mamut75 Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Nå har jeg lest ørti tråder om elskere , utroskap , elskerinner og det som værre er . Siden jeg har en oppfatning av at utroskap er relativt utbredt generelt sett i befolkningen og at det egentlig finnes veldig mange gifte menn på vift , så lurer jeg på om den bedratte part har visst om den andre enten pga magefølelelse eller andre ting, eller om det faktisk er noen som greier å skjule utroskap over lengre tid for sin partner ?
Gjest Gjest_Marihøna_* Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Nå har jeg lest ørti tråder om elskere , utroskap , elskerinner og det som værre er . Siden jeg har en oppfatning av at utroskap er relativt utbredt generelt sett i befolkningen og at det egentlig finnes veldig mange gifte menn på vift , så lurer jeg på om den bedratte part har visst om den andre enten pga magefølelelse eller andre ting, eller om det faktisk er noen som greier å skjule utroskap over lengre tid for sin partner ? Interessant spørsmål, lurer jeg også på. Har aldri opplevd å avsløre utroskap eller å ha hatt mistanke om det.
Årets gjøk Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Jeg ville ikke ha klart det tror jeg. Men det finnes nok av de som klarer det. Og enda flere som tror de klarer det..
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg tror mange kommer unna med det. Deres partnere er for naive. Men jeg tror også at en del forsmådde partnere vet veldig godt hva som foregår, men de vil ikke ha det bekreftet. Det er ikke nødvendigvis det at de stikker hodet i sanden og håper at det ubehagelige går vekk, men hvis de ikke "vet" må de heller ikke ta en avgjørelse for hva dette betyr for forholdet. Hvis de vet om den andre så må de ta et oppgjør som innebærer at forholdet kanskje er over eller det kan bli krevd av dem at skal forholdet fortsette så må de akseptere partnerens sidesprang. Det kan være redsel for ensomhet eller muligheten for å klare seg alene som gjør at de ikke "vil vite".
Gjest Chrizzy Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jeg ville nok ikke merket det om det var snakk om bare ei natt Forutenom en gang når jeg drømte at det skjedde, jeg drømte til og med hvor hun dama kom fra, jeg var et helt annet sted og visste ikke at han var på byen en gang, han ble ganske paff når jeg fortalte om drømmen min. I den drømmen var det han som fortalte meg det selv, han var lei seg. I virkeligheten fikk jeg høre det hos en venninne en stund etterpå. Et forhold over tid her hjemme ville jeg nok oppdage/skjønne, om det skulle være et annet sted når han er borte, da tror jeg nok at jeg kanskje ikke hadde skjønt noe..
Gjest JM Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Ville nok ikke merket det. Men håper at om han finner på noe slikt så er han voksen nok til å si det til meg.
Mitsi Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg merket at det var noe galt, men må innrømme at utroskap ikke var det første alternativet på lista mi.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg har hatt magefølelsen, ja. Og flere av mine menn har vært utro. Jeg har også datet menn som så har innrømmet at de egentlig er gift... Og jeg har vært i kortere forhold med gifte menn. Utroskap er nok veldig veldig vanlig.
Nabodama Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Men hvordan har dere fått den magefølelsen av at noe var galt? Var det pga noe så banalt som at partneren begynner å vokte mobilen som om den var en stor skatt? Andre ting?
ToveM Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 hvis det er snakk om engangstilfeller så tror jeg det kan skjules, men et forhold til en annen over lang tid tror jeg vil bli avslørt en eller annen gang
Dalila Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror det er mulig å holde utroskap skjult i lengre tid.
