Gå til innhold

Forslag til gode pasta- og kyllingretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg leter etter forslag til gode pasta eller kyllingretter. Venter besøk av noen venninner til helga og vil gjerne diske opp med noe nytt. Har vært inne på Matprat og funnet noen aktuelle oppskrifter der, men alltid greit med svar fra noen som har prøvd rettene og vet hvordan de smaker.

Oppskrifter mottas med stor takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek kyllingfilet i biter sammen med bacon, løk, paprika og champignon. Ha litt soyasaus og matfløte over, i tillegg til litt salt og pepper. Serveres med pasta.

Skrevet

Denne er nydelig:

Du trenger

- 4 gule løk

- 2 paprika, jeg bruker rød og orange

- 4 tomater

- 1 kylling

- Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener)

- Paprikapulver

- 1/4 liter fløte (en hel matfløte)

- 1-2 fedd hvitløk

Hakk opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, ha i ingefær og paprikapulver.

Så del opp kyllingen i biter og ha alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter.

Ris og salat som tilbehør.

Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Denne er nydelig:

Du trenger

- 4 gule løk

- 2 paprika, jeg bruker rød og orange

- 4 tomater

- 1 kylling

- Ingefærpulver, ca to gode klyper (heter det ingefærpulver eller krydder? ja, du skjønner sikkert hva jeg mener)

- Paprikapulver

- 1/4 liter fløte (en hel matfløte)

- 1-2 fedd hvitløk

Hakk opp løk, paprika og tomat og koker det i fløten i ca 20 minutter, ha i ingefær og paprikapulver.

Så del opp kyllingen i biter og ha alt i ei ildfast form med lill ost på toppen. Stekes på 225 grader i ca 40 minutter.

Ris og salat som tilbehør.

Det smaker helt nydelig, ingefæren setter en utrolig god smak.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei.

Jeg leter etter forslag til gode pasta eller kyllingretter. Venter besøk av noen venninner til helga og vil gjerne diske opp med noe nytt. Har vært inne på Matprat og funnet noen aktuelle oppskrifter der, men alltid greit med svar fra noen som har prøvd rettene og vet hvordan de smaker.

Oppskrifter mottas med stor takk. :)

Denne er veldig god.

Rens og del opp 1 kylling i biter legg i ildfast form .Kok broccoli i buketter nesten ferdig og legg over kyllingen. Pisk 3 dl fløte , tilsett en pakke majones.Smak til med salt, pepper og mye karri.

Slå over kyllingen, ost på toppen. Stek i ca 30 min.

Skrevet

En slager hos oss:

Kyllingfilet i biter

Masse champignon i biter

Masse hvitløk

Fullkornsspagetti

Olivenolje

Stek kylling og champignon og kok pastaen i godt saltet vann. Blandes når ferdig. Fres opp masse olje med store mengder hvitløk og bland i pastaen. Smak til med salt.

Skrevet

Ha kyllingfileter i en gratenform/langpanne. Grovknus salt chips i en pose, bland med revet ost, paprikapulver og pepper. Pensle filetene med smeltet smør og dryss chipsblandingen over og rundt. Stekes i ca 25min ved 225grader. Serveres med salat og/eller ris og en god saus. Dryss gjerne oppskåret purre over filetene mot slutten av steketien. Smaker himmelsk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...