Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper i disse dager leilighet, og i den anledning lurer jeg litt på hvilke erfaringer folk har med førstehjemslån i forskjelige banker.

Jeg trenger bare låne under 60% av kjøpesummen.

Jeg har lurt litt på Postbanken. Noen som har erfaringer med Postbanken i Bergen? Såvidt jeg skjønner av nettsidene deres oppererer de kun med én rente på førstehjemslån, altså at renten er den samme enten du låner 1 500 000 eller 500 000, og ikke som i Sparebanken Vest, hvor man betaler høyere rente når man kommer under millionen. Går det an å utvide betalingstiden om man har behov for det? Altså at man først låner med 25 års nedbetalingstid, men har mulighet til å utvide til 30 år hvis man har behov for det?

Er det noen som har erfaringer med nettbanker som yabank og dinbank? Jeg er generellt sett litt skeptisk til slike rene nettbanker, både hva gjelder sikkerhet og hvor godt behandlet man blir der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke låne penger fra postbanken i bergen fordi den ligger i bergen! Det er bare å ringe det hvilken som helst bank, og hør om du kan ta lån hos dem og hvilke tilbud de har! Jeg har DnB, men jeg hadde ikke noe med DnB her i byen å gjøre! Men er det noe er det jo greit å kunne ha banken i nærheten. De nettbankene du snakker om aner jeg ingen ting om. Men jeg kunne ikke tenkt meg å IKKE ha nettbank!

Skrevet
Du må ikke låne penger fra postbanken i bergen fordi den ligger i bergen! Det er bare å ringe det hvilken som helst bank, og hør om du kan ta lån hos dem og hvilke tilbud de har! Jeg har DnB, men jeg hadde ikke noe med DnB her i byen å gjøre! Men er det noe er det jo greit å kunne ha banken i nærheten. De nettbankene du snakker om aner jeg ingen ting om. Men jeg kunne ikke tenkt meg å IKKE ha nettbank!

Jeg vet jeg ikke trenger å bruke en bank i Bergen, men jeg liker å ha muligheten til å gå og snakke med dem personlig.

Det jeg tenkte på med nettbank var rene nettbaserte nettbanker, som skandiabanken og lignende. Vanlig nettbank har jo stort sett alle banker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...