Gjest Chrizzy Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Jeg leste om en undersøkelse, den kom frem til at de som mente at de kunne avsløre løgner/utroskap, var faktisk de som var dårligst til å avsløre det. Merkelig, men det var litt interessant egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #14 Skrevet 9. september 2007 Vennligst gjør rede for grunnen til moderasjonen i dette tilfelle Scorpina!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #15 Skrevet 9. september 2007 Jeg kan personlig bekrefte at det kan foregå i all hemmelighet, over lengre tid, dessverre.... Årsaken til det var nok at jeg hadde født to tette, og var oppslukt av dem, til stadighet trøtt og sliten - og dermed liten/ingen tid til samboer, som dessverre tok et valg om å være utro istedet for å ta problemene opp med meg. Jeg levde i min egen lille verden - og han i sin.... Dette foregikk i sånn ca. 2 år, før jeg fikk høre av en venninne at min samboer og en kollega av han var observert "tett sammen" - jeg trodde ikke på det, for jeg stolte blindt på samboeren min, men jeg spurte han samme kveld om han følte dårlig samvittighet når jeg sa navnet *****, og da så jeg med èn gang at han gjorde det..... Først i ettertid har jeg "sett" tegn på utroskap, som jeg burde ha tenkt over før
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror "naivitet" er mer utbredt enn utroskap! Naive fanges veldig lett i inn i den utroes nett!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #17 Skrevet 9. september 2007 Det varierer sikkert, men at utroskap kan skjules over lang tid har jeg erfaring med selv. I vårt tilfelle tok det mange, mange år før kona oppdaget hva som foregikk. Om det er forkastelig eller umoralsk er en annen diskusjon- men det er uansett ikke umulig å skjule utroskap over lang tid, hvis man er flink til å beherske seg og opptrer med diskresjon. Lurer på hva koner tenker, når mannen ikke vil snakke med dem, ikke vil ha sex med dem, og sist kjøpte blomster for ca 300 år siden. Jeg ville selv tenkt at noe ikke er som det skal være (sier seg selv det, etter årevis på den andre siden!) men som Blondie65 sier så er det nok mange som ikke "vil" vite. Hvis en ikke har konkrete bevis, og ikke egentlig har så lyst til å vite det, så er det sikkert lettere å stikke hodet i sanden.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #18 Skrevet 9. september 2007 Det varierer sikkert, men at utroskap kan skjules over lang tid har jeg erfaring med selv. I vårt tilfelle tok det mange, mange år før kona oppdaget hva som foregikk. Om det er forkastelig eller umoralsk er en annen diskusjon- men det er uansett ikke umulig å skjule utroskap over lang tid, hvis man er flink til å beherske seg og opptrer med diskresjon. Lurer på hva koner tenker, når mannen ikke vil snakke med dem, ikke vil ha sex med dem, og sist kjøpte blomster for ca 300 år siden. Jeg ville selv tenkt at noe ikke er som det skal være (sier seg selv det, etter årevis på den andre siden!) men som Blondie65 sier så er det nok mange som ikke "vil" vite. Hvis en ikke har konkrete bevis, og ikke egentlig har så lyst til å vite det, så er det sikkert lettere å stikke hodet i sanden. Lurer på hva menn tenker, når de tar det valget å være utro, istedet for å ta opp sine problemer med den de lever sammen med - det er vel å stikke hodet i sanden, det også, vil jeg påstå!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #19 Skrevet 9. september 2007 Lurer på hva koner tenker, når mannen ikke vil snakke med dem, ikke vil ha sex med dem, og sist kjøpte blomster for ca 300 år siden. Og jeg lurer på hva i himmelens navn mannen fremdeles vil holde på den konen for?????????? For eget vedkommende merket jeg det etter ca en mnd. Han ble taus, fjern, og det var veldig lett og se at han slet med noe. Jeg måtte likevel oppdage det før han innrømmet det. Når det gjelder sexen merket jeg ingenting på det området, og vi hadde sex ganske ofte.
mamut75 Skrevet 9. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 9. september 2007 Hva er tegn på at noen er utro? Jeg ville kanskje blitt mistenksom mot endringer som ikke hadde noen bestemt grunn . Har hørt om menn som plutselig blir mye mere opptatt av utseende sitt enn før , kjøper mye nytt tøy , tar solarium og begynner å trene etc . Har hørt begge deler i forhold til å ville ha sex med partner . Noen andre som har ideer ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå