Gå til innhold

Leie bil i "vanlig" bilforretning...?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med å finne bil å kjøre med. Eneste alternativet i nærheten av der vi skal gifte oss er limosin, og æsj, det skal jeg i hvert fall ikke ha. MEN så tenkte vi: Går det an å leie en stilig bil i en vanlig bilforretning?? Det er ikke så viktig at det følger med sjåfør, for det kan en av søsknene våre være.

Og er det noen som vet hvor mye det evt. koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kontakte foreninger for bilentusiaster i området der du holder til? Det står mange veteranbiler/entusiastbiler rundt omkring i garasjer - selv om eierne ikke reklamerer for f.eks. bryllupskjøring. Mange av dem vil bare bli stolte av å få vise frem bilene sine. Vi betaler 1500 kroner for skyss i en nydelig restaurert veteranbil fra 1936, og det er privatpersoner som eier den og tjener litt penger på si ved å kjøre brudepar.

10. mai 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det ikke er noen akkurat i nærheten der jeg skal gifte meg. Synes det blir litt for dyrt å måtte leie noen som kommer langveisfra (bensinpenger tur/retur...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolcevita

Hva med hest og kjerre? Finnes det noen i nærheten som har det? Veldig romantisk, og lett å pynte vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Vet ikke om bilforretningene leier ut biler, men kan dere ikke sjekke på de aktuelle forretningene da? Enkleste måten å finne det ut på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tysk brud

Hei

da er vi heldig. Naboen har en 1935 Ford og han gleder seg til å kjøre oss. Han vil bare ha ei bilde som betaling.

mvh

tysk brud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det er et bilutleie her i nærheten, så vi prøver nok der.

Hest og kjerre er ikke helt "oss". Orker ikke å stinke hest på bryllupsdagen........ :sjarmor: Sikkert et kjempebra alternativ for noen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en telefon fra min forlovers mann her om dagen. Han hadde ordnet transport for meg og oss på Dagen! Han har tidligere satt oss i kontakt med noen bekjente (som kjører både drosje, limo og buss), men nå skulle han visst selv kjøre oss.

Han hadde fått låne en Chrysler LaBong (eller noe sånt) fra begynnelsen av 90-tallet. Burgunder tror jeg - og selvfølgelig cab .

:lol:

Hva har man ikke venner og bekjente til?

PS: Et vennepar av oss som giftet seg i fjor leide bil og brudgommen kjørte. Det er noe jeg IKKE kunne tenke meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup vi var i kjørte brudeparet avgårde i en semitrailer dekorert med bilder fra folkeeventyr - og med oljetønner bak... Brudgommen kjørte selv. Det var veldig originalt og kjempestilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om bilforretningene leier ut bil, men hva med å ta kontakt med Avis, Europcar, Hertz eller noe sånt, å leie en litt fin bil!!! Det er ikke så dyrt, men elegant nok...

Vi hadde planer om det, helt til min forlovers foreldre tilbød oss å bruke deres bil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Et vennepar av oss som giftet seg i fjor leide bil og brudgommen kjørte. Det er noe jeg IKKE kunne tenke meg!

Vi skal få en annen til å kjøre oss, altså... :wink: Og vi tar ikke hvilken som helst bil heller; da kan vi jo like godt ta vår egen bil.........

Vi får se. Intet er avgjort før vi har vært på "bilutleia" og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...