~Mocca~ Skrevet 7. september 2007 #1 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg har begynt å rote sånn med norsk rettskriving. Jeg sliter med staving, putter bokstavene feil og dobble konsonanter klarer jeg rett og slett ikke lengre. Er det virkelig sånn at ti år etter at jeg er ferdig med skolegang så bare forsvinner det? Finnes det norskkurs for nordmenn som sliter? Føler til tider at jeg har fått dysileksi, men det kan jo da bare ikke dukke opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. september 2007 #2 Del Skrevet 8. september 2007 Nei, jeg tror ikke det forsvinner, men jeg tror at en god måte å vedlikeholde språket på er å lese mye. Dessuten er det lurt (selv om det tar tid) å slå opp ord man er usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. september 2007 #3 Del Skrevet 9. september 2007 Dessuten er det lurt (selv om det tar tid) å slå opp ord man er usikker på. Hvis du har data m/internett tilgjengelig, trenger det jo ikke ta så lang tid å slå opp heller. Bare gå inn på: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 9. september 2007 #4 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Språkrådet har en oversikt over noen rettskrivingsregler. Gå inn på Råd om språk, og se under Skriveregler og grammatikk. Lykke til! Endret 9. september 2007 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2007 Takk for tips! Men hva skal jeg gjøre med ordene som jeg stokker feil, hopper over bokstaver osv?.. Jeg blir sprø av meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. september 2007 #6 Del Skrevet 9. september 2007 Takk for tips! Men hva skal jeg gjøre med ordene som jeg stokker feil, hopper over bokstaver osv?.. Jeg blir sprø av meg selv. Kanskje ta det litt mer med ro når du skriver og bruke rettskrivingsprogrammer på pc. Da får du se om det er noen spesielle ord du sliter med, og du kan dermed "fokusere" på de du faktisk skriver feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mocca~ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 9. september 2007 Det er egentlig mest når jeg skriver på jobb.. Enten på tavle eller på blokk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå