Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er gift med en dreven sosialist.

Han er besatt av at SV skal vinne valget, og har klistret runde, hvite merker med en rød S og en grønn V på alle eiendelene våre.

Vår datters moped har en stor SV på fronten, som dekker forhandlerens reklamemerke. Hun har fått SV på ranselen også, med beskjed om at hun ellers må betale skolebøkene selv.

Han har til og med satt SV-merke på bilen vår!

Jeg stemmer Høyre, og min datter ville stemt Unge Høyre hvis hun var gammel nok. Men min mann sier at han setter SV-merker på hva han vil, som han har betalt for.

Hva skal jeg gjøre med slikt? :trist:

Endret av Avon
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Hæ gjør de ikke?

Hun er uansett ikke gammel nok til å stemme på dem :-)

Skrevet

Sett Høyre-klistremerker på dine ting da vel.

Skrevet
Hæ gjør de ikke?

Hun er uansett ikke gammel nok til å stemme på dem :-)

Unge Høyre er jo bare undoms "avdelingen" til høyre...ikke et eget parti...men jeg hadde absolutt ikke akseptert at mannen klistret parti merker på tingene jeg brukte, du må da få ha din egen mening, ellers respekterer han deg absolutt ikke nok.

Skrevet

Som de sier Unge Høyre er ikke eget parti :)

Jeg hadde aldri funnet meg i dette. Jeg og min mann er opptatt av politikk.. men samtidig så er vi på hver sin kant politisk. Vi tok opp dette temaet før vi giftet oss - nemlig å respektere hverandres syn. Vi dytter ikke på den andre vårt syn.

Jeg hadde blitt forbanna hvis min mann gjorde noe sånt.. og å "true" med å ikke betale skolebøker hvis hun stemmer feil blir så feil som det kan få blitt. Sånt liker jeg ikke.

Jeg er selv oppvokst i en Høyre familie.... en meget politisk aktiv familie. Men aldri i verden om pappa eller mamma tvang meg til å stemme - sånt er et personlig valg.

Skrevet

hvordan tvinger han deg da? hva truer han med dersom DU tar vekk klistremerkene fra ting du bruker?

Jeg ville tatt vekk, dersom det plaget meg, og det var ting som var VÅRE!! Det er vel ikke slik at det er han som er kongen som har all makt og du og deres datter er underdannige slaver som må følge hans lov, ellers blir det strenge konsekvenser.

At DERE ikke hjelper datter med skolebøker dersom hun ikke går med sv-merke... Regner med hun er på videregående, da har hun muligheten til å ta opp studielån om dere ikke kan hjelpe henne med skolepenger, det er ikke få studenter som ikke har foreldrene til å hjelpe seg med utdannelse.

Men dersom hun synes det er en grei deal, altså at hun kjører rundt med sv-klistremerke, mens faren (for jeg regner jo da med at det ikke kommer fra DERES penger, kun hans, siden det kun er han som bestemmer) betaler skolegangen hennes om hun gjør det, så er det jo ett valg hun må ta.

Jeg skal vel innrømme at jeg gjerne hadde hatt partiklistremerke fra mammas parti på sekken dersom det hadde betalt skolegangen min... tror jeg, selv om jeg ikke stemmer samme som henne.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Hi, hi. Du m bare prise deg lykkelig over at du i det minste har en fornuftig mann..

Skrevet

Få tak i 40-50 FRP klistremerker og sett de opp over alt. Og da mener jeg OVER ALT. Hadde min samboer prøvd bare å si noe sånt, så skulle han ha fått FRP tatoert i panna!

• Liker 1
Skrevet

Valgresultatet tatt i betraktning kan det vel hende at gunbben har all grunn til å roe det ned ei stund... :ler:

Skrevet
Valgresultatet tatt i betraktning kan det vel hende at gunbben har all grunn til å roe det ned ei stund... :ler:

Trykkfeil... skulle selvsagt være "gubben"...

Gjest høyremann
Skrevet
Hei!

Jeg er gift med en dreven sosialist.

Han er besatt av at SV skal vinne valget, og har klistret runde, hvite merker med en rød S og en grønn V på alle eiendelene våre.

Vår datters moped har en stor SV på fronten, som dekker forhandlerens reklamemerke. Hun har fått SV på ranselen også, med beskjed om at hun ellers må betale skolebøkene selv.

Han har til og med satt SV-merke på bilen vår!

Jeg stemmer Høyre, og min datter ville stemt Unge Høyre hvis hun var gammel nok. Men min mann sier at han setter SV-merker på hva han vil, som han har betalt for.

Hva skal jeg gjøre med slikt? :trist:

Kjære deg, dette kan da umulig komme som en bombe på deg. Det er jo dette sosialister gjør, de drives av å umyndiggjøre andre. Han gjør ikke annet enn det en "god" sosialist gjør og er selv et levende eksempel på hvorfor man ikke skal stemme SV. I etterpåklokskapens navn viser det seg heldigvis at de fleste andre i Norge har skjønt akkurat dette, for maken til valgnederlag har ikke SV hatt på mange år. Heldigvis.

Skrevet

Ting han har betalt for? Men partiet har da for pokker meg mottoet Del godene..

Skrevet

Nå som valget er over, kan du jo ta en sort sprittusj og skrive LOSER på alle SV-klistremerkene i heimen.

Eller kanskje ikke. ;)

Skrevet

Klistret Høyre-merker overalt, og nektet å gi meg før han gjorde det.

Samt forklart min datter at hun ikke kan stemme på Unge Høyre, men partiet Høyre som helhet.

Jeg vet ikke hvor gammel datteren din er, men det er faktisk mulig å melde seg inn i politiske partier før en fyller 18. Har selv drevet på i politikken i noen år, og ville ikke vært disse årene foruten.

Skrevet

Jeg håper du er ironisk nå?

Hvis hun stemmer SV kun for å tilfredsstille mannen sin, kan hun likegodt la være å stemme. Tenk om hele Norge stemte mot egen overbevisning fordi de ble presset til det.

Nei, det er en grunn til at jeg priser meg lykkelig over at barne-og ungdomsskolen er en unnagjort epoke.

Er vel bare å stemme SV det, så er problemet løst :)
Skrevet

En herlig kombinasjon. :fnise:

Tror jeg skal ta kvelden nå, jeg også.

Eller løsningsorientert :ler:

Eller bare trøtt :søvn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...