Gjest utlogget nå Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Vi er en ganske stor vennegjeng (ca20 i den "harde kjerne") som har kjent hverandre nå i 10-15 år. Vi er alle rundt 30 åra- så "fjortistendensene" burde vi ha vokst fra oss. Nå har det (nok en gang) kommet frem at den nye kjæresten til en av gutta er sjalu og misstenksom mot meg. Fikk høre at jeg skulle ville ha han- og ikke ligger unna. Men dette stemmer da overhode ikke. Jeg kan til en viss grad forstå litt av usikkerheten. Jeg og han det er snakk om hadde et kort (3-4mnd) forhold for 3 år siden. Vi gikk begge ut fra hvert vårt ekteskap/samboerskap da vi oppdaget følelsene for hverandre (alt var veldig "rent og ryddig"). Etter noen mnd fant vi i fellesskap ut at vi har alt for ulikt verdisyn og at vi rett og slett passer best som venner. Og venner er vi- INGENTING har "skjedd" siden vi gikk hvert til vårt. Både han og jeg har hatt forhold til andre (utenfor "gjengen") etter dette. Hans ant mere seriøse enn meg (jeg trives i grunn ganske godt som singel) Nå har han og nye samboer flyttet til samme kommune som jeg bor i- og naturligvis vil vi ha mer omgang nå enn da han bodde 12 mil unna. Har flere ganger hils på nye samboeren når vi har vært på fester- men aldri fått snakket noe særlig med henne. Synd- for hun er jo kjæresten til en venn av meg (for jeg ser på han som en venn- ikke ex). Derfor stakk jeg innom henne på jobb (hun jobber på et kjøpesenter) for å si hei- og gratulere med den nye jobben. (Jeg skulle i ett møte ett par etasjer over). Men nå har jeg altså fått vite at "jeg prøver meg på han- og ikke holder meg unna". Og det er ikke første gang jeg får sånne beskyldinger. Har flere ganger blitt møtt med nærmest fiendlighet når jeg har forsøkt å bli kjent med nye kjærester til guttevenner. Men derimot har jeg ikke noe problem med å bli kjent med nye kjærester til jentene i "gjengen". (Jeg elsker å bli kjent med nye folk) Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei nå. Av intriger og baksnakking som faktisk er helt ubegrunnet. At jeg ufrivillig trekker meg unna fellesfester og arrangement. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, skrive av meg litt frustrasjon? Eller kanskje du som leser er ei av disse jentene- og kanskje forstår; JEG HAR LYST TIL Å BLI KJENT MED DEG- IKKE "RAPPE" TYPEN DIN!!!!
Gjest ni Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Vet ikke helt om jeg kan gi deg et tilbakesvar som du vil like, men kan gi deg et svar iallefall. Jeg er sammen med en gutt, han har gode jente venner, og mange mannlige venner og. Jeg selv har mange gode gutte venner, og kanskje flertallet mitt er gutter. I allefall, så har aldri det motsatte kjønn vært noe problem for noen av oss. Jeg vil ta meg selv som utgangspunkt, og for hvordan jeg har reagert på min manns jente venner. Det har aldri vært noe problem. Jeg har aldri reagert på noe i det hele tatt. De har kontakt på msn, meldinger, og pr tlf. De har funnet på ting sammen uten meg, og ja som regel uten meg. Mye fordi jeg og jente venninnen hans er så forskjellig. Altså vi har ikke kjemi sammen. Jeg har ikke noe i mot henne, bare så det er sagt. Vi har vært på fester sammen, ikke noe problem det heller. Jeg vet at han er veldig glad i henne, men som venninne. Thats it liksom. Hun krever ikke hans oppmerksomhet, ikke min heller for den saks skyld. Hun er naturlig og hyggelig. På meg høres det ut som at du er litt for ivrig kanskje, man kan ikke kreve et vennskap med noen bare fordi du tilfeldigvis er venn med mannen. Kanskje hun ikke har kjemi med deg??? Det er ikke sikkert at hun er sjalu, men at hun ikke har noe spesielt ønske om å være en venninne med deg. Tror ikke jeg heller at likt at noen hadde oppsøkt meg på jobben, om ikke det var avtalt. Jobb er jobb, privat liv er privat liv. Er det så viktig for deg at dere to skal være venninner så kan du jo ta en prat med henne, avtale med henne først selvfølgelig. Hun er sikkert ikke redd for at du skal ta fra henne typen, han har sikkert sagt til henne at du er uaktuell, slik som du sier her at han er uaktuell. Når jeg tenker igjennom hva du har skrevet så sitter jeg igjen med en tanke om hvorfor så ivrig? Hva vil du oppnå? Bare det at du tror at hun er sjalu på deg, sier noe om ditt oppmerksomhets behov. Kanskje du rett og slett bør jenke deg litt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå