen. På samme sted. Hvordan kan vi få bort denne musa/disse musene? Vi aner jo ikke hvordan de kommer seg inn, og det er vel ikke akkurat en enkel sak å legge fram musegift inni gulvet liksom? Hva slags skader kan musene gjøre? Vi har latt musefeller stå framme, men det har ikke vært noen fangst. Noen som har noen gode råd å gi? Vi har ingen erfaringer med disse krypene..
Helen Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Vi fikk mus i huset en gang, det var et gammelt hus vi leide. Jeg får total panikk når jeg ser ei mus, skjønner ikke hvorfor jeg er så redd de krypene men...... Jeg er villig til å gjøre at jeg kan få å bli kvitt de. I løpet av to uker hadde vi fått 9 mus i musefella Jeg gikk til innkjøp av noen musejagere, det noen digser man putter i stikkkontakta og som gjør at musa hører høye lyder. Etter at de var satt inn i kontakten gikk det ikke lenge før huset var musefritt, de var skikkelige effektive. Søstera mi var også plaget med mus, jeg anbefalte de disse musejagerene og musene der forsvant også. Da vi kjøpte eget hus var det musejagerene som først kom på plass i kjelleren. Hun vi kjøpte huset av sa hun aldri har hatt mus inne, men jeg tar ingen sjanser. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/8/...ult_content.htm
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Vi hadde også mus i foreldrene mine sitt hus for noen år siden, og vi gikk også til innkjøp av bokser som sender ut signaler som bare musene kan høre. Det funket fint. Det virket ikke som katten lot seg plage av lyden heller, da den nok er innstilt sånn at bare gnagere kan høre den. Bare pass på at rekkevidden er stor nok. Tror vi gikk til innkjøp av to fordi vi hadde så stort hus, og det kom inn en mus i motsatt ende av huset da vi bare hadde én.
Gjest Fjosa Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Bor i et eldgammelt kråkeslott, og har plassert 10 musefeller på rekke og rad i en hemmelig gang der jeg vet musene oppholder seg... Åtet er små stykker grillpølse. Fant i en periode mus der daglig. Noen ganger opptil 3 stykker på 2 timer. Og nå er det ingen igjen :-)
Kylling Skrevet 10. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for svar. En sånn musejager må vi skaffe oss. Hvor kjøper man slikt?
Gjest Gjest_Morten_* Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Tusen takk for svar. En sånn musejager må vi skaffe oss. Hvor kjøper man slikt?Må jeg virkelig google etter "musejager"? Her har jeg googla etter "mus i hus", og her kom jeg...
MRN Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Må jeg virkelig google etter "musejager"? Her har jeg googla etter "mus i hus", og her kom jeg... Tøft Jeg fant igjen tråden min. Musajagerne funka som gull. Eller litt mer googling på den tida, så fant jeg ut at de solgte slike dingser på Clas Ohlson, og ikke på Biltema, så jeg kjøpte en slik på Clas. Kosta rimelig mye, og kjøpte hele tre stykk. Har ikke hørt noe fra musene som var i mellomtaket. Hadde en på soverommet, der hvor problemet var først, men da jeg la meg for å sove om natten, så hørte jeg den dingsen utgi lyd, så jeg hadde den på når jeg ikke var hjemme. Hadde de to andre mer sentralt i huset.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Katter er alltid best da. ^^ Eldstekatten her på gården ryddet stallen for både rotter og mus i sine yngre dager. Kjellermusene ble også effektivt ryddet bort av en snill birmapike. Gave på trappen hver morgen. Skal skaffe sånn dingseboms til mine besteforeldres hus. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå