Gå til innhold

Tegnet for tørketrommel på vaskelapp i klær

Anbefalte innlegg

Gjest vaskekjerring
Skrevet

Jeg bruker normalt ikke tørketrommel, har det ikke engang og har derfor aldri brydd meg om dette. Men nå bor jeg et annet sted en periode hvor jeg ikke har samme mulighet til å henge opp klær og derfor må noe tas i tørketrommel. Men hvordan ser dette tegnet ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sjekke vaskelapp i allværsjakke*

Symbolet for tørketrommel er et kvadrat med en sirkel inni.

Gjest vaskekjerring
Skrevet

Tusen takk for superraskt svar! Tar undertøy og topper skade av å bli tatt i trommel av og til selvom noe av det egentlig ikke tåler trommel? Ikke så kult å henge ut trusene sine midt i byen. :skratte:

Gjest Blondie65
Skrevet

Og enda viktigere: Symbolet for tøy som IKKE kan gå i tørketrommel er en firkant med en ring i med kryss over.

T-skjorter med trykk, topper med dilldall (perler f.eks), ull og dongeribukser med brodert pynt eller nagler kan ikke gå i tørketrommelen.

Gjest Blondie65
Skrevet
Tusen takk for superraskt svar! Tar undertøy og topper skade av å bli tatt i trommel av og til selvom noe av det egentlig ikke tåler trommel? Ikke så kult å henge ut trusene sine midt i byen. :skratte:

Bomullstruser skal fint gå i trommel. Topper også, dersom de ikke har for mye dilldall på. Silke og ull går ikke.

Gjest vaskekjerring
Skrevet

Bommullstruser bruker jeg ikke, jeg bruker blondegreier. Stort sett fra HM. Går det i trommel?

Gjest Blondie65
Skrevet
Bommullstruser bruker jeg ikke, jeg bruker blondegreier. Stort sett fra HM. Går det i trommel?

Jeg tørker alle mine truser - uansett materiale i tørketrommel. Hvis det er spesielt broderte greier - veldig dyrt og sånn, hadde jeg ikke tørket det i trommel.

Mine blir tørket i trommel - selv om de er krysset ut for ikke tørketrommel.

Gjest vaskekjerring
Skrevet

Ok tusen takk for svar. Da tar jeg alt i trommelen untatt jeans og topper med dilldall på. Merket at en hettejakke krympet i trommel så lar de også lufttørke.

Skrevet (endret)

Omos hjemmesider er det en oversikt over behandlingssymboler for god tøyvask. Gå inn på Kunnskap, Tøyvask og Behandlingssymboler for god tøyvask.

:)

Endret av Grønt blad
Skrevet

Alle mine truser uansett stoff går i trommelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...