Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har et stort (luksus)problem. Jeg har vært sammen med min kjære i ett år, med mye turbulens forholdsmessig. Vi har veldig mye fram og tilbake, mye på grunn av hans manglede evne til å forplikte seg. Men nå, nå er vi klare for hus bil og barn.. Problemet er nå at jeg har forelsket meg i en annen. Og problemet er større ettersom jeg vet at denne andre føler det samme for meg. Han har alt jeg savner hos min kjære, men samtidig vet jeg ikke om jeg vil/kan forlate kjæresten min. Jeg elsker min kjære, men er forelsket i en annen. Jeg har lenge prøvd å la være å ha kontakt med han, men jeg klarer det bare ikke. Jeg savner han og jeg tenker på han til stadighet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har råd å gi meg?
ToveM Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Ærlig talt, trenger du råd om det. Det er vel bare å dupe ham du har nå, og få deg en ny
Gjest TS Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Ærlig talt, trenger du råd om det. Det er vel bare å dupe ham du har nå, og få deg en ny Det er da virkelig ikke så enkelt!!? Poenget er jo at jeg ikke vet hvem jeg skal velge. Jeg er jo minst like gla i han jeg er sammen med som jeg er i han andre.
mamut75 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Mener du at vi skal velge for deg? Ok elle melle deg fortelle , elsker , elsker elsker ikke... Det er vel bare du som best vet hvem av de du skal velge da?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Du har to valg: 1. Gå fra kjæresten din, for å bli fri til å bli sammen med han du er forelsket i. 2. Glem han du er forelsket i, og sats på kjæresten din! Blås liv i forholdet.
aline Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg er jo minst like gla i han jeg er sammen med som jeg er i han andre. etter å ha vært sammen ett år OG planlegge barn med din kjære, så vil jeg håpe du er litt mer en "minst like gla i han du er sammen med nå" en du er i en du aldri har vært sammen med, en du aldri har opplevd hverdagen med. Du vet hva du har, du vet ingenting om denne nyes nykker og hva ved ham som kommer til å være vanskelig. Ingen forhold er enkle, ingen forhold flyter perfekt og ingen mann har alt du ønsker deg uten å også ha noen mangler og ting du også irriterer deg over og kunne tenke deg at var annerledes. Så da blir det jo spørsmål om du ønsker å satse livet ditt sammen med ham du allerede ER glad i, ham du allerede vet hvordan du fungerer sammen med, eller om han faktisk ikke føles rett lenger. Er turbulensen over? Hva var turbulensen om (ikke spørsmål du trenger å svare MEG på, men du må vite selv om det var viktig nok og over nok til at du kan leve med det)? Dersom ikke denne andre hadde kommet inn i bildet, hadde din nåværende vært nok for deg? jeg tror nok at du kan ikke bare bestemme deg for at du skal kutte ut ham andre, du å bestemme deg for hvem du vil være med også forplikte deg til det.
Gjest TS Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 etter å ha vært sammen ett år OG planlegge barn med din kjære, så vil jeg håpe du er litt mer en "minst like gla i han du er sammen med nå" en du er i en du aldri har vært sammen med, en du aldri har opplevd hverdagen med. Du vet hva du har, du vet ingenting om denne nyes nykker og hva ved ham som kommer til å være vanskelig. Ingen forhold er enkle, ingen forhold flyter perfekt og ingen mann har alt du ønsker deg uten å også ha noen mangler og ting du også irriterer deg over og kunne tenke deg at var annerledes. Så da blir det jo spørsmål om du ønsker å satse livet ditt sammen med ham du allerede ER glad i, ham du allerede vet hvordan du fungerer sammen med, eller om han faktisk ikke føles rett lenger. Er turbulensen over? Hva var turbulensen om (ikke spørsmål du trenger å svare MEG på, men du må vite selv om det var viktig nok og over nok til at du kan leve med det)? Dersom ikke denne andre hadde kommet inn i bildet, hadde din nåværende vært nok for deg? jeg tror nok at du kan ikke bare bestemme deg for at du skal kutte ut ham andre, du å bestemme deg for hvem du vil være med også forplikte deg til det. Vel, jeg har lenge tenkt på at det ikke kunne fungere med meg og min kjære, fordi vi har hatt så forskjellige verdier i livet osv, men nå har han endret seg. Han har blitt den jeg ønsket han skulle være. Plutselig en dag endret han seg totalt etter at jeg hadde sagt at det ikke fungerte mellom oss lenger. Men nå vet jeg ikke om ting kommer til å bli de samme gamle igjen når "hverdagen kommer" igjen. Så det har vært mer problemer enn denne nye. Men mine følelser for han nå gjør jo selfølgelig at ting blir enda vanskeligere. Tenk om min kjære plutselig, etter at vi har flyttet sammen og fått barn osv, blir så "drittsekk" han var tidligere? Hva om jeg kunne fått det mye bedre med denne andre?? Men samtidig, hva om jeg kaster bort det som kanskje er min store kjærlighet?
