Phantasy Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hei.. Jeg meldte meg inn på et treningsstudio nå i helgen, og har veiledningstime nå til torsdagen.. Og i den forbindelse så lurer jeg på noen gode treningssko? Vanligvis går jeg i skatesko, og kjøpte noen kliss nye her i helgen, men vet jeg ikke kan trene i de, og ellers så har jeg ingen joggesko.. Noen tips? På en generell sko? Jeg synes Nike Shox er jævlig kule, og virker gode, men jeg vet jo ingenting om det. Men treningsstudioet har en regel på at skoen ikke skal sette merker.. Også er det tøy da.. Jeg har vanlig joggebukse og t-skjorte som jeg brukte når jeg gikk på skolen i gymmen liksom. Er redd for å se teit ut, men har heller ikke supergod økonomi for tiden.. Er det liksom ok å stille opp i joggebukse og t-skjorte? Hva synes dere? Jeg synes liksom sko er viktigere å prioritere enn nye klær liksom. Har tenkt til å kjøpe en lang shorts da, men det er fordi jeg vet jeg kommer til å svette mye, og jeg vet joggebuksene mine er litt for lange og sånt Så ja... Tips taes mot med takk =) Og dere; Ikke ta helt av Har aldri trent ordentlig før.. Og jeg er rimelig shabby i formen og er overvektig.. Så jeg prøver så godt jeg kan å holde motivasjonen og sånt her
Gjest Skya Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Gode sko er helt klart viktigere enn tøy. Jeg vil anbefale deg å dra til en butikk der de kan hjelpe deg med å velge sko (måle foten din osv...). Noen treningsstudio har regler som sier noe om påkledning, bl.a. at det ikke er tillatt med shorts og/eller singlet. Jeg ville ha undersøkt dette med stedet du skal trene før jeg evt. hadde gått til anskaffelse av shorts. Ellers så er det viktig at tøyet er behagelig å trene i, det er det viktigste!
Phantasy Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Okei =) Takk for tips =) De selger jo shortser og singleter og slikt i butikken på senteret, så da vil jeg regne med at de synes det er greit at man trener i det. Det er jo ingen kort shorts, den går til kneskålene, så er ikke så ille, synes jeg selv. Ja, det er jo det viktigste at tøyet er godt å trene i. Så får jeg se etterhvert
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Jeg syns også det er viktig med gode sko. Det kommer litt an på hva du skal trene også, men spesielt hvis du skal løpe eller også gå på timer, er det viktig. Hvis du vil ha sko som er gode og som passer din fot, kan det være en idé å dra innom Löplabbet. Der ser de hvordan du løper, og får sko tilpasset din fot. Hvis du f.eks. løper mest på utsiden av foten (som meg), så får du en sko som kompenserer for det. Jeg liker å ha treningstøy som gjør at jeg slipper å tenke på at det er der. Jeg er ikke noen tilhenger av store bomullst-skjorter hvis jeg skal trene utholdenhet og bli ordentlig svett. Vil da ha noe som puster, og ikke noe som henger og slenger og klistrer seg inntil kroppen. For en syntetisk t-skjorte må du nok ut med 200-300 kroner, og det blir kanskje i meste laget? Jeg liker også best å trene utholdenhet i tights, av samme grunn. Men dette er sånne ting du finner ut etter hvert. Folk trener i mye forskjellig, så tviler på at du vil skille deg ut om du ikke har proft utstyr. Kanskje du finner ut at gymtøyet fungerer til sitt bruk, eller kanskje du velger å spe på med annet tøy litt etter litt. Vet de har noe treningstøy på HM også, antakeligvis i andre stoffer enn bomull, men vet ingenting om pris. Kvaliteten der er nok dårligere enn i en sportsbutikk, men det kan jo likevel være godt nok til sitt bruk. En del steder praktiserer de at man ikke kan trene i singlet i styrkesalen, men at det går greit på timer. Tror de sier at det har med hygiene å gjøre når man bruker apparater, men mistenker at det minst like mye skyldes at de ikke vil ha et vise-seg-fram-miljø blant muskelbuntene. Men har aldri sett noe forbud mot shorts i de fire-fem treningssentrene jeg har vært innom.
Phantasy Skrevet 9. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg kommer nok til å kjøpe en pustende t-skjorte etterhvert. Men jeg liker ikke ettersittende tøy generelt sett. Og ihvertfall ikke tights. Men det er smak og behag Jeg vet ikke hvor løplabbet ligger hen, så får se. Men jeg stikker iallefall innom en butikk og får sett litt på sko og sånt. Kommer nok ikke til å gå på HM for å kjøpe treningstøy. Holder meg til sportsbutikker og sånt. Men jeg kommer jo til å ta det over tid. Ja okei. Jeg får se. Jeg får ta med meg begge deler, så får jeg se hva de synes der, hva som er regler og hva jeg trives i evnt også. Hvis jeg får lov til å ha singlet, så kommer jeg til å kjøpe de på HM i avdelingen for menn. Jeg synes de er tynne og fine og brede overskuldrene og ikke utringet. Det liker jeg. Men men.. Tusen hjertelig takk for tips da =) Bare fortsett å kom med tips evnt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå