Gå til innhold

Stylingkrem

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve en styling krem, de jeg har hørt om er After party fra Tigi .....er det pleiestoffer i denne?

Hva meg Potion 9 fra sebastian, er den noe bra?

Andre tips?

Jeg har halvlangt babymykt hår med fall i, kan god tenke meg å få frem mer fall i håret.

Skrevet
Jeg har lyst til å prøve en styling krem, de jeg har hørt om er After party fra Tigi .....er det pleiestoffer i denne?

Hva meg Potion 9 fra sebastian, er den noe bra?

Andre tips?

Jeg har halvlangt babymykt hår med fall i, kan god tenke meg å få frem mer fall i håret.

Jeg har akkurat samme hårtype som deg, og jeg bruker Tigi Small Talk. Perfekt til å klemme fram krøller og fall. :)

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Har dere flere forslag eller erfaringer med de overnevnte produktene?

Skrevet

Potion 9 har vel ingen styling-egenskaper? Den heller vel mer mot en slags leave- in kur.

Jeg bruker Sebatsian volumskum, men det er kanskje ikke helt det du er ute etter? Skummet lukter nydelig koksaktig og gir fin fylde og volum - særlig ved bruk av føner.

Gjest Deception
Skrevet

Potion 9 gir ikke noe særlig hold, hvis du er ute etter det. Dessuten kan den ha en tendens til å tynge ned hår som er litt tynt og fint.

Hvis du vil ha både pleie og litt struktur, har Kerastase flere produkter i Nutritive-serien som ikke er så dum, blant annet pleiende skum og leave-in krem.

Skrevet
Jeg har akkurat samme hårtype som deg, og jeg bruker Tigi Small Talk. Perfekt til å klemme fram krøller og fall. :)

Tynger denne ned håret? Vil den også passe for langt, slett hår med fine hårstrå? Jeg har lyst på et produkt som gir holdbart volum (og kanskje lure frem litt fall) uten å gjøre det stivt og ekkelt :).

Skrevet
Tynger denne ned håret? Vil den også passe for langt, slett hår med fine hårstrå? Jeg har lyst på et produkt som gir holdbart volum (og kanskje lure frem litt fall) uten å gjøre det stivt og ekkelt :).

Hvis du bruker den i halvtørket hår og deretter føner det, så tynger den ikke i det hele tatt, men gir bra volum og mye fall. Pleier uansett å dæsje på litt hårspray til slutt slik at jeg er sikker på at det holder seg.

Gjest Deception
Skrevet

(1) Den er seig, og ikke noe for langt, glatt hår med tynne hårstrå

(2) Den lukter sterkt av frukt

(3) Den legger igjen et hvitt belegg i håret, altså ikke noe særlig for mørkt hår.

Jeg vil heller anbefale skummet i Body Double-serien til Sebastian, det som heter Thickefy styler. Dette gjør håret litt seigt og lettere å style, i hvertfall hvis du bruker det i moderate mengder.

Skrevet
(1) Den er seig, og ikke noe for langt, glatt hår med tynne hårstrå

(2) Den lukter sterkt av frukt

(3) Den legger igjen et hvitt belegg i håret, altså ikke noe særlig for mørkt hår.

Jeg vil heller anbefale skummet i Body Double-serien til Sebastian, det som heter Thickefy styler. Dette gjør håret litt seigt og lettere å style, i hvertfall hvis du bruker det i moderate mengder.

Takk for svar. Neppe noe produkt for meg dette (mørkt hår, liker ikke fruktlukt, hater seige produkter).

Har ikke prøvd det skummet du nevner, men bruker shampo i samme serie når jeg vil ha litt volum. Får se om jeg tester skummet en gang ;).

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Hvilket produkt er det du ommtaler Deception?

Skrevet
Hvis du bruker den i halvtørket hår og deretter føner det, så tynger den ikke i det hele tatt, men gir bra volum og mye fall. Pleier uansett å dæsje på litt hårspray til slutt slik at jeg er sikker på at det holder seg.

Jeg så ikke ditt innlegg, Kylling, men siden den legger igjen hvitt belegg i mørkt hår står jeg over ;). Takk for svar, uansett :).

Skrevet (endret)

Jeg syns det beste for å få frem fall er enten en litt tørr hårspray, f.eks den fra High Hair, eller et skum fra Kerastase for krøllete hår. Husker ikke hva det het (elasto curl?), men det er en orange pumpeflaske med flytende væske som blir til skum når du pumper.

Edit: Glemte å tilføye at jeg bruker sprayen i tørt hår, og klemmer håret sammen med fingrene, og det skummet i fuktig hår. Klemmer litt da og.

Endret av Umuriel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...