Lille Løve Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Vi har veldig mye fram og tilbake, mye på grunn av hans manglede evne til å forplikte seg. Hvem hadde manglende evne til å forplikte seg sa du?? :klø:
aline Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Vel, jeg har lenge tenkt på at det ikke kunne fungere med meg og min kjære, fordi vi har hatt så forskjellige verdier i livet osv, men nå har han endret seg. Han har blitt den jeg ønsket han skulle være. Plutselig en dag endret han seg totalt etter at jeg hadde sagt at det ikke fungerte mellom oss lenger. Men nå vet jeg ikke om ting kommer til å bli de samme gamle igjen når "hverdagen kommer" igjen. Så det har vært mer problemer enn denne nye. Men mine følelser for han nå gjør jo selfølgelig at ting blir enda vanskeligere. Tenk om min kjære plutselig, etter at vi har flyttet sammen og fått barn osv, blir så "drittsekk" han var tidligere? Hva om jeg kunne fått det mye bedre med denne andre?? Men samtidig, hva om jeg kaster bort det som kanskje er min store kjærlighet? var han en drittsekk før, også har han endret seg over natten? Det ville jeg ikke trodd på, og jeg ville aldri gått så langt som å planlegge eller engang tenke på å få barn med en drittsekk. Men du sa at dere nå hadde kommet dit at dere tenkte hus og barn sammen, da regner jeg med at det er en stund siden han foretok denne endringen? Jeg ville uansett prøvd å bo sammen før jeg tenkte barn med en mann som har vært drittsekk helt frem til jeg satte kniven på strupen... har han vært drittsekk allerede før dere bor sammen, så ville jeg vært skeptisk. Uansett synes jeg det er mest rettferdig å finne ut hva du vil med ham, du vil ALDRI vite om det valget du tar er rett, du vet aldri hva fremtiden bringer deg, du må rett og slett finne ut hva som føles riktig for DEG, og handle utifra det. Og ta konsekvensene dersom det var feil valg. Du vet lite om hva slags problemer som kan dukke opp med denne nye, så ikke gjør den feilen å se ham som alt din kjære ikke er, den er det nok folk som har bommet på. Klart det ikke er lett, men om din nåværende faktisk er en DRITTSEKK....og har vært det mot deg allerede, før dere engang har flyttet sammen... så ville det kanskje gjort valget enklere. Ingen endrer personlighet over natta, dersom det er fra å være slem og ekkel, drittsekk, til snill og alt du har bedt om. Uten noe jobb, uten noe hjelp. Men så spørs det hva du legger iå være drittsekk også da.
Gjest Vampyra Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Jeg har en følelse av at du ikke er klar for å forplikte deg selv jeg. Og å planlegge barn etter et års turbulent forhold er galskap i mine øyne....
aline Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Og å planlegge barn etter et års turbulent forhold er galskap i mine øyne.... helt enig!! Synes det virker som mange planlegger barn lenge før de er klare for å planlegge å tilbringe resten av livet sammen... Det er liksom mindre bindene å få barn sammen en det er å kjøpe sammen, bo sammen og ha lyst og tro på ett liv sammen.
malicious Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Du ville ha familie og barn, men han ville ikke binde seg? Dette var altså noe du jobbet opp mot. Nå sitter han der og ønsker seg dette, hva skal du jobbe med nå? En forelskelse kommer, en forelskelse går.. Finn noe nytt ved mannen du elsker og jobb opp i mot det. Er ganske vanlig å falle av lasset når alt blir for lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå