Gå til innhold

Mannens klær!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal mennene deres ha på seg?

Jeg synes det er fint med både smoking, sjakett og den tredje tingen som jeg ikke husker! Men mannen er fast bestemt på smoking (tror ikke han vet at det er flere "vanlige" muligheter ennå...), og det er helt greit for meg! :D

Men hva koster det, mon tro?: Skal leie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt uenigheter der..

Sambo er ikke av typen som liker å pynte seg. Han ser for deg en dag i smoking som et lite helvete... hehe.. men så langt strekker han seg da :P

Men jeg på den andre siden.. synes det er såå stilig med kyss-meg-i-ræva-frakk og flosshatt!! Min fetter hadde det når han giftet seg, og han var dødsstilig. Men sambo får vel bestemme selv. Jeg bestemmer til syvende og sist brudekjole, så da skal vel han få lov til det med sitt bryllupsantrekk :lol:

men litt skal jeg ha og si. Kunne han fritt velge hadde han kommet i olabukse og pengenser :ler:

Skrevet
kyss-meg-i-r###-frakk og flosshatt!!

hihi.. blir sensurert.. sorry, men jeg vet ikke hva det egentlig heter.. er ikke så god på det. vet ikke forskjellen på sjakett og alt det her..

Skrevet

Vet ikke forskjellen, jeg heller!

Har bare sett tre-fire forskjellige slags antrekk, og de litt "gammeldagse" uten slips, liker jeg veldig godt! Og så med vest innafor! (mannen hadde frakk med vest den første kvelden vi "var sammen"...)

Skrevet

Min tilkommende mann skal ha sjakett for det synes jeg er finest!

Når man snakker om sjakett er det selve jakken man snakker om, som er lang bak og som går i en bue fra midt bak og oppover og som møtes i en knapp midt foran på magen... ( skjønte dere det...? )

Inni sjaketten er det vanlig at man har brokade vest i en eller annen farge pluss en kravatt som er det skjerfet i halsen.

Jeg synes smoking minner meg om halliker fra dårlige åttitallsfilmer og kyss meg i #### blir for høytidelig for meg...

Skrevet

Takk for forklaringen! Finnes det ikke en type til? Smoking, sjakett, kyss-meg-i-ræva (hva heter dette egentlig?), og en ting til?

Skrevet

Kyss meg i #### heter egentlig

kjole og hvitt.

Det fjerde du tenker på er mest sannsynlig diplomatdress som består av en dressjakke som er helt rett fra under armene og ned, altså ikke innsvingt i livet. Den har dessuten knapper helt opp til nærmere haken. Dessuten bruker man ikke slips under.

Til denne kan man bruke vanlige dressbukser. Det kan man også til sjakett men det mest vanlige her er grå stripete bukser.

Skrevet

Det var den jeg tenkte på ja som fjerde alternativ. Takk igjen for oppklaring. Sambo vil helst i smoking tror jeg, så får vel respektere det...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmmm... Ingen som nevner bunad joh!!! :(

Det synes jeg er det ALLER fineste på gutter/menn og det skal mannen min ha på seg. Det er hans eget valg. Han har drømt om bunad siden han var liten og har nå fått kjøpt seg nordlandsbunad av arvepenger.

Men når det er sagt så er det litt vanskeligere å finne kjole for meg da. Jeg kan ikke komme som 'bløtekake', men jeg må ha en litt spesiell kjole. Jaja, vi finner ut av det. Nå håper jeg bare at jeg får normal mage igjen til bryllupet!!!

Klem fra Magnhild

PS: Jeg synes også skikkelig smoking med flosshatt og stokk er skikkelig stilig! :blunke:

Skrevet

Mannen din blir sikkert kjempestilig magnhild :P

Hverken mannen eller jeg har noe forhold eller tradisjon i forhold til bunad så det er nok uaktuelt for noen av oss..

Skrevet

Ja, mannen din blir nok en fin brudgom, Magnhild!

Det er rart med det; jeg liker ikke kvinnelige bunader så godt (og sikkert derfor jeg heller ikke har hatt det noen gang), men MENN i bunad er kjempestilig!

Skrevet

Mannebunad er bare kjempetøft!!! :hjerter:

Men jentebunad er fint det også. Jeg føler meg kjempepyntet når jeg har på meg min. Men jeg skal IKKE gifte meg i bunad. Det blir feil!!!

Mannen min blir finest av alle!!!! :ler:

Skrevet

NeiNeiNeiNeiNei, det er mannen min det!

Selv om han ikke har bestemt seg ennå (men det blir nok smoking), så tror jeg at han blir finest! :lol::wink:

• 2 uker senere...
Skrevet

nei MIN blir finest!! :roll:

Ok, så skal jeg gå...

Klems

Skrevet

min kjære vil helst ha en ny dress han.. av litt "fin" type, da..

og så har jeg tenkt å ha en helt enkel kjole også.. så jeg tror vi kommer til å matche fint..

Skrevet

Jeg synes også det enkle er veldig fint og elegant! Har vurdert en veldig enkel kjole selv... Hvertfall dersom jeg er like slank når jeg gifter meg.

(men håper jo på at kroppen min har vært igjennom litt forandringer før bryllup! graviditet...)

• 2 måneder senere...
Gjest prestekrage
Skrevet

Prestekrage mannen skal gifte seg i gallauniform (forsvaret). Ingen tvil om det...

Selv har jeg såvidt begynt å drømme meg inn i ymse bryllupsblader og internett sider... Men vet at det blir lite paljetter, blonder å "stæsj". Er ikke helt meg...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Mannen min vil gjerne gå med dress han og det skal han få bestemme selv. Jeg skal ikke blande meg opp i det. Så lenge han føler seg vel med det han går i. Uansett kommer han til å se strålende ut uansett hva han kommer til å ha på seg :)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Mannen min skal gå med bunad :sjarmor: *stolt*

Jeg vil IKKE gå med bunad - én dag jeg har mulighet til hvit brudekjole....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...