bunadbrud Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg får av og til litt følelsen av å vær den eneste som har valgt å gifte meg i bunad. Og siden oppmerksomheten bunad og bryllup får her inne, i bøker og blader er minimal, tenkte jeg at vi som har valgt å gifte oss i de kjempeflotte bunadene våre kunne dele litt tanker og ideer her. Hva er planene og ideene? Brudekrone eller ikke? Buketten? Musikk, mat, underholdning, lokaler, kakene, sminken og håret. Alt egentlig. Håper jeg ikke er den eneste her inne...
Gjest nextlife Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Hvilken bunad er det du skal gifte deg i? Ville selv vurdert det dersom jeg hadde en annen bunad, har nordlandsbunad, og synes den er kjedelig(ja, jeg vet at den er kåret til Norges peneste og alt det der, men det er vel noe med at her jeg bor har 95%av damene denne bunaden) Synes Hardangerbunad er den peneste, hadde jeg hatt en slik, ja da hadde jeg stått brud i den
Kristin Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Jeg har en variant av Hallingbunad. Skal bruke et gammelt brudeforklede(hvit bunn) som til hører familien.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Jeg har hardangerbunad, synes den er kjempefin og god å gå i også. Hadde egentlig tenkt å gifte meg i bunad, men dessverre synes min forlovede at bunad er STYGT. :gråte: Han skulle ALDRI ta på seg en bunad, og han så helst at jeg heller ikke hadde det. *snufs* Vil jo ikke at brudgommen synes bruden ikke ser bra ut på bryllupsdagen, så nå har jeg handlet kjole...
bunadbrud Skrevet 10. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2007 Hvilken bunad er det du skal gifte deg i? Jeg/vi skal gifte oss i rogalandsbunader. Min er en Nordaker bunad med Jelsa mønster og svart brokade vest. Legger ved link nederst til begge. Jeg skal ha brudekrone :D Ellers styrer jeg veldig med å finne ut hva slags bukett jeg vil ha, noe som er vanskelig... Min bunad Hans bunad - den til venstre
Gjest nextlife Skrevet 10. september 2007 #7 Skrevet 10. september 2007 Min er en Nordaker bunad med Jelsa mønster og svart brokade vest. Skjønner jeg det rett når stakken din er sort, og brokadevesten også sort? I så fall ville det vært fint å fange opp noe fra den rødfargen i mønstret? Er de den gule brokadevesten ville jeg brukt det som utgangsfarge. Nydelig bunad i allefall
bunadbrud Skrevet 10. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2007 Skjønner jeg det rett når stakken din er sort, og brokadevesten også sort? Vesten min er sort ja.. Her er linken Jeg lurer på om jeg skal ha hvite roser og gåsunger.. Evt bare kjøre enkelt og velge liljekonvall. Jeg er veldig glad i bunaden min, der er min mor som har laget den. Forresten nextlife, jeg synes du skal gifte deg i bunaden din. Jeg bor selv i Tromsø for tiden, og ja du har rett. Veldig mange har nordlandsbunaden. Men den ER JO VELDIG FIN! Vær stolt av den :D
Gjest nextlife Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Forresten nextlife, jeg synes du skal gifte deg i bunaden din. Jeg bor selv i Tromsø for tiden, og ja du har rett. Veldig mange har nordlandsbunaden. Men den ER JO VELDIG FIN! Vær stolt av den :D Er veldig stolt av bunaden min, bruker den alltid i bryllup, dåp, konfirmasjon, og ellers høytidelige anledninger. Det samme gjør alle damene i familien, og mange i vennekretsen, så på min bryllupsdag vil jeg ikke gå i det samme som noen andre Men datteren min, som skal følge meg opp kirkegulvet, hun tar sin på seg Når det gjelder blomster blir det sikkert flott med enten roser eller linjekonvaller, men jeg heller nå til å hente opp rødfagen fra broderiet, den var nydelig!
Antoinette Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Synes det er så flott med de som har håret i flettekrone eller som en enkel flette i "bånd" rundt hodet slik som Julija Timosjenko når de gifter seg i bunad. Det er også kjempeviktig med en vakker diskret make-up.
bunadbrud Skrevet 10. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2007 Synes det er så flott med de som har håret i flettekrone eller som en enkel flette i "bånd" rundt hodet slik som Julija Timosjenko når de gifter seg i bunad. Tja.. Er litt usikker på hva jeg synes om den frisyren. Jeg for min del kan ikke ha det siden jeg har masse krøller. Og siden jeg skal ha krone, blir det nok en løs oppsats der en del av håren fremdeles henger ned.. Min mor og søster er frisører, så de fikser nok dette
Antoinette Skrevet 10. september 2007 #12 Skrevet 10. september 2007 Mente ikke at alle burde ha en slik frisyre men de som kler det burde absolutt vudere den. Når jeg bruker bunad lager jeg en slik frisyre, ofte ellers også- synes det er en helt nydelig måte å ha håret på
Matty Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Bryllup i bunad er kjempeflott! Naa liker jeg generelt litt gjennomforte bryllup(Blir litt teit aa ha bryllup paa stranda, grilling eller skikkelig grendehusfest med antrekk galla) Saa i bunadsbryllup er det fint om begge har bunad, veldig flott aa ha vielse i en stavkirke eller feste paa en gammel gaard eller annet litt spesielt lokale, og kanskje ta opp noen andre gamle tradisjoner(har lest om de, men husker ikke saannn i farta) Krone er supert om man gifter seg i bunad, veldig flott med de spesielle brudedraktene ogsaa synes jeg!! Blomster bor ikke vere for prangende, hvite roser, liljer eller rett og slett markblomster synes jeg er nydelig! Lykke til med bunadsbryllupet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå