Gå til innhold

Valrhona sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere sjokoladeelskere enn meg her inne som har oppdaget hvor fantastiske Valrhonas sjokolader er? :) De finnes i flere varianter, men selv har jeg foreløbig bare smakt Caraibe (66% kakao) og Manjari (64% kakao med en anelse smak av røde bær).

Har dere smakt disse sjokoladene, og hvem syntes i så fall dere var best?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

JAAAAAA :D

Elsker sjokolade og Varhona er kjempegodt. En deilig sjokoladekake med mørk valhrona er absolutt himmelsk. Spesielt hvis du lager en som er litt flytende i midten. Og utrolig deilig som sjokolademousse! Smaksatt med appelsinjuice, likør, konjakk eller Whisky.

Valrhona er min absolutt favorittbakesjokolade :) God og spise også da :) Men faktisk ikke så god til glasur siden den faktisk kan være litt bitter.

Skrevet

Hyggelig å høre at det er flere som deler min begeistring! :hoppe: Bare så synd at Valrhona er såpass dyr og ikke særlig tilgjengelig. Glad jeg bor i Oslo, jeg!

En deilig sjokoladekake med mørk valhrona er absolutt himmelsk. Spesielt hvis du lager en som er litt flytende i midten. Og utrolig deilig som sjokolademousse! Smaksatt med appelsinjuice' date=' likør, konjakk eller Whisky.[/quote']

Mmmm... hørtes deilig ut! Har du noen gode Valrhona-oppskrifter kanskje? :wink: På restauranter har jeg iblant fått skikkelige massive, saftige sjokoladekaker som jeg har en sterk mistanke om at er laget av Valrhona. Kokker er jo kjent for å forgude denne sjokoladen. Jeg er på jakt etter oppskrift på en slik massiv kaloribombe av en sjokoladekake! Eller mousse for den saks skyld.

Gjest gjest1
Skrevet

Har en oppskrift på en fransk sjokoladekake som er bløt i midten.Kjempegod. Har ikke oppskriften her, men kan jo prøve å huske å ta den med i løpet av uka :) Ellers kan du faktisk erstatte vanlig kokesjokolade med varhona i de fleste oppskriftene. Hjemmelaget sjokolademousse med valrohna er jo nyyydelig :D

Skrevet
Har ikke oppskriften her' date=' men kan jo prøve å huske å ta den med i løpet av uka :) [/quote']

Jeg gleder meg allerede! Er nemlig på jakt etter den ultimate sjokoladekakeoppskriften, og da er det ikke til å komme bort fra at Valrhona må inngå i den!

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt denne sjokoladen andre steder enn i Oslo?

Gjest Anonymous
Skrevet

De har den på Neptuns lille kjøkken i Bergen,men tror nok alle delikatesseforretninger som fører sjokolade har den.

Skrevet
Noen som vet hvor man får kjøpt denne sjokoladen andre steder enn i Oslo?

I Oslo får man stort sett bare tak i Valrhona i litt ekslusive delikatesseforretninger, så dersom du skal få tak i denne ellers i landet vil jeg tro at du også utenfor Oslo må oppsøke liknende butikker. Jeg har også sett Valrhona i en kaffebutikk, så det er kanskje også en mulighet.

• 4 år senere...
Gjest Martine Oterhals
Skrevet
Er det flere sjokoladeelskere enn meg her inne som har oppdaget hvor fantastiske Valrhonas sjokolader er? :) De finnes i flere varianter, men selv har jeg foreløbig bare smakt Caraibe (66% kakao) og Manjari (64% kakao med en anelse smak av røde bær).

Har dere smakt disse sjokoladene, og hvem syntes i så fall dere var best?

Hmm, ja Valhronas er en ok sjokolade, men hvis du har lyst å smake noe som faktisk er ekslusivt og ekte sjokolade anbefaler jeg på det sterkeste at du tester ut Venchi! Mener at jeg aldri før har smakt ekte sjokolade, før etter jeg smakte Venchi! =)

m.v.h Martine!

Skrevet

jeg er også stor fan av Valhrona! Kokkene på gamlejobben min lagde såååå nydelig kake til meg av den! men etter at jeg sluttet der, blir det lite Valrhona på meg :-( Må nok kjøpe med meg ltt når jeg er i Oslo!

Gjest Elfrida
Skrevet

Her kom det jammen opp en gammel tråd....igjen.

Men siden vi er inne på Valrhona så må jeg få anbefale kakaopulveret deres, det blir en knallgod varm kakao av det - og med en dæsj cognac oppi har man en skikkelig sjelevarmer på en kald høstkveld.

Også må jeg advare mot Valrhona melkesjokolade - den er altfor god så alt blir spist opp før man vet ordet av det.

Martine - å påstå at Valrhona ikke er ekte sjokolade - ja da er du på bærtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...