Gå til innhold

varm, kald, varm, kald...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt veldig med å regulere varmen i kroppen de siste to ukene. Forrige uke var jeg forkjøla så jeg antok at det var feber som gjorde at jeg stadig skiftet mellom å fryse og svette. Men denne uka har jeg vært frisk (bortsett fra en liten hjernerystelse). Nå begynner jeg riktignok å bli forkjølet igjen...

Men er det normalt at man skifter mellom varm og kald hele tiden i perioder? Jeg tenkte kanskje det har noe med høsten og gjøre. Det er jo kaldere i lufta :klø:

Jeg kler på meg, svetter, kler av meg, fryser osv osv osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er jeg og om dagen.. Synes det er ganske ubehagelig, for jeg svetter egentlig overhodet ikke til vanlig, så det er uvant for meg å bli svett.. Våkner mye på natten og er gjennomvåt også, dyna og putene også. Hater det..

Temperaturen ute er jo ganske ustabil om dagen, kanskje det har med det å gjøre?

Ellers så er man vel strengt tatt ikke frisk når man har hjernerystelse!! :overrasket::fnise:

Skrevet

:ler: Joda frisk sånn bortsett fra et surrende hodet ;)

Hmm jeg er ikke like ille som deg heldigvis. Føler meg normal om natten for jeg sover godt. Men på dagtid, og spesielt på ettermiddagen og kvelden er det helt håpløst.

Skrevet

Jeg må bare legge til at jeg er altfor ung til å være i overgangsalderen ;)

Skrevet

:legrine: Det er jeg også!! :ler:

Hvis jeg hadde hatt hjernerystelse og hatt sånne temperaturendringer, tror jeg at jeg ville tatt en telefon til legen for å være på den sikre siden!

... Eller.. det er egentlig ikke sant, for jeg hater å ringe til legen, men i en ideel verden, ville jeg gjort det! :ler:

Skrevet
:legrine: Det er jeg også!! :ler:

Hvis jeg hadde hatt hjernerystelse og hatt sånne temperaturendringer, tror jeg at jeg ville tatt en telefon til legen for å være på den sikre siden!

... Eller.. det er egentlig ikke sant, for jeg hater å ringe til legen, men i en ideel verden, ville jeg gjort det! :ler:

Nettopp ;)

Men jeg begynte jo med temeratursvingningene før jeg slo hodet...

Skrevet
Jeg har slitt veldig med å regulere varmen i kroppen de siste to ukene. Forrige uke var jeg forkjøla så jeg antok at det var feber som gjorde at jeg stadig skiftet mellom å fryse og svette. Men denne uka har jeg vært frisk (bortsett fra en liten hjernerystelse). Nå begynner jeg riktignok å bli forkjølet igjen...

Men er det normalt at man skifter mellom varm og kald hele tiden i perioder? Jeg tenkte kanskje det har noe med høsten og gjøre. Det er jo kaldere i lufta :klø:

Jeg kler på meg, svetter, kler av meg, fryser osv osv osv

Problemer med inmmunforsvaret, fra infeksjon til leukemi. Så jeg ville absolutt tatt turen til legen.

Evnt hormon forstyrrelser, må fortsatt gå til legen

Skrevet

Det hørtes da voldsomt drastisk ut for å ha vært syk litt av og på i to uker.....

Jeg er aldri syk ellers. Har bare veldig lavt jernlager.

Skrevet
Jeg må bare legge til at jeg er altfor ung til å være i overgangsalderen ;)

Fanken, jeg tenkte jeg skulle stille den diagnosen.

Nei, fra spøk til alvor, når man er forkjølet kan det godt skje det du beskriver. Jeg har også hatt det slik og det er slitsomt. Jeg kler meg som det skulle vært minus 20 grader ute og så plutselig sitter jeg der med svett panne og røde kinn. Puh...

Skrevet

Ja jeg tenkte egentlig mest på det, men jeg har ikke vært forkjøla den siste uka :klø:

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Hm, jeg synes du skrev at du hadde blitt forkjølet, jeg. Serru...

Da er alternativet overgangsalderen likevel da.

Skrevet

:ler:

Ja da får vi si at det er det. Da kan jeg kanskje kaste p-pillene og tampongene da?

Skrevet
Hm, jeg synes du skrev at du hadde blitt forkjølet, jeg. Serru...

Jeg var forrige uke, var frisk (med hjernerystelse) denne uka, og nå har forkjølelsen kommet tilbake.

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet
Ikke tampongene, de kan du bruke som sov i ro hvis naboen bråker for mye.

:idesmil:

Skrevet

Du sier du har hjernerystelse? Temperaturen reguleres i hjernen, kanskje det har noe med saken å gjøre?

Forkjølelse kan sitte lengre i kroppen enn du tror. Feber er kroppens måte å bekjempe dette. Du kan jo måle kroppstemperaturen din ved jevne mellomrom. Så vet du om den stiger og synker, eller om det er bare du som føler deg varm/kald

Skrevet (endret)
Du sier du har hjernerystelse? Temperaturen reguleres i hjernen, kanskje det har noe med saken å gjøre?

Forkjølelse kan sitte lengre i kroppen enn du tror. Feber er kroppens måte å bekjempe dette. Du kan jo måle kroppstemperaturen din ved jevne mellomrom. Så vet du om den stiger og synker, eller om det er bare du som føler deg varm/kald

hmm du er kanskje inne på noe. Det kan være at forkjølelsen aldri forsvant helt... Og så kan sikkert hjernerystelsen ha en finger med i spillet.

Jeg får se hvordan det blir i løpet av helga. Er jeg fremdeles syk på mandag må jeg uansett til legen for å få sykemelding.

Endret av Vampyra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...