Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har dått tilbakemelding på at mineralsminke ( foundation) gir dårlig resutat på tørr hud..( det blir flakete og dårlig resultat). Men gjelder dette alle merker? eller er det noen som passer for tørr hud også.. Vil så gjerne prøve...D:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis merket, men forarbeidet, som utgjør forskjellen. Med mineralfoundation er det ekstra viktig at du er nøye med peeling, og bruker en rikere/fetere krem. Mineralfoundation kan nemlig ha en tendens til å funke som et trekkpapir, og trekke fuktigheten ut av huden.

Utover det ville jeg holdt meg borte fra de matteste variantene, som får tørr hud til å se sliten og "flat" ut.

Selv har jeg tørr hud, og er fornøyd med både ID og GloMinerals.

Skrevet

jeg har tørr hud og hadde en lei tendens til å flasse i ansiktet før jeg begynte med mineralsminke. er helt kvitt det problemet nå.

pleier å påføre selv om fuktighetskremen min ikke har trukket helt inn. så lenge jeg er nøye på å blande så blir det jevnt og fint. sprayer over med vann etterpå slik at jeg får en mindre pudret finish. bruker forøvrig everydayminerals og lilylolo

Skrevet

Everyday Minerals har en formel som visstnok skal være beregnet på tørr hud...

Skrevet

Jeg har tørr hud og bruker Pure Lux, aldri vært noe problem. Men er selvfølgelig nøye med å smøre meg med fuktighetskrem en stund før jeg påfører makeup. Jeg hadde store problemer med flytende foundation, det så fryktelig ut på min tørre hud og jeg måtte blande fuktighetskrem inn i foundationen for i det hele tatt å kunne bruke det. Siden jeg gikk over til mineralsminke har jeg ikke hatt problemer med det i det hele tatt, kjempedeilig :)

Skrevet

Har sensitiv, litt tørr hud og bruker Glo. Smører først med en god fuktighetskrem før jeg påfører mineralfoundation. Fungerer utmerket :)

Skrevet

Takk for svar.. Bestilte en "everyday" kit fra everyday minerals nå... For da fikk man med litt børster og slikt.. Var vel rundt en 250 kr, så var ikke så gal pris.. Så da får jeg prøvd det iallefall :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Everyday minerals fungerer svært godt til min tørre hud.. Så lenge jeg er flink til å peele godt og bruke god fuktighetskrem. Tenkte jeg bare skulle gi tilbakemelding her, i tilfelle noen andre ville vite det samme :D

Skrevet

ID funker utmerket, dyr sminke, men antakeligvis noe av det beste du får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...