Branna Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg har funnet ut at jeg har et stort problem med slepet på kjolen min: jeg er rett og slett for liten for det! Det jeg mener, er at når jeg har det på armen slik man skal, så er det fremdeles for langt slik at jeg kommer til å tråkke på det når vi danser, eller at andre tråkker på det. Dette vil ikke stoffet tåle, for det er chiffon, og jeg er både redd for å snuble, og for at kjolen skal bli ødelagt... Jeg kan heller ikke sy på en hempe bak slik at jeg får hektet opp slepet, for jeg har ikke mulighet til å dra til sydame/brudesalongen før bryllupet. Noen som har gode forslag til hva jeg kan gjøre?
Gjest nextlife Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Har du ikke en sykyndig person i nærheten? Dessuten, hvis det bare er å sy ei hempe på, prøv selv? "Nød lærer nagen kvinde att spinde" Eller rett å slett gå å bank på dørene i nabolaget, vis at deu er en fortvilt brud, sikkert noen som kan hjelpe Lykke til!
Branna Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Har du ikke en sykyndig person i nærheten? Dessuten, hvis det bare er å sy ei hempe på, prøv selv? "Nød lærer nagen kvinde att spinde" Eller rett å slett gå å bank på dørene i nabolaget, vis at deu er en fortvilt brud, sikkert noen som kan hjelpe Lykke til! Takk for svar Forloveren min og jeg fant heldigvis en løsning i går kveld etter at jeg hadde postet denne tråden. Kjolen min består av flere lag, to med tykkere, kraftigere stoff, og et med chiffon ytterst. Det vi kommer til å gjøre, er at vi fester opp det tykkere slepet med sikkerhetsnåler skjult under toppen (kjolen er todelt) etter fotograferingen, og så samler jeg chiffonen, som er litt lettere å håndtere, over armen. Så da ordnet det seg heldigvis!
Gjest nextlife Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 (endret) Se der, det ordner seg for snille piker (gifter oss samme dag du og jeg :rødme: ) Endret 9. september 2007 av nextlife
Gjest Linn24 Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Bruk en tykk sikkerhetsnål. Det anbefaler de i brudesalonger i danmark iallefall. Anbefaler det framfor å ha slepet hengende over armen hele tiden oxo.
Branna Skrevet 12. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2007 Bruk en tykk sikkerhetsnål. Det anbefaler de i brudesalonger i danmark iallefall. Anbefaler det framfor å ha slepet hengende over armen hele tiden oxo. Ja, jeg tenkte å gjøre det med det tyngre stoffet, i alle fall. Chiffonen tar jeg over armen... risikerer ikke å rive hull i det skjøre stoffet. Men nå åpnet det seg en mulighet for å dra innom brudesalongen likevel på lørdag, så jeg skal se hva de foreslår, eventuelt hvordan jeg skal gjøre det så det ser penest ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå