EllenAnnichen Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har ikke mensen så regelmessing at den kommer nøyaktig på dagen, men den kommer med -+4 dager når jeg hadde tenkt iallefall! Men likevel..hvis jeg planlegger å bli gravid..OG ønsker spesielt at det skal klaffe i en spesiell periode.. Da må jeg vel ha noen form for elektronisk eggeløsningsmåler?? Er nemlig ikke helt sikker på når jeg har eggeløsning... Noen gode erfaringer? Er de dyre?
Umuriel Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Eggløsningstester kan du kjøpe på apoteket. Koster ikke så mye. De er ikke elektroniske, fungerer omtrent som en graviditetstest. Disse testene indikerer at eggløsning sannsynligvis vil skje i løpet av det neste døgnet. Men om du kjenner kroppen din godt, så skal det ikke være noe problem å finne ut når du har eggløsning. Symptomer er gjerne murring i magen, stikking i en eller begge sidene og eggehviteutflod. Eggløsning skjer som regel på siste dag med "eggehvite". Ellers så kan du måle temperaturen din hver morgen før du står opp. Når eggløsning har funnet sted vil den stige med ca 0,5 grader. Vil du ha full pakke så kan du bruke testene for å se ca når det skal skje, og måle temperaturen for å se om det faktisk har skjedd. Men hver sin lyst, vi greide oss helt uten hjelpemidler
Top Gun Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Kvinner har jo en tendens til å være kåtest ved eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå