Gå til innhold

Dama vil ikke ha sex

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert gutt 26
Skrevet

Hei,

Jeg har vært i et forhold i snart 2 år. I starten så hadde vi det veldig fint, med alt det forelskelsen fører til.

Men det siste året har ting begynt å forandre seg litt.

Vi har sjeldent sex (maks 1 gang i mnd), men ellers så er forholdet veldig bra. Vi finner på ting sammen som reiser, kino, fester, venner etc. Men når det kommer til sex er det full stopp.

Har prøvd diverse ting for å forsøke å øke lysten hos henne, men får ingen resultat. (Alt fra reiser til romantiske middager).

Nå har hun samtidig begynt å snakke om at hun ønsker barn. Da fortalte jeg henne at jeg ikke ønsker å ha sex kun for å få barn. Synes det er viktig med et normalt/bedre sexliv før man forsøker på dette. Dette var det selvfølgelig null forståelse for.

Jeg kan ikke huske sist jeg prøvde å ha sex med henne og at hun svarte ja. Alltid når vi har sex er det hun som bestemmer.

Når vi snakker om dette forteller hun bare at hun ikke har lyst i dag, men vi kan gjøre det i morgen i stedet (noe det selvfølgelig ikke blir noe av) Hun forteller at hun blir sår etter sex og dermed ikke har lyst.

Vi har prøvd med glidekrem men hun vil alikevell ikke.

Samtidig har hun vært å sjekket dette hos legen i forbindelse med en rutinekontroll som er vanlig hos damer, men det er ingen ting galt.

Personlig så synes jeg at sex i et forhold er viktig og kanskje avgjørende for at forholdet skal fungere i det lange løp.

Noen som er i en lignende situasjon eller har vært i det og kan gi meg noen råd/tips? (alle tips mottas med takk :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

1 gang i måneden har da mer en nok. Ser ikke problemet

Skrevet
1 gang i måneden har da mer en nok. Ser ikke problemet

Mulig du mente det ironisk. Men jeg er faktisk seriøst enig.

En gang i måneden er ikke uvanlig i et slitt parforhold...

Skrevet
Nå har hun samtidig begynt å snakke om at hun ønsker barn. Da fortalte jeg henne at jeg ikke ønsker å ha sex kun for å få barn. Synes det er viktig med et normalt/bedre sexliv før man forsøker på dette. Dette var det selvfølgelig null forståelse for.

Dette tror jeg du har helt rett i!

Gjest hum... :)
Skrevet

I artikkelen under er noen årsaker til redusert sexlyst tatt opp. Kan dere ikke se på den i fellesskap, og finne ut hvorfor hun ikke har lyst? http://www.raringen.no/article/00114.shtml

Jeg husker at jeg ikke hadde lyst på sex med eksen, fordi jeg ikke fikk noe ut av det. Han var rett og slett for hardhent, klønete og...dårlig i senga. Med min nåværende har vi sex nesten hver dag, selv om vi har vært sammen lenger enn med eksen. Men synes du har rett i at sexlivet bør være i orden før man begynner å tenke på barn!

Skrevet

Jeg vil ha sex ;9 hehe

Jeg har det samme problemet med gubben, og jeg

kommer INGEN vei.

Han sier han ikke har behov og alt det...Hmmm merkelig det der.

Lykke til;)

Skrevet

Jeg kan godt forstå du er frustrert! Jeg hadde en kjæreste en gang, som hadde mye mindre behov for sex enn meg, og vi er ikke sammen i dag pga nettopp det. Og det er jo kun deg som kan bestemme hvor viktig sex er for deg i ett forhold.

Det kan jo være mange grunner til at hun ikke vil ha sex. Hvis hun er ærlig når hun sier hun ikke har lyst, eller behov for sex, så må du jo gjøre opp med deg selv om det er noe du kan leve med. Noen mennesker er bare ikke ment for hverandre i sengen! Med min X måtte jeg klare meg med kjedelig esx, en gang i uka. Jeg prøvde å leve med det, men måtte innse at sexen er det viktigste for meg. Jeg flyttet ut, og fant min nåværende kjæreste. Hele vårt forhold er bygget opp på sex. Det startet med god sex, som utviklet seg til noe mere. I dag har vi det fantastisk sammen. Jeg vet at jeg gjorde det riktige når jeg valgte å gå fra X pga for dårlig sex liv. Det var den rette avgjørelse for MEG. Du må selv finne ut om det betyr så mye for deg at du vil gå fra henne.

En annen ting du skal tenke på, er om hun har det godt i senga. Hvis hun kjeder seg, eller føler at hun må gjøre all jobbinga, så kanskje hun rett og slett ikke gidder... Kanskje du skal prøve å gi henne masse kos, uten å forlange noe igjen? Hvis hun nyter det, og elsker deg, så vil hun garantert gi deg masse tilbake etter noen ganger!

Tenk også på om det kan være noe ved lukten eller smaken av deg som hun ikke liker. Det er ikke mange som tør fortelle det til kjæresten hvis de ikke "smaker godt". Man kan faktisk smake og lukte ganske fælt her og der, hvis de har drukket mye øl/sprit eller spist hvitløk, karry o.l. eller røyker. Så en ide er å sjekke om du lukter av sure sokker der nede, for så ligger forklaringa der. Hvis det ikke er det så kan du jo bare utelukke at det har noe med deg å gjøre.

Hvis hun har et fysisk problem nedentil, som ikke hjelpes av glidemiddel, så burde hun komme seg til lege. Man skal ikke være sår nedentil etter sex, og hvertfall ikke hvis dere bruker glidekrem.

Dette er hvertfall mine tanker og råd, sorry hvis det ble litt langt og rotete :)

Skrevet

Hun sier hun blir sår etter sex. Kanskje er det bare en vikarierende unnskyldning, men det kan også være sant. Og hvis det er det, så kan det være at det er et kjempeproblem for henne, og det er noe som må sjekkes ut. Sårhet og smerter (kanskje til og med STORE smerter) øker ikke akkurat sexlysten; det kan jeg skrive under på!

Det finnes mange hudsykdommer og andre underlivssykdommer som sjelden oppdages ved en vanlig rutinekontroll, rett og slett fordi det sjelden blir sett etter det. Og noen ganger er det hovedsakelig hudlegenes område, ikke gynekologenes.

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Mulig du mente det ironisk. Men jeg er faktisk seriøst enig.

En gang i måneden er ikke uvanlig i et slitt parforhold...

nei det er alvorlig ment

Skrevet

Er vel her du skal gå litt dypere. "hvordan har du det?" er alltid en grunn for at sexen forsvinner. kommunikasjon er veldig viktig.

Skrevet
Hun sier hun blir sår etter sex.

I såfall bør hun vel vente med å presse en hel unge ut av vaginaen! :ler:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Du skriver om hennes lystproblem, men ingenting om hvordan du tar initiativ til sex, om kos og erotikk i hverdagen (på hver deres initiativ), eller hvordan sexen fungerer når dere har den.

Sårhet er en unnskyldning i denne sammenhengen. Det kan godt hende at hun har dette problemet, men hadde det andre fungert, ville hun ha omgått dette med å prøve hyppigere sex, ha gjensidig munnsex, onanere hverandre osv.

Hovedproblemet ligger et annet sted.

Er livet hennes veldig stresset?

Er hun fortsatt forelsket i deg?

Hun kan ha et veldig lavt sexbehov, noen har det naturlig. Men det er ikke bra at hun ikke kommer deg i møte for å finne løsninger. Man skal ikke bare prøve å forbigå i stillhet at den andre har seksuelle savn.

Sier hun fritt fra om hvordan hun vil ha sexen, eller kan det være at hun bare tilpasser seg deg, og at hun ikke egentlig får stort utbytte av sexen deres, men hun får seg ikke til å kommunisere dette?

Mitt råd er å tenke at intimiteten ikke fungerer mellom dere, og prøve å nullstille og bygge det opp på nytt. Da er det ikke en middag som skal til, men å oppdage hverandre igjen tenningsmessig og seksuelt.

Jeg ville ikke selv ønske å leve med en som knapt ville ha sex med meg. Det hadde vært å tape en dimensjon i livet. Får dere ikke dette til, hadde jeg gått i din situasjon.

Skrevet

Du skriver at du har prøvd reiser og romantiske middager for å øke sexlysten hennes. Det er jo koselige ting det, men har du prøvd mer direkte? For eksempel: Dytte henne lett mot veggen, holde armene hennes fast og kysse henne grundig? Holde haken hennes med pekefingeren, men du lett stryker henne over fjeset og ser henne inn i øynene? Kysse henne lett på nakken og holde henne på rompa samtidig, og så gå din vei? Bøye deg intill henne, lukte på håret hennes i naken og si at hun lukter godt?

Slike ting. :sjarmor:

Skrevet
Sårhet er en unnskyldning i denne sammenhengen. Det kan godt hende at hun har dette problemet, men hadde det andre fungert, ville hun ha omgått dette med å prøve hyppigere sex, ha gjensidig munnsex, onanere hverandre osv.

Hovedproblemet ligger et annet sted.

Jeg vil bare protestere litt her. Skikkelig sårhet og hudproblemer i underlivet er ikke noe som plutselig oppstår kun ved samleie. Dette kan være veldig plagsomt ved alle typer berøring - og kåthet/våthet i seg selv kan være smertefullt.

Så det kan fortsatt godt være der hovedproblemet ligger. Det vet bare hun.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg vil bare protestere litt her. Skikkelig sårhet og hudproblemer i underlivet er ikke noe som plutselig oppstår kun ved samleie. Dette kan være veldig plagsomt ved alle typer berøring - og kåthet/våthet i seg selv kan være smertefullt.

Så det kan fortsatt godt være der hovedproblemet ligger. Det vet bare hun.

Hvis underlivet hennes er et krater av eksem, kan jeg være enig i at hun kanskje ikke vil digge å bli berørt. Men det ville trolig ha kommet fram i lyset til nå, hun ville ha oppsøkt hudleger og prøvd ut behandlinger osv, og hun har fortsatt muligheten til å berøre ham om hun skulle være interessert i noen intimitet.

Skrevet

Om sexen ts og kjæresten har er ubeskrivelig bra for begge to, så er det jo litt rart at hun plutselig mister sexlysten. Men alt er jo mulig...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Om sexen ts og kjæresten har er ubeskrivelig bra for begge to, så er det jo litt rart at hun plutselig mister sexlysten. Men alt er jo mulig...

Sex som har vært ubeskrivelig bra blir ikke ubeskrivelig bra om man forsøker å gjenta de samme handlingene, men der den ene greier ikke å være kåt.

Skrevet
Sex som har vært ubeskrivelig bra blir ikke ubeskrivelig bra om man forsøker å gjenta de samme handlingene, men der den ene greier ikke å være kåt.

Det er det jeg mener. Hun synes nok neppe at sex er fantastisk om lysten er så lav. Da kan det jo være et poeng for hovedinnlegger å finne ut hvorfor. Dialog.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg kan også bli sår om typen bruker kjempelang tid og jeg er kommet for lenge siden!

Så om du bruker veldig lang tid på å komme kan det også være en av årsakene til at hun ikke gidder når det tar så lang tid og hun blir sår

Skrevet
Hvis underlivet hennes er et krater av eksem, kan jeg være enig i at hun kanskje ikke vil digge å bli berørt. Men det ville trolig ha kommet fram i lyset til nå, hun ville ha oppsøkt hudleger og prøvd ut behandlinger osv, og hun har fortsatt muligheten til å berøre ham om hun skulle være interessert i noen intimitet.

Ikke alle hudsykdommer er synlige med det blotte øye, men de kan være svært smertefulle likevel (f.eks. lichen sclerosus). Sykdommer som f.eks. vestibulitt er heller ikke lette å få diagnostisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...