Lilywhite Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Vi ønsker helst å ha vielsen gjennom humanetisk forbund. Har lest et sted at de vier hvor som helst så lenge det ikke er "hellig jord". Vi tenkte først på utendørs vielse men kom til at det blir for risky (Bergen). Har ikke fått tak i HEF enda, de var ikke tilgjengelig på telefon pga internseminar. Noen som vet om HEF har innendørs lokaler til vielse eller evt forslag til steder man kan leie i Bergen sentrum?
Saeria Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Ikke akkurat sentrum, men Kronstad hovedgård kan jo leies. Døvesenteret på Kalfaret har et pent rom i kjelleren. Der ble min svigerinne viet.
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Ikke akkurat sentrum, men Kronstad hovedgård kan jo leies. Døvesenteret på Kalfaret har et pent rom i kjelleren. Der ble min svigerinne viet. Ok. Takk for svar. Vi skal ha festen veldig nærmt sentrum, så vil helst ha det i sentrum. Hørte akkurat fra en venn at noen han kjente hadde hatt vielsen i Kjøttbasaren, og han skulle sjekke hva de hadde betalt der for oss...
Gjest Blondie65 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Hva med byparken og paviljongen? Det må jo være et fantastisk sted for en vielse? Riktignok må gjestene ha paraply, men for et fantastisk sted? Legenes hus på Kalfaret, de har et sånt lysthus - gjestene må fremdeles stå ute men brudeparet står tørt. Hva med å ha vielsen i selve selskapslokalet da? HEF har lokaler på Nordnes, i etasjen over Lie Nielsen i Gågaten. Det er ikke stort det lokalet men et sjarmerende Bergenshus er det. Hva med Akvariet? Ikke i pingvindammen da - men inne i den delen der det er fisk? Det må jo også være et fantastisk sted?
Lilywhite Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 Hva med byparken og paviljongen? Det må jo være et fantastisk sted for en vielse? Riktignok må gjestene ha paraply, men for et fantastisk sted? Legenes hus på Kalfaret, de har et sånt lysthus - gjestene må fremdeles stå ute men brudeparet står tørt. Hva med å ha vielsen i selve selskapslokalet da? HEF har lokaler på Nordnes, i etasjen over Lie Nielsen i Gågaten. Det er ikke stort det lokalet men et sjarmerende Bergenshus er det. Hva med Akvariet? Ikke i pingvindammen da - men inne i den delen der det er fisk? Det må jo også være et fantastisk sted? Har hørt om folk som har vielsen i musikkpaviljongen, er jo forsåvidt et litt morsomt forslag Legenes hus går også an å vurdere ja... Ser for meg at det blir litt styr å ha vielsen på samme stedet, må så mye omrokkeringer til da... Så HEF kan vie der? Hmm, er det plass til mange der da? (eller, det kan de sikkert svare på selv når jeg ringer dem, hehe). Men regner med at alle som kommer på festen (ca 65) vil se vielsen, og det kan vel bli litt vel trangt? Akvariet var også et orginalt forslag Hehe... tusen takk for morsomme tips, HEF har vel sikkert noen forslag også når jeg ringer dem. Takk skal du ha
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Har hørt om folk som har vielsen i musikkpaviljongen, er jo forsåvidt et litt morsomt forslag Legenes hus går også an å vurdere ja... Ser for meg at det blir litt styr å ha vielsen på samme stedet, må så mye omrokkeringer til da... Så HEF kan vie der? Hmm, er det plass til mange der da? (eller, det kan de sikkert svare på selv når jeg ringer dem, hehe). Men regner med at alle som kommer på festen (ca 65) vil se vielsen, og det kan vel bli litt vel trangt? Akvariet var også et orginalt forslag Hehe... tusen takk for morsomme tips, HEF har vel sikkert noen forslag også når jeg ringer dem. Takk skal du ha Jeg aner ikke om HEF kan vie der - det du sa var at de aksepterte hvor som helst som ikke var "hellig grunn".
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Vil gjerne høre hva HEF sier om disse stedene og gjerne også hvor du ender opp hvis du har lyst å dele det med oss.
Lilywhite Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Blondie65: Joda, de KAN nok vie der, mente egentlig om det var egnet lokale da... Ja, skal gi beskjed her når jeg har snakket med dem, men tror stort sett de er veldig åpen for de mulighetene som er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå