Connie80 Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Det er så hyggelig å glede de man bryr seg om i hverdagen synes jeg, det lyser opp dagen. Prøver at det ikke bare er til jul etc at jeg viser at jeg setter pris på dem. Flere som gjør dette og/eller har noen ideer til ting man kan gjøre eller gi? Jeg kan finne på å gi: - en liten pose smågodt med sløyfe - kurv med jordbær - en god klem - forteller at jeg er glad for å se vedkommende - kjøpe med en god kaffe ...... flere?
wok Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Ta på seg oppgaver man er flinkere til enn den man gleder. F.eks hjelpe til med å bake en kake eller dekke et fint bord hvis de skal ha selskap. Jeg blir hvertfall veldig glad hvis noen trår til for meg på det viset.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Jeg liker ikke å få gaver av vennene mine i tide og utide. Da føler jeg at jeg må kjøpe noe igjen til dem, samme hva de sier om at de ikke forventer noe igjen. Det blir jo uansett en ubalanse i forholdet hvis den ene bruker masse penger på den andre og ikke omvendt. Hvis en alltid dukker opp med en liten pose smågodt så føler jeg at jeg må kjøpe med meg noe til vedkommende neste gang, og det blir et slags ubehagelig press, selv om det helt sikkert ikke er ment slik fra giveren. Da foretrekker jeg heller at folk er snille med ord og handlinger. Tilbyr seg å hjelpe hvis det er noe, viser at de bryr seg om meg ved å vise interesser for livet mitt og vise at de er interessert i å tilbringe tid med meg. Gi komplimenter, som man -mener-, altså ikke si "å så fiiiin ny genser du har" hvis man ikke mener det, men heller finne noe man faktisk mener.
Connie80 Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg liker ikke å få gaver av vennene mine i tide og utide. Da føler jeg at jeg må kjøpe noe igjen til dem, samme hva de sier om at de ikke forventer noe igjen. Det blir jo uansett en ubalanse i forholdet hvis den ene bruker masse penger på den andre og ikke omvendt. Hvis en alltid dukker opp med en liten pose smågodt så føler jeg at jeg må kjøpe med meg noe til vedkommende neste gang, og det blir et slags ubehagelig press, selv om det helt sikkert ikke er ment slik fra giveren. Da foretrekker jeg heller at folk er snille med ord og handlinger. Tilbyr seg å hjelpe hvis det er noe, viser at de bryr seg om meg ved å vise interesser for livet mitt og vise at de er interessert i å tilbringe tid med meg. Gi komplimenter, som man -mener-, altså ikke si "å så fiiiin ny genser du har" hvis man ikke mener det, men heller finne noe man faktisk mener. Er ikke snakk om å kjøpe hele tiden (kanskje 1-2 ganger i året). Men forstår poenget ditt. Ønsket mitt var å få ideer om ting man kan gjøre uten at det koster så mye, eller helst ingenting.
B.A. Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Jeg liker å sende kort til venner å famile innimellom. Treffer dem jo, men er allti kosli når en får noe i postkassa som ikke er regninger. Skriver å gla jeg er i de å sånne koslige ting. Ellers baker jeg av og til en kake å tar med på besøk og inviterer venner med på ting i hverdagen. Koselig tråd, får lyst til å gjøre noe for noen jeg er glad i nå
Connie80 Skrevet 11. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2007 Jeg liker å sende kort til venner å famile innimellom. Treffer dem jo, men er allti kosli når en får noe i postkassa som ikke er regninger. Skriver å gla jeg er i de å sånne koslige ting. Ellers baker jeg av og til en kake å tar med på besøk og inviterer venner med på ting i hverdagen. Koselig tråd, får lyst til å gjøre noe for noen jeg er glad i nå :-D
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Jeg liker ikke å få gaver av vennene mine i tide og utide. Da føler jeg at jeg må kjøpe noe igjen til dem, samme hva de sier om at de ikke forventer noe igjen. Det blir jo uansett en ubalanse i forholdet hvis den ene bruker masse penger på den andre og ikke omvendt. Hvis en alltid dukker opp med en liten pose smågodt så føler jeg at jeg må kjøpe med meg noe til vedkommende neste gang, og det blir et slags ubehagelig press, selv om det helt sikkert ikke er ment slik fra giveren. Da foretrekker jeg heller at folk er snille med ord og handlinger. Tilbyr seg å hjelpe hvis det er noe, viser at de bryr seg om meg ved å vise interesser for livet mitt og vise at de er interessert i å tilbringe tid med meg. Gi komplimenter, som man -mener-, altså ikke si "å så fiiiin ny genser du har" hvis man ikke mener det, men heller finne noe man faktisk mener. Det er litt morsomt, men jeg skjønner hva du mener. Hadde en venninne en gang som stadig kjøpte ting til meg. Følte et litt press på å gjengjelde hele tiden, og ble litt stressa av det. Nå var ikke hun en spesielt nær venninne; det ville nok blitt annerledes da. Jeg syns også at det er hyggeligere å hjelpe hverandre med praktiske ting. Eller også å lage en ekstra porsjon boller hvis man lager til seg selv f.eks. Hyggelige ting som viser at en tenker på en, uten at man blir bekymret for arbeidet eller pengene som ligger bak.
Gjest *smak* Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Jeg strør ikke om meg med gaver. Men jeg prøver å være hyggelig og blid mot menneksene jeg møter. Vil at de skal føle seg vel i mitt selskap og slappe av. Jeg er oppriktig interessert i andre mennesker og synes det er interessant å høre deres historie..
Gjest beekeeper Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg er så glad i å bake, så jeg liker å lage f. eks. kjeks og lignende for å spandere bort eller gi noen. Hver gang jeg er hjemme, lager jeg sjokoladekake til veninna mi, for hun elsker den! Da blir hun så glad. men hun lager aldri noe tilbake, og det forventer jeg ikke eller.. Jeg liker å gjøre ting for andre selv om jeg ikke vil ha noe tilbake. Ellers liker jeg å gjøre små tjenester, også sier jeg jo også fine ting iblant som "fin ny genser" f. eks.
Gjest antigartner Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Jeg er heller ikke så flink som jeg burde, men jeg prøver i alle fall av og til. Eksempler: Sende en SMS eller mail til noen jeg ikke har snakket med på en stund. Ringe til noen. Hjelpe noen med en eller annen ting som de trenger hjelp til. Spontan middagsinvitasjon på en hverdag (passer best for mine single venner).
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Jeg baker gjerne for andre, og hjelper til med å kjøre og hente barn. Jeg sender hyggelige SMS'er, og prøver å være nøye med å møte folk (både kjente og ukjente) på en ordentlig måte. Det vil si blikkontakt og smil. Dessuten tuller jeg så ofte jeg kan. Kanskje noen synes jeg er dum, det får heller være. Jeg liker å få med meg andre i å le.
Gjest vimselot Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 (endret) Tja, nesten ikke no... Ingenting, bortsett fra å være til stede. Skal jeg gi gave, må det være til et barn som ble hesteinteressert. Endret 12. september 2007 av vimselot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå