Gjest Bekymret Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har lenge hatt følelsen av å ha en klump i halsen. Det sitter vel omtrent der åpningen mellom nesa og halsen er. Svelger jeg så kjennes det ut som det er noe stort som er i vegen.Krøller jeg tungen og liksom klemmer på klumpen, kommer det masse slim. Jeg var på legevakten en gang i sommer pga. dette. Da våknet jeg i løpet av natta og hadde følelsen av å ikke få puste. Selve halsen var ikke tett eller vond, men det virket som passasjen til nesa var klisteret igjen. Legen kunne ikke se noe, men forklarte at det nok var den bløte delen bakerst i ganen eller øvre delen av halsen som var litt tørr og hadde klistret seg fast og sperret passasjen opp til nesa. Sikkert noe av det samme nå. Kjenner jeg er tørr i munnen pga. at jeg puster mye gjennom munnen (er tett i nesa). Er bekymret for at dette skal bli verre og verre. Hvordan blir det hvis jeg blir forkjølet, tetter hele halsen seg? Jeg har tenkt å bestille legetime i morgen, men det tar fort et par uker før de har noe ledig. Vil veldig gjerne høre om andre som kan ha opplevd noe lignende. Hva slags diagnose fikk dere og hva kan gjøres? Jeg må også nevne at jeg har noen kjente allergier og vil tro at problemet mitt henger sammen med dette.
Bokormen Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Høres ut som du har hovne mandler, med litt pussdannelse? Disse ligger bakenfor tungen, ned mot svelget, og har mange sprekker i seg, som gjør at det lett samler seg bakterier der. Bestill deg en legetime du, og få sjekket de. Kanskje de bør fjernes?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Høres ut som du har hovne mandler, med litt pussdannelse? Disse ligger bakenfor tungen, ned mot svelget, og har mange sprekker i seg, som gjør at det lett samler seg bakterier der. Bestill deg en legetime du, og få sjekket de. Kanskje de bør fjernes? Det er nok ikke mandlene tror jeg. Den gangen jeg var hos legen, var mandlene helt ok. Jeg skal selvfølgelig ikke utelukke muligheten for at det også kan være mandlene. Dette har forverret seg en del i løpet av dagen og jeg er litt bekymret for hvordan natta blir.
Gjest bekymret Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Har lest litt rundt på nettet nå. Kan det være falske mandler/polypper jeg har? Kan voksne få det eller er det bare barn? For hvis det bare er barn som får det så er det jo utelukket at det er det jeg har. Leste litt om at typiske symptomer for falske mandler bl.a. kan være bihulebetennelser og kronisk rennende nese. Dette stemmer på meg, men jeg har gått ut fra at det kom av allergien. Jeg vet at alt bare blir spekulasjoner, men jeg prøver å finne ut hva det kan være. Kjenner at jeg begynner å bli litt sår i halsen og da er det nok en forkjølelse på gang. Det forklarer nok også hvorfor det føles så mye tettere enn vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå