Gjest habita Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 fortell oss hvordan det gikk, da. Jeg ønsker deg lykke til, vær sterk, sett deg akkurat der du føler for, du har ingenting å skamme deg over.
Gjest Chrizzy Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror ikke hun går. På toppen av alt så tror jeg det hele var en tulletråd. Hvem ville egentlig gjøre noe slikt? Da kunne hun jo heller lagd problemer for han tidligere, om det er det hun er interessert i... Hva gagner det nå?
Gjest *Frida* Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 fortell oss hvordan det gikk, da. Jeg ønsker deg lykke til, vær sterk, sett deg akkurat der du føler for, du har ingenting å skamme deg over. Ingenting å skamme seg over? Om ikke det å holde på med en gift mann er noe å skamme seg over, så vet ikke jeg...
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 De andre i begravelsen ville jo ikke vite at det var elskerinnen som var tilstede. For alt de vet kunne hun like gjerne være en gammel studiebekjent eller kollega. Hun trenger liksom ikke ha et skilt på seg hvor det står "Se her - jeg er elskerinnen". Det er mulig å være diskret. Elskerinnen kan føle sorg over tapet hun også så det er ikke noe i veien for å delta i begravelsen.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Ingenting å skamme seg over? Om ikke det å holde på med en gift mann er noe å skamme seg over, så vet ikke jeg... Nei, det er absolutt ikke noe å skamme seg over at to personer er glade i hverandre. Men man kan heller skamme seg over å være den som ikke klarer å gi mannen det han trenger, da hadde han kanskje blitt hjemme...
milla-mor Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 De andre i begravelsen ville jo ikke vite at det var elskerinnen som var tilstede. For alt de vet kunne hun like gjerne være en gammel studiebekjent eller kollega. Hun trenger liksom ikke ha et skilt på seg hvor det står "Se her - jeg er elskerinnen". Det er mulig å være diskret. Elskerinnen kan føle sorg over tapet hun også så det er ikke noe i veien for å delta i begravelsen. hvis det hadde kommet en fremmed dame i begravelsen til mannen min, så ville jeg så klart spurt henne om hvem hun var, og hvordan hun kjente mannen min. familie, venner, og jobb-relaterte, har jeg jo møtt... jeg ville nok ikke engang tenkt tanken på at hun var en elskerinne. hvis man på død og liv ikke klarer å respektere avdødes familie på en slik dag, så bør man ihvertfall koke sammen en veldig god grunn til å være tilstede. for som sagt... jeg ville lagt merke til det tvert, om det kom en ukjent til min manns begravelse.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 .så bør man ihvertfall koke sammen en veldig god grunn til å være tilstede. At man elsker den døde er vel ikke grunn god nok for deg?
Gjest *Frida* Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Nei, det er absolutt ikke noe å skamme seg over at to personer er glade i hverandre. Men man kan heller skamme seg over å være den som ikke klarer å gi mannen det han trenger, da hadde han kanskje blitt hjemme... Hadde mannen her, den avdøde, vært tilstrekkelig glad i elskerinnen sin, hadde han gått fra kona si. Det gjorde han ikke. Å være en gift manns elskerinne er ikke noe å være stolt over. Folk som ikke har respekt for gifte/samboende, har jeg ingenting til overs for, spesielt ikke når det er barn i bildet. Jeg tror nok at avdøde og elskerinnen var glade i hverandre, kanskje tilogmed elsket hverandre, men så lenge han ikke forlot kona si, burde elskerinnen avsluttet forholdet, eller holdt seg unna til han var single.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Hadde mannen her, den avdøde, vært tilstrekkelig glad i elskerinnen sin, hadde han gått fra kona si. Det gjorde han ikke. Han skule jo gå frahenne, men døde før han kom så langt... Har du fortsatt et problem med at han var mer glad i elskerinnen enn i kona?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Hadde mannen her, den avdøde, vært tilstrekkelig glad i elskerinnen sin, hadde han gått fra kona si. Det gjorde han ikke. Å være en gift manns elskerinne er ikke noe å være stolt over. Folk som ikke har respekt for gifte/samboende, har jeg ingenting til overs for, spesielt ikke når det er barn i bildet. Jeg tror nok at avdøde og elskerinnen var glade i hverandre, kanskje tilogmed elsket hverandre, men så lenge han ikke forlot kona si, burde elskerinnen avsluttet forholdet, eller holdt seg unna til han var single. Du burde ikke engasjere deg i saker du har et så ensidig forhold til i og med at din egen mann har vært utro mot deg. Kan du ikke bare innse at ikke alle forhold er like? Kjipt for deg at han var utro mot deg, men du har ingen rett til å dømme andre . I dette tilfellet var mannen og ts de rette for hverandre, dessverre kom han seg ikke bort fra kona før han døde.
milla-mor Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 At man elsker den døde er vel ikke grunn god nok for deg? absolutt ikke. det har ingenting med kjærlighet å gjøre, men er en helt egoistisk handling.
Gjest Labellamia Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Nei, det er absolutt ikke noe å skamme seg over at to personer er glade i hverandre. Men man kan heller skamme seg over å være den som ikke klarer å gi mannen det han trenger, da hadde han kanskje blitt hjemme...
milla-mor Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Han skule jo gå frahenne, men døde før han kom så langt... Har du fortsatt et problem med at han var mer glad i elskerinnen enn i kona? finnes det fremdeles elskerinner som tror på det der?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #14 Skrevet 9. september 2007 absolutt ikke. det har ingenting med kjærlighet å gjøre, men er en helt egoistisk handling. Du ser ikke sannheten fordi du er så bitter... Hun elsker kjæresten sin, og skal selvsagt gå i begravelsen hans. At hans kommende ekskone også er der, er ikke ts problem.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 finnes det fremdeles elskerinner som tror på det der? Du gir deg ikke, du... Jeg har gått fra en kone fordi jeg møtte den store kjærligheten, jeg har også flere venner som har forlatt kona fordi de møtte noen som verdsatte dem mer og som de elsket mer. Det faller deg tydeligvis tungt for brystet å høre sannheten, men du er dum om du tror du er den eneste rette for en mann bare fordi du er gift med han
milla-mor Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 Du gir deg ikke, du... Jeg har gått fra en kone fordi jeg møtte den store kjærligheten, jeg har også flere venner som har forlatt kona fordi de møtte noen som verdsatte dem mer og som de elsket mer. Det faller deg tydeligvis tungt for brystet å høre sannheten, men du er dum om du tror du er den eneste rette for en mann bare fordi du er gift med han jeg er ikke gift... men jeg har ingen som helst problemer med å forstå at man kan møte andre, som man ønsker å innlede et forhold til. cluet da er bare å informere ektefellen om at man ønsker seg ut av ekteskapet FØR man starter et forhold med sin nye flamme. på den måten har man helt rene kort, og ingen har noe rett til å skule stygt.
Bokormen Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 Samme om utro menn flest velger å gå fra kona eller ikke, i dette tilfellet hadde mannen ikke gått fra kona, det er det eneste sikre. Vi kan ikke vite om han faktisk hadde tenkt å gjøre det, eller om det var noe han sa for å beholde elskerinnen sin, og samtidig fortsette familielivet med kona.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 Samme om utro menn flest velger å gå fra kona eller ikke, i dette tilfellet hadde mannen ikke gått fra kona, det er det eneste sikre. Vi kan ikke vite om han faktisk hadde tenkt å gjøre det, eller om det var noe han sa for å beholde elskerinnen sin, og samtidig fortsette familielivet med kona. Og det var jo elskerinnen som kjente han, ikek du eller jeg... Hvorfor skal du da ikke tro på det elskerinnen fortalte oss? At mannen var i ferd med å gå fra kona. Har du noen rett til å betvile det elskerinnen sier? Da er du fordomsfull og dømmende...
Gjest *nurket* Skrevet 9. september 2007 #19 Skrevet 9. september 2007 Han skule jo gå frahenne, men døde før han kom så langt... Har du fortsatt et problem med at han var mer glad i elskerinnen enn i kona? Hvor er det opplest og vedtatt at han SKULLE gå fra kona si??? Helt enig i at hadde han vært glad nok i elskerinna si hadde han gått, uavhengig av konens religiøse familie. Kjæresten min gikk fra kona si etter at vi ble sammen. Han sa han skulle det, og han gjorde det. Og har heller ikke et eneste vondt ord å si om kona si. Kona visste også om meg før de gikk fra hverandre. Føler at den avdøde mannen sannsynligvis har smørt litt ekstra på ovenfor sin elskerinne for at hun skal syns synd på han. Og være der for han når han trenger det! Syns fortsatt ikke hun har noe i begravelsen å gjøre. Men selvsagt er ikke hennes sorg noen mindre av den grunn. Jeg syns bare hun bør ha respekt for ungene hans, og familien.
Gjest Piper Skrevet 9. september 2007 #20 Skrevet 9. september 2007 Han skule jo gå frahenne, men døde før han kom så langt... Har du fortsatt et problem med at han var mer glad i elskerinnen enn i kona? Min venninnes "kjæreste" skulle også gå i fra konen, men etter fem år var venninnen min lei av å vente. Veldig ofte sier mannen det elskerinnen ønsker å høre, men de er rett og slett for feig til å gjøre noe med det. Eller så ønsker de ikke å gjøre noe med det, og det er oftere enn at de går i fra konene sine. Men han var sikkert glad i elskerinnen sin på sin måte, men ingen kan vite med 100% sikkerhet at han hadde gått om han fortsatt var i livet. Selv ikke elskerinnen som kjente han, for hun kjente han ikke i familiesituasjonen med konen, og for det hun visste kunne han være en familiemann da han var hjemme med kone og barn. Derfor var hun bare en elskerinnen da han døde, og vil for alltid bli elskerinnen hans uansett hvordan du vir og vender på det. Mannen er død, og ingen av oss får noen gang vite om hun ville blitt noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå